Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Projekt „Książka na receptę. Recepta na sukces” Fundacji Powszechnego Czytania uczy i pokazuje, że trzeba regularnie czytać noworodkom i niemowlakom. Minimum 20 minut dziennie spędzonych na lekturze i rozmowie stymuluje rozwój mózgu oraz wpływa na wzmocnienie więzi rodzic-dziecko. W efekcie, budowane są kompetencje językowe, społeczne i emocjonalne młodego człowieka, dzięki którym takie dziecko w szkole nie tylko radzi sobie z nauką, ale potrafi także nawiązywać relacje i jest emocjonalnie stabilne.
Pomysłodawcą idei włączenia czytania w profilaktykę rozwojową noworodków i niemowląt jest profesor Barry Zuckerman z Bostonu. Twórca „Reach Out and Read” odwiedził Polskę na zaproszenie Fundacji, by szerzyć swoją wiedzę i dzielić się doświadczeniem z przedstawicielami oświaty, środowiska medycznego oraz rodzicami.
„Cieszę się, że projekt Fundacji pomoże realizować w Polsce ideę czytania od kołyski. Jeśli Polska i jej decydenci potrzebują wykształconych obywateli, czytanie dzieciom przez rodziców to doskonały pierwszy krok”.
Jak zauważa Maria Deskur, prezeska Fundacji Powszechnego Czytania, inwestycja w rozwój dziecka powinna zaczynać się na długo przed rozpoczęciem edukacji w szkole czy przedszkolu.
„Czytając i mówiąc do malutkiego dziecka stymulujemy jego mózg w okresie, który dla jego rozwoju jest kluczowy. Ten czas poświęcony na rozmowę i czytanie małemu dziecku, to najlepsze, co możemy mu dać. Ze smartfonu powinniśmy korzystać, kiedy nauczymy się nawiązywać relacje z ludźmi na żywo”.
Projekt otrzymał „Zwyrtałę” nagrodę główną Międzynarodowego Festiwalu Literatury Dziecięcej Rabka Festival 2019 za najlepszy pomysł na promocję czytania.
Więcej o fundacji: https://fpc.org.pl/
Więcej o projekcie „Książka na receptę”: https://www.ksiazkanarecepte.pl/
Więcej o projekcie “Reach Out and Read”: http://www.reachoutandread.org/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 19.09.2019, 17:07 |
| Źródło informacji | Fundacja Powszechnego Czytania |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Nowatorski projekt Katarzyny Cichopek: probiotyki w służbie czystości
- 17.11.2025, 15:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: All 4 Comms
-
Image
Wypad w góry nie tylko zimą? Skyscanner ujawnia trend „Na wysokości”: górskie podróże poza sezonem rosną w siłę
- 17.11.2025, 09:30
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Skyscanner
-
Image
Neba: świadoma pielęgnacja tatuażu zaczyna się w koszyku - wiedz, co wybierasz
Tatuaż to inwestycja, pamiątka, element tożsamości. Jego piękno i wyrazistość zależą nie tylko od pracy artysty, ale także od świadomej pielęgnacji, która zaczyna się już w momencie wyboru kosmetyków. Polska marka kosmetyków do tatuażu Neba podkreśla: to, co trafia na naszą skórę, decyduje o komforcie gojenia i wyglądzie tatuażu na lata.- 14.11.2025, 10:20
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Neba
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ