Newsletter

Zdrowie i styl życia

Centrum Kontynencji – razem możemy więcej

05.03.2019, 12:57aktualizacja: 05.03.2019, 12:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

MCC - logo
MCC - logo
Chociaż inkontynencja, czyli nietrzymanie moczu (NTM), uważana jest za jeden z ważniejszych problemów zdrowotnych XXI wieku, to w Polsce opieka nad pacjentem z tym schorzeniem praktycznie nie istnieje. Jednak jeszcze w tym roku, w Warszawie powstanie pierwsze wzorcowe Centrum Kontynencji, które wypracuje standardy dla innych placówek w całym kraju.

Dla kogo?

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Międzynarodowego Towarzystwa Kontynencji (ICS), nietrzymanie moczu (NTM) to przypadłość obejmująca jakikolwiek epizod niezależnego od woli wycieku moczu z pęcherza moczowego. Dotyka zarówno kobiet jak i mężczyzn, często przybierając postać przewlekłą. Wśród kobiet największą grupę stanowią pacjentki po porodach, po menopauzie i po zabiegach ginekologicznych, wśród mężczyzn – po zabiegach urologicznych. To właśnie z myślą o nich Medical Continence Centers S.A. (MCC) uruchamia w Warszawie wzorcowe Centrum Kontynencji oferujące swoim pacjentom kompleksową opiekę i profesjonalną pomoc.

NTM – problem społeczny i ekonomiczny

Wg danych szacunkowych problem NTM dotyczy ok. 2,5 mln osób, jednak prawdziwe liczby mogą być znacznie wyższe, gdyż intymny charakter schorzenia utrudnia zebranie rzetelnych danych.

„Problem jest ogromny i będzie narastał, jako że wraz ze zmianami demograficznymi przybywa osób ze schorzeniami urologicznymi. Żaden publiczny system nie udźwignie rosnących kosztów opieki zdrowotnej, bez radykalnego wzrostu podatków lub składek” – mówi prof. Piotr Błędowski, przewodniczący Rady Nadzorczej MCC.

Wg profesora Błędowskiego, wraz ze wzrostem statusu materialnego Polaków, zaczynają oni w sposób naturalny postrzegać jakość życia jako istotny czynnik starości. I będą chcieli w nią inwestować.

„Czarna dziura” systemu

W krajach rozwiniętych inkontynencja przestała być już tematem wstydliwym. W Polsce też przestaje być tabu, ale wypracowanie prawdziwych struktur to nadal przyszłość.

„Pacjenci z inkontynencją w Polsce, trafiają w +czarną dziurę+ systemu, dla którego, wobec zbyt małych zasobów finansowych, priorytetem będzie zawsze ratowanie życia, a nie poprawa jego jakości – mówi dr Andrzej Przybyła, wiceprezes zarządu MCC – Odpowiedzią na ten stan jest właśnie MCC wraz z innowacyjną formułą integrującą urologię czynnościową, uroginekologię, ambulatoryjną fizjoterapię uroginekologiczną i rehabilitację urologiczną.

MCC – odpowiedź na potrzeby pacjentów i rynku

Pierwsze wzorcowe Centrum Kontynencji powstanie w Warszawie jeszcze w tym roku. Jest autorskim pomysłem Tomasza Michałka, prezesa zarządu MCC i dra Andrzeja Przybyły. Pierwszy jest doświadczonym menadżerem, który tematyką NTM zajmuje się zawodowo na poziomie krajowym i międzynarodowym już od blisko dwudziestu lat, drugi jest pionierem rehabilitacji urologicznej w Polsce a z wykształcenia doktorem nauk medycznych ze specjalizacją urologa i androloga.

Twórcy MCC twierdzą, że nie będą konkurencją dla publicznych szpitali, ani prywatnych sieci. Wypełniają jedynie niszę, wymagającą specjalistycznej wiedzy, którą posiadają zarówno od strony medycznej, jak i organizacyjnej czy biznesowej.

Razem możemy więcej

Założyciele MCC od samego początku szukali własnej formuły na uruchomienie Centrum Kontynencji. Mogli stosunkowo łatwo pozyskać kapitał i uruchomić kopię kolejnej prywatnej placówki medycznej. Wybrali jednak inne rozwiązanie, bo zależało im na zbudowaniu szerokiej wspólnoty.

„Chcemy włączyć społeczność polskich pacjentów w proces rozwoju spółki od jej samego początku – mówi Tomasz Michałek – Dlatego emisja akcji jest skierowana nie tylko do inwestorów, ale również do pacjentów, między innymi tych zrzeszonych od przeszło 10 lat w Stowarzyszeniu UroConti. To dla nich tworzymy rozwiązania, które pomogą przywrócić im utraconą, niekiedy latami, godność i radość życia”.

Equity Crowdfunding

Crowdfunding, bo o tym rozwiązaniu mowa, nazywany inaczej finansowaniem społecznościowym, to dynamicznie rozwijające się źródło finansowania. W Polsce, po zwiększeniu limitu ze 100 tys. do 1 mln EUR, zyskuje coraz większą popularność.

„Chcielibyśmy zrealizować plan z szeroką grupą inwestorów, którzy nam zaufają i pomogą wspólnie urzeczywistnić naszą ideę” – mówi Andrzej Przybyła.

„Jak pokazują doświadczenia, większość Polaków lubi pomagać – dodaje Tomasz Michałek - a zostając akcjonariuszem MCC można jednocześnie pomóc sobie i swoim bliskim”.

Sieć placówek w kraju

Centrum Kontynencji powstanie w Warszawie jeszcze w tym roku. Twórcy MCC nie zamierzają jednak na tym poprzestać.

„Po roku od uruchomienia centrum w Warszawie, otworzymy kolejne umiejscowione w każdym przypadku w centralnych punktach dużych miast z dogodnym dojazdem – zapowiada Tomasz Michałek. – O tym, gdzie powstaną, zadecydują akcjonariusze, będą więc mieli dodatkową korzyść w postaci nowoczesnej placówki w swoim mieście. A pozostali inwestorzy otrzymają nie tylko możliwość uczestniczenia w rozwoju perspektywicznej niszy medycznej, ale przede wszystkim dobrze przemyślany model biznesowy”.

5 marca - start publicznej emisji akcji MCC

Cena za 1 akcję wynosi 50 zł. W ramach dodatkowych korzyści każdy akcjonariusz może liczyć na wysokie rabaty w pierwszej i kolejnych placówkach. Szczegóły na stronie www.mcc.beesfund.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.03.2019, 12:57
Źródło informacji Medical Continence Centers S.A.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii