Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zidentyfikowano kilka tysięcy odmian papryki na świecie
W samym europejskim katalogu gatunków i odmian uwzględniono ponad 2300 jej odmian. Różnią się one wielkością, kolorem, kształtem, ostrością, soczystością czy grubością miąższu. Przyjrzyjmy się kilku najciekawszym odmianom papryki uprawianym na południu Mazowsza.
Papryka słodka
Papryka słodka jest jedyną, która jest łagodna w smaku, ponieważ nie zawiera kapsaicyny. Substancja ta odpowiedzialna jest za ostry, piekący posmak. Im jest jej więcej, tym dana odmiana ostrzejsza. Występuje w trzech kolorach: czerwonym, zielonym i żółtym.
Papryka habanero
Jest niewielką ostrą papryczką o czerwonej skórce. Ze względu na swoją pikantność wykorzystuje się jej owoce głównie jako dodatek do zup, sosów, sals czy sałatek i marynat. Wykorzystać można ją jako składnik pikantnych dań meksykańskich, steków czy marynowania.
Jalapeño
To nieduża, bardzo ostra, najczęściej zielona papryka. Charakterystyczny kwaskowaty posmak i wyraźna ostrość sprawiają, że jest doskonałym dodatkiem do sosów, drobiu, serów, zup czy przetworów np. pikli warzywnych.
Papryka Ramiro
Jej owoce są podłużne, czerwone, słodkie i chrupiące. Smak, podobnie jak konsystencja bardzo delikatne, dlatego odmianę Ramiro najlepiej chrupać na surowo lub w sałatkach wielowarzywnych.
Papryka typu snack
To wyjątkowo słodkie, chrupiące i aromatyczne małe papryczki np. Sweet Bite, czy pimientos de Padrón. Odmiany produkowane w Polsce mają łagodny smak. Są pyszne, smażone jako dodatek do sałatek i idealne na zdrową przekąskę.
Pomysły na paprykę w menu
Sierpień to najlepszy czas, by zaopatrzyć się w świeżą krajową paprykę i przystąpić do przygotowania pysznych domowych przetworów.
Papryka marynowana to bezapelacyjny hit przetworów paprykowych. Do jej przygotowania można użyć słodkiej papryki czerwonej, zielonej, żółtej opcjonalnie z dodatkiem odmian ostrych. Wystarczy woda, ocet, cukier, sól, ziele angielskie, liść laurowy kilka ząbków czosnku w odpowiednich proporcjach i zalewa gotowa. Pyszny domowy pikantny dodatek do dań obiadowych.
Papryka suszona i wędzona. Domowa aromatyczna przyprawa gotowa w jedno popołudnie? Nic prostszego! Paprykę umyj, usuń gniazda nasienne, a miąższ pokrój w cienkie paski. Wysusz w suszarce do grzybów lub piekarniku aż stanie się chrupka. Powstały susz sproszkuj w blenderze i przełóż do słoików. Szczelnie zamknięta zachowa świeżość i aromat przez kilka miesięcy.
Wekowana sałatka wielowarzywna z papryką. Sierpniowe warzywa (marchew, cebulę, paprykę, cukinię i czosnek) pokroić w drobne paski lub zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Ułożyć w słoikach, zalać zalewą jak do marynowania. Całość zapasteryzować. Prawidłowo przygotowana i przechowywana zachowa chrupkość, kolor, smak i aromat aż do wiosny.
Pasta z pieczonej papryki. To doskonała baza do sosów, dodatek do mięs czy makaronów, a także na kanapki. Wystarczy płaty papryki upiec, zdjąć skórkę, doprawić czosnkiem, ziołami oraz oliwą i zmiksować. Zapasteryzowana będzie gotowa do przygotowania szybkiego obiadu.
Dżem paprykowy. Dość nietypowa forma podania papryki, jednakże bardzo smaczna. W zależności od przepisu do przygotowania tego specjału potrzeba 1 kg czerwonej papryki słodkiej i blisko 0,5 kg cukru, niespełna szklanki octu, nieco soli i pół ostrej papryczki. Przygotowanie zajmuje kilka godzin, ale efekt jest wart zachodu.
Korzystajmy z bogactwa gatunków krajowej papryki. Na sierpień przypada pełnia jej zbiorów, przez co jest ona najlepszej jakości sensorycznej, ale też przystępna cenowo. Jedzmy ją na surowo, a zakupiony nadmiar wykorzystajmy do przygotowania pysznych domowych przetworów.
Moc Polskich Warzyw
„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
KONTAKT:
Biuro Prasowe
Maciej Ogonowski, Agencja Brandmates
e-mail: maciej@brandmates.pl
tel. +48 608 680 562
Źródło informacji: Brandmates
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.08.2022, 11:52 |
Źródło informacji | Brandmates |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Prezes Sandoz w Polsce: rozwój Sandoz w Polsce przede wszystkim z korzyścią dla pacjenta PAP
Obecność Sandoz na 10. Kongresie Wyzwań Zdrowotnych (HCC 2025) w Katowicach nie była przypadkowa: firma ta jest jednym z liderów leków generycznych i biologicznych biorównoważnych. Posiada swoje zakłady w Polsce i w Europie, a w portfolio ma ok. 1300 produktów leczniczych, w tym ok. 500 dedykowanych dla rynku polskiego.- 02.04.2025, 12:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ANKO to Showcase Dumpling Machine Solutions and Latest IoT Features in Online Event on April
ANKO's Dumpling DEMO on April 24 will showcase the Multipurpose Filling and Forming Machine and its IoT Dashboard, producing Europe's most popular dumplings, including pierogi, ravioli, and Chinese soup dumplings.- 02.04.2025, 09:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Alfa Bio s.r.o., właściciel marki LUNTER, zmienia nazwę na New Originals (SK) s.r.o. - Polska jest kluczowym rynkiem dla marki LUNTER
Słowacka firma Alfa Bio s.r.o. oficjalnie zmieni nazwę na New Originals (SK) s.r.o. z dniem 1 kwietnia 2025 roku. Zmiana ta odzwierciedla przynależność firmy do grupy New Originals, przy jednoczesnym zachowaniu jej podstawowych wartości. New Originals (SK) s.r.o. kontynuuje swoją misję dostarczania innowacyjnych, wysokiej jakości i niezawodnych produktów i usług. Marka LUNTER, od lat ugruntowana na rynku słowackim, zyskuje również coraz większą popularność w Polsce.- 01.04.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ