Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Celem programu jest:
- podniesienie świadomości Polaków na temat raka wątrobowokomórkowego oraz czynników ryzyka zakażeń wirusami zapalenia wątroby typu B i C (HBV i HCV),
- zachęcenie jak największej liczby osób do wykonania bezpłatnych, szybkich badań przesiewowych w kierunku zakażeń HBV i/lub HCV w wybranych placówkach podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), a tym samym zwiększenie liczby wykrywanych przewlekłych wirusowych zapaleń wątroby typu B lub C (WZW B lub WZW C),
- kierowanie pacjentów z potwierdzonym dodatnim wynikiem badania przesiewowego do dalszej specjalistycznej opieki medycznej (z uwzględnieniem pomocy koordynatora pacjenta),
- poszerzenie wiedzy personelu POZ i koordynatorów pacjenta na temat: epidemiologii i leczenia zakażeń HBV i HCV oraz innych czynników prowadzących do marskości oraz raka wątrobowokomórkowego, poprzez udostępnienie bezpłatnych, certyfikowanych szkoleń e-learningowych.
Program realizowany na poziomie makroregionów: północnego i południowo-wschodniego, będzie obejmować placówki POZ w województwach: pomorskim, warmińsko–mazurskim, kujawsko–pomorskim, małopolskim, podkarpackim oraz świętokrzyskim. Pełna lista placówek POZ uczestniczących w programie jest dostępna na stronie www.watrobanieboli.pzh.gov.pl.
Realizację projektu wzmocni kampania edukacyjno-informacyjna „Listy od W.” Jej koncepcja opiera się na przedstawieniu wątroby jako wyjątkowego narządu, który nie boli, nie może więc bezpośrednio zakomunikować, że dzieje się z nim coś złego. Spersonifikowana wątroba daje o sobie znać za pomocą listów, e-maili, wiadomości pozostawionych na automatycznej sekretarce. Próbuje zwrócić na siebie uwagę, aby przekazać jak przez lata określony styl życia: bogaty w używki, tatuaże/piercing wykonywane w niesterylnych warunkach, czy niewłaściwą dietę, wpływa na jej stan. Poszukuje kontaktu, ponieważ nie może dłużej czekać. Przekaz kampanii powinien sprawić, że pomyślimy o zagrożeniach (obecnych, jak i zaistniałych w przeszłości), które czasem nieświadomie ignorujemy, a które mają wpływ na stan naszej wątroby. Lekceważenie tych sygnałów skutkuje bowiem poważnymi konsekwencjami.
Twarzami kampanii zostali znani i lubiani aktorzy oraz influencerzy, między innymi: Tomasz Karolak, Reżyser życia, Okiem chemika. Zaangażowane do projektu osobowości będą informować o konsekwencjach nierozpoznanego i nieleczonego zakażenia HBV i HCV oraz następstwach, będących rezultatem niewłaściwej diety, w tym otyłości czy cukrzycy typu 2. Wszystkie one mają bowiem negatywny wpływ na wątrobę. Ponadto szczegółowo omówione zostaną zachowania pozwalające zredukować ryzyko narażenia na zakażenie.
Kampania skierowana jest do ogółu społeczeństwa oraz lekarzy POZ i koordynatorów pacjenta. Realizatorzy programu spodziewają się, że dzięki kampanii zwiększy się liczba osób, u których rozpoznano przewlekłe WZW B i/lub WZW C, a w konsekwencji zostanie wdrożone leczenie.
Oficjalna strona kampanii: www.watrobanieboli.pzh.gov.pl
Oficjalne kanały kampanii w mediach społecznościowych:
FB https://www.facebook.com/listyodw
Instagram https://www.instagram.com/listyodw/
Twitter https://twitter.com/ListyOdW
LinkedIn https://www.linkedin.com/company/listyodw
Youtube https://www.youtube.com/c/ListyodW
KONTAKT:
Anna Dela
Rzecznik prasowy NIZP – PZH
e-mail: adela@pzh.gov.pl
tel. kom. 538 896 521
tel. 22 542 12 32
-
Ewa Dziełak
Koordynator merytoryczny Kampanii NIZP – PZH
e-mail: edzielak@pzh.gov.pl
tel. 22 542 12 88
Źródło informacji: Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 22.02.2021, 08:51 |
| Źródło informacji | Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Od plantacji na salony: jagodowe przetwory wśród laureatów „Złotych Innowacji 2025”
W Teatrze Kamienica w Warszawie ogłoszono wyniki konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail 2025” - jednego z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej i handlu detalicznego w Polsce. W tegorocznej edycji polskie przetwory z owoców jagodowych zdobyły złoto i dwa wyróżnienia.- 06.11.2025, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
Image
Inkluzywna higiena tematem europejskiej debaty marki Tork
Wyniki badania Tork wykazały, że tylko jedna na pięć toalet w miejscach publicznych spełnia oczekiwania dotyczące higieny i czystości. Ponadto aż 52% osób podejmuje działania po negatywnych doświadczeniach z wizyty w łazience o dużym natężeniu ruchu - skraca pobyt w obiekcie, wystawia niepochlebne opinie - co bezpośrednio wpływa na przychody i wizerunek danej firmy.- 06.11.2025, 08:30
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Tork
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ