Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Respondenci najczęściej sięgają po leki przeciwbólowe i przeciwzapalne (70% wskazań). Niemal równie popularne są krople do nosa, płukanki i aerozole. Korzysta z nich 65% osób. Wskazane metody powodują chwilową poprawę samopoczucia, jednak nie leczą przyczyny choroby. Najrzadziej Polacy stosują antybiotyki, 75% osób sięga po nie rzadko lub bardzo rzadko. Są wprawdzie uważane za najskuteczniejsze (52% respondentów), jednak jednocześnie mają najwięcej skutków ubocznych. Za najbezpieczniejsze, a zarazem najmniej skuteczne preparaty uznano suplementy diety.
Paradoksalnie około 50% ankietowanych nie wie, że leki podlegają kontroli jakości przez inspekcję farmaceutyczną, natomiast suplementy nie muszą posiadać badań klinicznych. O tym, że tylko lek posiada właściwości zapobiegania i leczenia chorób, przekonanych jest 50% badanych, a 74% uważa, że celem suplementu jest uzupełnienie diety. Tylko 18% respondentów uważa, że suplementy są w stanie wyleczyć chorobę zatok, podczas gdy lekom ufa w tym względzie 3 razy więcej badanych.
Doktor Grzegorz Januszek, specjalista otorynolaryngolog obok tak oczywistych działań jak wypoczynek oraz właściwe odżywianie i picie dużej ilości płynów zaleca stosowanie leków. Zgodnie z zaleceniami wydanymi przez europejski zespół ekspertów w dokumencie EPOS 2012 najskuteczniejsze są leki przeciwbólowe i przeciwzapalne, płukanie jam nosa roztworem soli fizjologicznej oraz fitoterapia, czyli terapia za pomocą leków pochodzenia roślinnego o skuteczności potwierdzonej w badaniach klinicznych.
Więcej informacji dotyczących zapalenia zatok oraz różnic między lekiem i suplementem diety na: www.leczzatoki.pl, www.lekiczysuplementy.pl.
KONTAKT:
e-mail: j.golebiewska@lensomai.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.12.2016, 09:53 |
Źródło informacji | Lensomai Communication |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Kliniki.pl z jedną z pierwszych w pełni wygenerowanych przez AI reklam wideo w Polsce - poruszająca kampania społeczna o kobietach i ginekologii
Platforma Kliniki.pl, łącząca pacjentów z placówkami medycznymi, zaprezentowała kampanię społeczną, której centralnym elementem jest reklama wideo w całości wygenerowana przez sztuczną inteligencję. Spot, opublikowany na LinkedIn przez prezesa firmy Marcina Fiedziukiewicza, porusza trudny temat relacji kobiet - zwłaszcza młodego pokolenia - z ginekologiem oraz barier psychologicznych towarzyszących wizytom.- 24.04.2025, 16:07
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Kliniki.pl
-
Image
Senior Café - filiżanka kawy zmieniająca opiekę długoterminową PAP
Senior Café jest impulsem do zmiany opieki długoterminowej. To oddolna inicjatywa, która ma wypracować ogólnopolskie standardy, zaangażować resorty i NFZ. Czasu jest niewiele, bo stoimy przed demograficznym wyzwaniem - społeczeństwo się starzeje, a system wciąż niedomaga. Rozwiązania są gotowe, leżą na kawowym stole. Kto przyjął już zaproszenie?- 24.04.2025, 14:31
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ