Newsletter

Pogoda i słabe zbiory przyczynami kłopotów w produkcji kubańskich cygar

04.03.2017, 08:01aktualizacja: 04.03.2017, 08:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niekorzystne w tym roku warunki atmosferyczne spowodowały, że Kuba nie może zaspokoić popytu na jeden z najbardziej poszukiwanych swoich towarów, słynnych hawańskich cygar - wskazywali eksperci na dorocznym festiwalu cygar w Pinar del Rio.

Długotrwałe intensywne opady oraz dotkliwa susza, spowodowane przez efekt El Nino, spowodowały znaczne straty na polach uprawnych, w tym na plantacjach tytoniu w prowincji Pinar del Rio, na zachodzie kraju. Tam właśnie jest ich najwięcej.

Jakość liści tytoniowych również pozostawia w tym roku wiele do życzenia. "Po prostu nie mają odpowiedniej struktury. To wina pogody. Są lata lepsze i gorsze" - mówi pracownica jednej z fabryk cygar Mavelys Linares.

W rezultacie Kuba nie może sprostać zamówieniom zagranicznych odbiorców swoich cygar, a zwłaszcza niektórych z najbardziej cenionych marek, jak np. Cohiba Esplendidos.

"Duże cygara wymagają dużych liści. Jeżeli nie ma się odpowiedniej jakości tytoniu aby wyrabiać Cohiby, to nie należy ich robić i Kuba to rozumie" - mówi jeden z ekspertów tego rynku Christoph Puszkar, który importuje hawańskie cygara do Niemiec, Austrii i Polski.

Cygara stanowią czwarty pod względem wielkości kubański towar eksportowy. Są też jednym z najbardziej popularnych towarów na rynku krajowym.

Załamanie produkcji nastąpiło w wyjątkowo niefortunnym okresie kiedy popyt na hawańskie cygara za granicą i w kraju wzrósł do rekordowego poziomu. Przyczyniły się do tego wzrostu rynki tzw. krajów wschodzących i wzrost zagranicznej turystyki na Kubie.

W ub. roku sprzedaż kubańskich cygar wzrosła o 5 proc. do poziomu 445 mln dolarów. (PAP)

jm/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.03.2017, 08:01
Źródło informacji Reuters
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ