Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W maju 2025 roku siódma edycja EKObarometru, badania przeprowadzonego przez SW Research we współpracy z Nextbike Polska, objęła ponad 1500 respondentów w wieku od 16 do 82 lat. Respondenci oceniali znaczenie ekologii w różnych sferach codziennego życia. Wyniki pokazują rosnący sceptycyzm wobec pustych eko-haseł. Prawie 60% Polek i Polaków uważa, że „zielony marketing” służy głównie promocji marek, a 50% ma poczucie, że firmy przesadnie eksponują ekologię. Jednocześnie 41% Polek i Polaków nie uważa ekologii za chwilowy trend. Konsumenci nie chcą już po prostu samych deklaracji albo punktowych akcji - oczekują realnego zaangażowania.
„Polacy chcą działać na rzecz środowiska, zmieniając codzienne nawyki - segregują odpady, oszczędzają wodę czy wybierają niskoemisyjne środki transportu. Prawie połowa ankietowanych, deklaruje, że już częściej korzysta z roweru, hulajnogi, transportu miejskiego lub chodzi pieszo, a kolejne 28,1% planuje to w najbliższym czasie. Potrzebują często jednak nie tyle zachęty, co wsparcia od organizacji, które stawiają na ekologię i zrównoważony rozwój. Polacy potrzebują poczucia sprawczości oraz konkretnych rozwiązań. Sami więc przyznali, że dobrym kierunkiem byłoby zaangażowanie firm np. w budowę infrastruktury rowerowej” - komentuje Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.
Recepta na zdrowe miasta i zielony marketing
Według badania EKObarometr ponad 40 proc. Polaków deklaruje obecnie korzystanie z miejskich rowerów publicznych przynajmniej raz w roku.
"W ostatnich latach Polska przeszła prawdziwą rowerową rewolucję. Ta rosnąca popularność jednośladów stała się jednocześnie kapitałem społecznym, który jest ważny dla decydentów czy lokalnych organizacji . Także coraz więcej firm dostrzega potencjał roweru jako elementu strategii marketingowej i społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Inwestując w rozwój rowerów miejskich - na przykład przez sponsoring systemów czy stacje przy siedzibach - przedsiębiorstwa mogą nie tylko poprawić warunki transportu i środowisko w miastach, ale także wzmocnić swój własny wizerunek" - podkreśla Marcin Sałański z Nextbike.
Z badania EKObarometr wynika, że 62% respondentów postrzega firmy angażujące się w działania promujące jazdę na rowerze jako bardziej ekologiczne i społecznie odpowiedzialne. To ma realne przełożenie na wyniki biznesowe - 39% konsumentów chętniej kupiłoby produkty marek wspierających rowery miejskie. Działania proekologiczne to też ważny atut dla pracodawców - 65,8% ankietowanych docenia ekologiczne inicjatywy swoich firm.
Rowerem po wartości i szacunek
Jak pokazuje EKObarometr, już 1 na 4 Polaków zwraca uwagę na reklamy na miejskich rowerach publicznych. Co ważne, ta forma reklamy ma najwyższy poziom akceptacji w porównaniu z reklamą online (37%) czy klasycznym OOH/DOOH (25%) - tylko 16,9% ankietowanych oceniła ją negatywnie.
"Takie działania doskonale wpisują się w wartości coraz większej grupy konsumentów. Odpowiedzialność (37,4%) i ochrona środowiska (28,1%) to jedne z najważniejszych postaw deklarowanych przez Polaków. Rower to też zdrowie - wartość, którą wskazuje aż 70,6% badanych" - mówi Cezary Dudek, Head of Marketing w Nextbike Polska. Inwestowanie w systemy rowerów miejskich może stać się dla firm nie tylko efektywną formą promocji, ale także realnym narzędziem do przeciwdziałania rosnącemu eko-sceptycyzmowi w Polsce dzięki konkretnym działaniom, które widać i mają realny wpływ na naszą codzienność - dodaje.
Źródło informacji: Nextbike
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 03.07.2025, 14:56 |
| Źródło informacji | Nextbike |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Warsztaty Business & Science Poland na Kongresie Polska Moc Biznesu
26 listopada Business & Science Poland organizuje podczas Kongresu Polska Moc Biznesu specjalne wydarzenie warsztatowe pn. „Strengthening EU Competitiveness. A Financing Perspective” łączące biznes z administracją rządową.- 20.11.2025, 14:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business & Science Poland (BSP)/Polska Moc Biznesu
-
Image
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
Tegoroczna edycja konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej poświęcona morskiej energetyce wiatrowej przejdzie do historii: po raz pierwszy przedstawiciele branży offshore dyskutowali nie o przyszłych, ale już realizowanych projektach i wybudowanych instalacjach. Do 2040 r. na polskich wodach Bałtyku powstanie 18 GW zainstalowanej mocy, a pełny potencjał szacowany jest na 33 GW. Tym samym offshore stanie się jednym z filarów bezpieczeństwa energetycznego i długofalowego rozwoju gospodarczego Polski.- 20.11.2025, 13:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Ważna premiera firmy Merus Power: pierwszy akumulatorowy system magazynowania energii typu grid-forming w krajach skandynawskich
- 20.11.2025, 12:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ