Newsletter

Raport Związku Banków Polskich: oszczędzamy coraz więcej, ale krótkoterminowo

24.10.2018, 09:23aktualizacja: 24.10.2018, 09:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polacy odkładają coraz więcej, jednak wciąż nie stawiają sobie długoterminowych celów związanych z pomnażaniem oszczędności - wynika z raportu Związku Banków Polskich na temat oszczędzania i kredytowania Polaków.

Z trzeciej edycji publikowanego w październiku raportu Związku Banków Polskich "Infokredyt - oszczędzania i kredytowanie Polaków" wynika m.in., że sięgając po kredyt Polacy najczęściej wybierają perspektywę krótkoterminową.

"Aż 91 proc. ankietowanych bankowców zapytanych które produkty kredytowe są preferowane przez klientów wskazuje na kredyty gotówkowe o względnie krótkim horyzoncie czasowym. Zainteresowanie drugim co do popularności produktem kredytowym – kredytem hipotecznym jest już niemalże dwukrotnie mniejsze – podkreśla 47 proc. badanych" - czytamy w raporcie.

Krótszy horyzont czasowy przyjmowany jest również w przypadku oszczędzania – najpopularniejszą formą oszczędności są lokaty krótkoterminowe. "Na zainteresowanie nimi wskazuje aż 88 proc. badanych" - czytamy. Z kolei na fundusze inwestycyjne stawia 35 proc. badanych.

ZBP powołuje się w swoim raporcie na raport Polak Oszczędny 2017, zrealizowany przez BGŻ Optima. Wynika z niego, że blisko połowa ankietowanych jest zainteresowana wyłącznie krótkoterminowym oszczędzaniem – maksymalnie na okres roku. Aż 20 proc. nie myśli o oszczędzaniu w perspektywie dłuższej niż pół roku.

Z kolei prawie 40 proc. respondentów w ogóle nie oszczędza na emeryturę, a więcej niż co trzeci przeznacza na ten cel nie więcej, niż 10 proc. miesięcznych dochodów. Z raportu ZBP wynika również, że wraz z dochodami rośnie polska skłonność do oszczędzania. (PAP)

pś/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.10.2018, 09:23
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ