Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nasdaq Composite zniżkował o 0,80 proc. do 4906,23 pkt. S&P 500 nie zmienił się i wyniósł 2091,58 pkt.
Po publikacji wyników kwartalnych traciły akcje Alphabet i Microsoft, co negatywnie przekładało się na notowania indeksu giełdy Nasdaq.
Słabsze od oczekiwań wyniki kwartalne zarówno na poziomie przychodów, jak i zysku pokazał Alphabet, spółka matka Google. Zysk na akcje spółki wyniósł 7,5 USD przy przychodach na poziomie 20,26 mld USD. Rynek spodziewał się wyniku 7,97 USD przy przychodach 20,37 mld uSD.
Zysk na akcję Microsoftu wyniósł 62 centy i okazał się słabszy od rynkowego konsensusu, który zakładał 64 centy. Nieznacznie słabsze od oczekiwań były przychody, które wyniosły 22,08 mld dolarów, podczas gdy szacowano 22,09 mld USD. Jako przyczynę słabszych wyników spółka wskazała silnego dolara, który szkodzi sprzedaży Microsoftu poza granicami USA.
Akcje Microsoft straciły ponad 7 proc. To był najgorszy dzień dla tej spółki od ponad roku.
Po prezentacji raportu finansowego zyskiwały akcje McDonald’s. Wyniki kwartalne spółki okazały się lepsze od oczekiwań. Spółka zanotowała zysk na akcję w wysokości 1,23 USD wobec spodziewanych 1,16 USD. Dobre wyniki spółki, która jeszcze nie tak dawno zmagała się ze spadającą dynamiką sprzedaży, to efekt zmian w jadłospisie. Sprzedaż spółki na świecie wzrosła w pierwszym kwartale o 6,2 proc. i jest to najlepszy wynik McDonald’s od czterech lat.
Zyski sieci kawiarni Starbucks okazały się zgodne z oczekiwaniami, nieco poniżej konsensusu były natomiast przychody spółki. Akcje Starbucks straciły na wartości prawie 5 proc. (PAP)
sp/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.04.2016, 09:06 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |