Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z trzeciej edycji publikowanego w październiku raportu Związku Banków Polskich "Infokredyt - oszczędzania i kredytowanie Polaków" wynika m.in., że sięgając po kredyt Polacy najczęściej wybierają perspektywę krótkoterminową.
"Aż 91 proc. ankietowanych bankowców zapytanych które produkty kredytowe są preferowane przez klientów wskazuje na kredyty gotówkowe o względnie krótkim horyzoncie czasowym. Zainteresowanie drugim co do popularności produktem kredytowym – kredytem hipotecznym jest już niemalże dwukrotnie mniejsze – podkreśla 47 proc. badanych" - czytamy w raporcie.
Krótszy horyzont czasowy przyjmowany jest również w przypadku oszczędzania – najpopularniejszą formą oszczędności są lokaty krótkoterminowe. "Na zainteresowanie nimi wskazuje aż 88 proc. badanych" - czytamy. Z kolei na fundusze inwestycyjne stawia 35 proc. badanych.
ZBP powołuje się w swoim raporcie na raport Polak Oszczędny 2017, zrealizowany przez BGŻ Optima. Wynika z niego, że blisko połowa ankietowanych jest zainteresowana wyłącznie krótkoterminowym oszczędzaniem – maksymalnie na okres roku. Aż 20 proc. nie myśli o oszczędzaniu w perspektywie dłuższej niż pół roku.
Z kolei prawie 40 proc. respondentów w ogóle nie oszczędza na emeryturę, a więcej niż co trzeci przeznacza na ten cel nie więcej, niż 10 proc. miesięcznych dochodów. Z raportu ZBP wynika również, że wraz z dochodami rośnie polska skłonność do oszczędzania. (PAP)
pś/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.10.2018, 09:23 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |