Pobierz materiał i Publikuj za darmo
PKR to projekt realizowany wspólnie przez Przewozy Regionalne, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego i podhalańskie samorządy, przez których teren przejeżdża kolej. Koncepcja PKR jest oparta o cykliczny rozkład jazdy zakładający kursy klimatyzowanych pociągów Polregio co ok. 1 godz. między Nowym Targiem a Zakopanem.
Pasażerami pociągów PKR są zarówno mieszkańcy Nowego Targu, Zakopanego i miejscowości pośrednich, jak i turyści odwiedzający Podhale. Popularność trasy jest tak duża, że zdarzają się kursy, w których w jednym pociągu podróżuje 130 osób. Aby zapewnić pasażerom jak największy komfort podróży, Przewozy Regionalne zdecydowały o skierowaniu na trasę pojazdów o większej pojemności.
Podróżni mogą korzystać ze specjalnej oferty biletowej nazwanej "Taryfą Podhalańską". Dzięki niej na jednym bilecie można podróżować koleją i komunikacją miejską w Zakopanem i Nowym Targu. Taki bilet kosztuje 5,60 zł i obowiązuje przez godzinę. Za bilet dwugodzinny trzeba zapłacić 7,60 zł. Przejazd samą koleją na trasie Zakopane - Nowy Targ to wydatek 4 zł. Na wszystkie połącznia obowiązuję ustawowe ulgi.
PKR jest alternatywą dla zakorkowanej Zakopianki, zwłaszcza teraz, gdy na trasie w Poroninie trwa wielka przebudowa skrzyżowania z drogą w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej, oraz w Białym Dunajcu, gdzie powstaje nowy most. (PAP)
autor: Szymon Bafia
szb/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.07.2018, 16:42 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |