Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Według badania Ipsos, aż 93% Polek uważa, że robi przemyślane zakupy, czyli takie, które zapewniają najlepszą jakość w rozsądnej cenie (80%). Jedynie 16% Polek uważa, że robienie przemyślanych zakupów oznacza kupowanie jak najtaniej. Główną kategorią, której dotyczą przemyślane zakupy Polek, są leki bez recepty (leki OTC, ang. over-the-counter drug - PAP).
W przypadku leków OTC wśród kryteriów wyboru wymieniana jest skuteczność leku (84%), rekomendacja lekarza (66%) oraz cena (64%). Prawie 3/4 Polek zdarza się prosić w aptece o tańsze odpowiedniki leków, 1/3 z nich robi to zawsze lub prawie zawsze.
Na leki OTC Polacy wydają ponad 12 mld zł rocznie
Zgodnie z danymi IMS Health Polacy wydali w aptekach w 2015 roku ponad 30 miliardów zł, a 42% tej kwoty stanowiły wydatki na produkty dostępne bez recepty. Najczęściej kupowanymi były leki na takie dolegliwości jak grypa i przeziębienie, ból, problemy trawienne, a także kłopoty z krążeniem.
Rozwój rynku aptecznego i coraz większa świadomość pacjentów skłoniły firmę TEVA do przygotowania linii dostępnych bez recepty pod szyldem marki własnej TEVA.
"Taka szeroka gama produktów jest nowością na rynku preparatów bez recepty, oferującą pacjentom produkty jakościowe, o sprawdzonej skuteczności w przystępnej cenie" - powiedziała Marta Sierpińska-Kopyt, dyrektor marketingu strategicznego w koncernie Teva.
Przemyślane zakupy w aptece
Z badań IPSOS wynika, że 82% Polek wskazało zawartość istotnych informacji na opakowaniu jako ważne kryterium przy wyborze leków. Oczekują przede wszystkim przejrzystych i łatwo dostępnych, najważniejszych informacji takich jak wskazania, dawkowanie, zawartości substancji czynnych.
Według dyr. Sierpińskiej-Kopyt pacjenci często przyznają, że w swoich apteczkach mają wiele leków na tę samą dolegliwość, z dokładnie tą samą substancją czynną. "Co gorsza kolejny raz kupują podobne leki, nie pamiętając, po co dany lek kupowali poprzednio i jak należy go przyjmować" - dodała.
Opakowania leków pod marką Teva zostały zaprojektowane w sposób "lustrzany", tak aby najbardziej istotne informacje były dostępne na pierwszy rzut oka zarówno dla pacjenta, jak i farmaceuty. Jest to ważne podczas zakupu i podczas przechowywania leków w domowej apteczce czy w aptecznej szufladzie.
"Wszystkie opakowania mają podobny układ, co pozwala łatwo znaleźć wszystkie ważne informacje: nazwę i zawartość substancji czynnej, którą zawiera lek; wybrane wskazania; formę produktu i zawartość opakowania oraz dawkowanie. Pokazanie nazwy leku na czterech ściankach pudełka znacznie ułatwia jego znalezienie" - wyjaśniła Marta Sierpińska-Kopyt. Dodała, że Teva jako pierwsza w Polsce zamieszcza na opakowaniach zdjęcia obrazujące dolegliwości, na które jest dany lek: przeziębienie i grypę, ból, trawienie, układ krążenia, niedobory witamin i minerałów oraz związaną z tymi dolegliwościami profilaktykę.
Pacjenci i farmaceuci mogą już korzystać ze strony internetowej www.tevazdrowiewdobrejcenie.pl, na której mogą zapoznać się ze wszystkimi istotnymi informacjami o lekach, poznać ich wskazania, przeciwskazania, sposób działania, możliwe działania niepożądane. "Dzięki temu pacjenci mogą jeszcze lepiej przygotować się do naprawdę przemyślanych zakupów" - dodała Marta Sierpińska-Kopyt.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.03.2016, 18:31 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Kliniki.pl z jedną z pierwszych w pełni wygenerowanych przez AI reklam wideo w Polsce - poruszająca kampania społeczna o kobietach i ginekologii
Platforma Kliniki.pl, łącząca pacjentów z placówkami medycznymi, zaprezentowała kampanię społeczną, której centralnym elementem jest reklama wideo w całości wygenerowana przez sztuczną inteligencję. Spot, opublikowany na LinkedIn przez prezesa firmy Marcina Fiedziukiewicza, porusza trudny temat relacji kobiet - zwłaszcza młodego pokolenia - z ginekologiem oraz barier psychologicznych towarzyszących wizytom.- 24.04.2025, 16:07
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Kliniki.pl
-
Image
Senior Café - filiżanka kawy zmieniająca opiekę długoterminową PAP
Senior Café jest impulsem do zmiany opieki długoterminowej. To oddolna inicjatywa, która ma wypracować ogólnopolskie standardy, zaangażować resorty i NFZ. Czasu jest niewiele, bo stoimy przed demograficznym wyzwaniem - społeczeństwo się starzeje, a system wciąż niedomaga. Rozwiązania są gotowe, leżą na kawowym stole. Kto przyjął już zaproszenie?- 24.04.2025, 14:31
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ