Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Współczesny rynek pracy stawia przed pracodawcami nowe wyzwania - jednym z nich jest rosnące znaczenie benefitów związanych ze zdrowiem. Jak pokazuje najnowsze badanie Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna, przeprowadzone w marcu 2025 roku na zlecenie Unum Życie, ubezpieczenia pracownicze mają dziś większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej.
Dla zdecydowanej większość respondentów (75%) ważne jest, aby oferowane przez pracodawcę ubezpieczenie grupowe obejmowało ochronę NNW, a także na wypadek poważnych chorób i hospitalizacji. Niewiele mniej, bo 73% badanych, docenia dostęp do abonamentu medycznego.
Niestety, rzeczywistość nie nadąża jeszcze za oczekiwaniami. Tylko 46% ankietowanych ma możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie w swoim miejscu pracy. W przypadku 44% pokrycie kosztów takiego ubezpieczenia w całości spoczywa po stronie pracownika. W porównaniu do 2022 roku widać w tym temacie zmianę - coraz więcej pracodawców decyduje się na pełne finansowanie grupowego ubezpieczenia. Odsetek takich firm wzrósł o 6 punktów procentowych - to oznacza, że obecnie niemal co piąte przedsiębiorstwo (17%) oferuje pracownikom bezpłatne uczestnictwo w ubezpieczeniu grupowym.
Dlaczego te potrzeby są dziś tak wyraźnie artykułowane? Dane mówią same za siebie - aż 62% respondentów przyznało, że w ciągu ostatniego roku musiało zapłacić z własnej kieszeni za usługi medyczne z powodu zbyt długiego czasu oczekiwania na bezpłatną pomoc. Co więcej, 31% badanych doświadczyło hospitalizacji w ostatnich 12 miesiącach - to aż o 6 punktów procentowych więcej niż w 2022 roku.
„Widzimy wyraźny trend: pracownicy coraz częściej oczekują od swoich pracodawców realnego wsparcia w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa. Ubezpieczenia grupowe nie są już dodatkiem - stają się standardem, który ma bezpośredni wpływ na decyzje o wyborze miejsca pracy - komentuje Joanna Grudnik, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych.
Co istotne, pracownicy nie tylko oczekują samych ubezpieczeń - równie ważna jest jakość ich zakresu. Dla 89% badanych kluczowe jest, aby grupowe ubezpieczenie na życie obejmowało ochronę na wypadek hospitalizacji, 88% wskazało na konieczność wsparcia w przypadku nowotworów, a 86% oczekuje zabezpieczenia na wypadek poważnych chorób.
W świetle tych danych inwestowanie w ubezpieczenia pracownicze staje się nie tylko wyrazem troski o dobro pracowników, ale też narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej na rynku pracy. Firmy, które chcą przyciągać i zatrzymywać talenty, muszą dostosować swoją ofertę do realnych potrzeb zespołu - a ubezpieczenia i opieka medyczna znajdują się dziś w ich centrum. To nie tylko trend - to konkretna odpowiedź na współczesne wyzwania zdrowotne i społeczne.
Źródło informacji: Unum
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.04.2025, 16:43 |
Źródło informacji | Unum |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża ciepłownicza potrzebuje zmian regulacyjnych, które będą wspierały inwestycje w procesie transformacji PAP
Realizacja transformacji energetycznej w obszarze ciepłownictwa odbywa się przede wszystkim poprzez kogenerację, ale także poprzez inwestycje w kotły elektrodowe, pompy ciepła i w magazyny energii. „Jako PGE stawiamy na jednostki gazowe, tak żeby zapewniać odpowiednią ilość ciepła w momentach, kiedy odbiorcy go potrzebują” – informował Marcin Laskowski, wiceprezes zarządu PGE podczas VI Kongresu Ciepłownictwa, zorganizowanego w Nałęczowie przez Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej (PTEC).- 16.06.2025, 14:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Merchandising: Twoja marka w centrum uwagi
Merchandising to kluczowe narzędzie w budowaniu widoczności marki i kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Dzięki atrakcyjnym ekspozycjom, spójnemu przekazowi wizualnemu oraz emocjonalnym interakcjom z klientami, skutecznie przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa sprzedaż. Sprawdź, jak profesjonalne działania merchandisingowe oraz kreatywne kampanie promocyjne mogą pomóc Twojej marce wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć lojalność konsumentów.- 16.06.2025, 13:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OEX Cursor
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ