Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W maju 2025 roku siódma edycja EKObarometru, badania przeprowadzonego przez SW Research we współpracy z Nextbike Polska, objęła ponad 1500 respondentów w wieku od 16 do 82 lat. Respondenci oceniali znaczenie ekologii w różnych sferach codziennego życia. Wyniki pokazują rosnący sceptycyzm wobec pustych eko-haseł. Prawie 60% Polek i Polaków uważa, że „zielony marketing” służy głównie promocji marek, a 50% ma poczucie, że firmy przesadnie eksponują ekologię. Jednocześnie 41% Polek i Polaków nie uważa ekologii za chwilowy trend. Konsumenci nie chcą już po prostu samych deklaracji albo punktowych akcji - oczekują realnego zaangażowania.
„Polacy chcą działać na rzecz środowiska, zmieniając codzienne nawyki - segregują odpady, oszczędzają wodę czy wybierają niskoemisyjne środki transportu. Prawie połowa ankietowanych, deklaruje, że już częściej korzysta z roweru, hulajnogi, transportu miejskiego lub chodzi pieszo, a kolejne 28,1% planuje to w najbliższym czasie. Potrzebują często jednak nie tyle zachęty, co wsparcia od organizacji, które stawiają na ekologię i zrównoważony rozwój. Polacy potrzebują poczucia sprawczości oraz konkretnych rozwiązań. Sami więc przyznali, że dobrym kierunkiem byłoby zaangażowanie firm np. w budowę infrastruktury rowerowej” - komentuje Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.
Recepta na zdrowe miasta i zielony marketing
Według badania EKObarometr ponad 40 proc. Polaków deklaruje obecnie korzystanie z miejskich rowerów publicznych przynajmniej raz w roku.
"W ostatnich latach Polska przeszła prawdziwą rowerową rewolucję. Ta rosnąca popularność jednośladów stała się jednocześnie kapitałem społecznym, który jest ważny dla decydentów czy lokalnych organizacji . Także coraz więcej firm dostrzega potencjał roweru jako elementu strategii marketingowej i społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Inwestując w rozwój rowerów miejskich - na przykład przez sponsoring systemów czy stacje przy siedzibach - przedsiębiorstwa mogą nie tylko poprawić warunki transportu i środowisko w miastach, ale także wzmocnić swój własny wizerunek" - podkreśla Marcin Sałański z Nextbike.
Z badania EKObarometr wynika, że 62% respondentów postrzega firmy angażujące się w działania promujące jazdę na rowerze jako bardziej ekologiczne i społecznie odpowiedzialne. To ma realne przełożenie na wyniki biznesowe - 39% konsumentów chętniej kupiłoby produkty marek wspierających rowery miejskie. Działania proekologiczne to też ważny atut dla pracodawców - 65,8% ankietowanych docenia ekologiczne inicjatywy swoich firm.
Rowerem po wartości i szacunek
Jak pokazuje EKObarometr, już 1 na 4 Polaków zwraca uwagę na reklamy na miejskich rowerach publicznych. Co ważne, ta forma reklamy ma najwyższy poziom akceptacji w porównaniu z reklamą online (37%) czy klasycznym OOH/DOOH (25%) - tylko 16,9% ankietowanych oceniła ją negatywnie.
"Takie działania doskonale wpisują się w wartości coraz większej grupy konsumentów. Odpowiedzialność (37,4%) i ochrona środowiska (28,1%) to jedne z najważniejszych postaw deklarowanych przez Polaków. Rower to też zdrowie - wartość, którą wskazuje aż 70,6% badanych" - mówi Cezary Dudek, Head of Marketing w Nextbike Polska. Inwestowanie w systemy rowerów miejskich może stać się dla firm nie tylko efektywną formą promocji, ale także realnym narzędziem do przeciwdziałania rosnącemu eko-sceptycyzmowi w Polsce dzięki konkretnym działaniom, które widać i mają realny wpływ na naszą codzienność - dodaje.
Źródło informacji: Nextbike
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.07.2025, 14:56 |
Źródło informacji | Nextbike |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Firma Creditsafe - klient BlackLine - odnotowuje 234-procentowy zwrot z inwestycji i zdobywa nagrodę 2025 Nucleus Research ROI Awards
Wyróżnienie od niezależnej instytucji potwierdza, że bazująca na SI platforma wsparcia działów finansowych przedsiębiorstw, którą stworzyła firma BlackLine, ma wymierny wpływ na modernizację światowej branży finansowej.- 03.07.2025, 16:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.- 03.07.2025, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP/Google
-
Image
Hisense przybliża fanów z całego świata do gry dzięki doświadczeniom „Own the Moment” w trakcie FIFA Club World Cup 2025™
- 03.07.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ