Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z raportu wynika, że Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje pieniądze na diagnozę i terapię dzieci z autyzmem bez planu. W jednym województwie przeznacza 7 mln zł, w innym, o podobnej wielkości, zero. W 2015 r. ani złotówki na diagnozę i terapię nie dostały: kujawsko-pomorskie, opolskie i śląskie, bo nie ma tam żadnej placówki zajmującej się autyzmem. Najwięcej zaś popłynęło do mazowieckiego (7 mln zł), łódzkiego (2,8 mln zł).
Wczesna diagnoza u dzieci ze spektrum autyzmu jest kluczowa. 50% rodziców szuka jej u lekarza pierwszego kontaktu. Aż 70% wraca bez skierowania do specjalisty. Najczęściej od pierwszej wizyty u lekarza do rozpoczęcia terapii mija aż 2,5 roku. Tylko 46% diagnozuje się przed 3 rokiem życia.
7 na 10 rodziców dzieci z autyzmem rezygnuje z pracy, by opiekować się dzieckiem. Tymczasem terapia kosztuje: 2/3 respondentów raportu przeznacza na nią 500 zł miesięcznie, a co piąta osoba 500-1000 zł.
Prawdziwych kłopotów przybywa, gdy dzieci idą do szkół: masowych, integracyjnych i specjalnych (w Polsce jest 17 tysięcy takich uczniów). Okazuje się, że nauczyciele - nawet placówek specjalnych - niewiele wiedzą na temat zaburzeń spektrum autyzmu, ponieważ aż 70% rodziców dzieci z zespołem Aspergera i 50% rodziców dzieci z autyzmem wzywano do szkoły bo: „dziecko jest niegrzeczne”. Dlatego właśnie Fundacja 2 kwietnia organizuje w kilkuset miastach Polski finał kampanii "Polska na niebiesko" pod hasłem "Autyzm. Poznaj zanim ocenisz".
Raport na: www.jim.org
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.03.2016, 11:05 |
Źródło informacji | Fundacja Jaś i Małgosia |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Midea zostanie nowym głównym partnerem FC Barcelony
Globalna marka numer 1 w dziedzinie inteligentnych artykułów gospodarstwa domowego podpisuje pięciosezonową umowę, w ramach której jej logo trafi na koszulki FC Barcelony od sezonu 2026/2027.- 03.09.2025, 08:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Ponad 90% rodziców rezygnuje ze swoich potrzeb, by sfinansować edukację dzieci
- 03.09.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Smartney Grupa Oney
-
Image
DHL eCommerce Polska wspiera zdrowie psychiczne młodzieży. Start kampanii „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro” w ramach programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”
Początek roku szkolnego to doskonały moment, aby zwrócić uwagę na jedno z najpoważniejszych wyzwań młodego pokolenia - zdrowie psychiczne. DHL eCommerce Polska we współpracy ze Stowarzyszeniem Mentalnie Równi, organizatorem programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”, rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro”. W ramach programu firma obejmie patronatem lekcje poświęcone dwóm kluczowym obszarom: przeciwdziałaniu hejtowi rówieśniczemu oraz mądremu korzystaniu z nowych technologii. W akcji ma wziąć udział 38 000 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz ich rodzice i nauczyciele.- 01.09.2025, 12:45
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: DHL
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ