Newsletter

ZBP: w ostatnich latach przestępcy wyłudzili metodą "na wnuczka" 250 mln zł

28.06.2018, 18:23aktualizacja: 28.06.2018, 18:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tylko w ubiegłym roku przestępcy wyłudzili od osób starszych ponad 50 mln zł, a w ciągu ostatnich kilku lat kwota ta osiągnęła prawie 250 mln zł - poinformował Związek Banków Polskich, który rozpoczął kampanię "Seniorze nie daj się!".

Z danych przekazanych w czwartek przez Związek Banków Polskich oraz Komendę Stołeczną Policji wynika, że w ubiegłym roku tylko w samej Warszawie i okolicznych powiatach przestępcy działający metodą "na wnuczka" i innymi podobnymi metodami wyłudzili od osób starszych blisko 19 milionów złotych. W całej Polsce w 2017 r. kwota ta wyniosła 50 mln zł, zaś w ciągu kilku ostatnich lat osiągnęła ona 250 mln zł.

"Te kwoty są zatrważające, ten rok także nie wygląda dobrze. Tylko pierwszy kwartał, tylko Komenda Stołeczna Policji, to blisko 5 mln zł pieniędzy utraconych przez osoby starsze. Chcemy wierzyć, że we współpracy nas wszystkich (...) uda nam się tę część świata przestępczego powstrzymać i uwolnić osoby starsze od tego, żeby dzięki temu, że są dobre, żeby dzięki temu, że chcą pomóc, nie były narażane na tego rodzaju przestępstwa" - mówił na czwartkowym briefingu prasowym Przemysław Barbrich ze Związku Banków Polskich.

Dlatego ZBP wspólnie z policja i strażą miejską rozpoczął kampanię informacyjną "Seniorze nie daj się!". W ramach kampanii policjanci i strażnicy miejscy będą się spotykać ze starszymi osobami i opowiadać im o zagrożeniach ze strony oszustów. Kampania będzie także prowadzona w mediach społecznościowych, spoty informacyjne akcji będzie można zobaczyć m.in. w warszawskich tramwajach, autobusach komunikacji miejskiej i metrze. (PAP)

mchom/ krap/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.06.2018, 18:23
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ