Newsletter

Zdrowie i styl życia

W przededniu Ogólnoświatowego Dnia AIDS stowarzyszenie IAPAC oraz firma AbbVie udostępniają narzędzia komunikacyjne ułatwiające dialog pomiędzy kobietami zarażonymi wirusem HIV a dostawcami usług medycznych

14.11.2014, 17:30aktualizacja: 14.11.2014, 17:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kobiety podejmują działania na rzecz zwiększenia jakości opieki nad pacjentkami z wirusem HIV na całym świecie.

WASZYNGTON, 17 listopada 2014 r. /PRNewswire/ - Międzynarodowe stowarzyszenie IAPAC zrzeszające dostawców opieki zdrowotnej nad pacjentami z AIDS (ang. International Association of Providers of AIDS Care), we współpracy z ogólnoświatowym komitetem sterującym działającym na rzecz kobiet zarażonych wirusem HIV, udostępniło w dniu dzisiejszym zbiór narzędzi komunikacyjnych ułatwiających prowadzenie dialogu pomiędzy dostawcami usług medycznych a kobietami dotkniętymi wirusem HIV. Narzędzia te, udostępnione na krótko przed Ogólnoświatowym Dniem AIDS, który będzie obchodzony 1 grudnia 2014 r., zostały stworzone w celu ułatwienia relacji, ulepszenia doświadczeń i podniesienia standardów opieki nad kobietami zarażonymi wirusem HIV.

Zdjęcie - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141113/158598-INFO

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141113/158594LOGO

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20141113/158595LOGO

Narzędzia komunikacyjne stanowią pierwszy ukierunkowany na pacjentów - i dostawców usług medycznych - projekt w ramach ogólnoświatowej kampanii "See Us: Women Take a Stand on HIV (See Us)", której realizację podjęto w 2013 r., w celu podniesienia jakości życia kobiet zarażonych wirusem HIV. Narzędzia te opracowane zostały pod przewodnictwem IAPAC, we współpracy z kręgami medycznymi oraz eksperckim komitetem sterującym złożonym z kobiet zarażonych i dotkniętych problemem wirusa HIV. Stanowią one element wsparcia na rzecz właściwego zaspokajania zmieniających się potrzeb kobiet w zakresie opieki medycznej.

Narzędzia te obejmują informacje na temat zdrowia psychicznego i fizycznego, możliwości ochrony i opieki oraz innych istotnych problemów, które mogą się zmieniać na poszczególnych etapach życia. Opracowano odrębne wskazówki dotyczące różnych okresów życia kobiety, w tym m.in. okresu dojrzewania, ciąży i porodu oraz menopauzy, dostępne w wersji dla pacjentek i dostawców usług medycznych.

"Kobiety zarażone wirusem HIV stanowią grupę o znacznie ograniczonym dostępie do usług medycznych. Konieczne jest uruchomienie nowych zasobów, które ułatwią i usprawnią dialog pomiędzy pacjentkami a dostawcami opieki zdrowotnej - powiedziała Imane Sidibe, wicedyrektor ds. strategicznych inicjatyw IAPAC oraz członkini komitetu sterującego kampanii 'See Us'. - Mamy nadzieję, że stworzone przez nas narzędzia będą stanowić skuteczny katalizator dla lepszej jakości opieki i wsparcia, na jakie zasługują kobiety".

Narzędzia dostępne są w siedmiu językach (angielski, rumuński, włoski, hiszpański, polski, rosyjski i francuski) i będą rozpowszechniane dzięki inicjatywom obywatelskim w różnych krajach świata oraz za pośrednictwem strony internetowej IAPAC: http://www.IAPAC.org/seeus.

Kobiety zarażone wirusem HIV stanowią 49% całkowitej grupy dorosłych osób żyjących z HIV na świecie(1). Do wzrostu wskaźnika zachorowalności przyczyniają się m.in. brak świadomości, napiętnowanie, dyskryminacja, płeć i przemoc. Stanowią one często istotne bariery w dostępie do środków prewencyjnych, opieki i leczenia. Wszystkie osoby zarażone wirusem HIV powinny być objęte opieką dostosowaną do indywidualnych potrzeb. Dotyczy to szczególnie kobiet, których potrzeby w tym zakresie zmieniają się wraz z wiekiem.

"Jako kobieta, która od ponad dziesięciu lat zmaga się z wirusem HIV, wiem, jak ważny jest dostęp do rozległych zasobów i wsparcia - powiedziała Kamaria Laffrey, konsultant ds. HIV/AIDS, społeczny pracownik medyczny oraz członek komitetu sterującego kampanii 'See Us'. - Stworzyliśmy narzędzia komunikacyjne, ponieważ pragniemy, aby wszystkie kobiety zarażone wirusem HIV miały możliwość uzyskania odpowiednich informacji i podjęcia skutecznego dialogu z dostawcami usług medycznych, otrzymując w efekcie jak najlepszą opiekę".

Dalsze informacje odnośnie narzędzi komunikacyjnych i kampanii See Us można znaleźć pod adresem: http://www.IAPAC.org/seeus, jak również w portalach społecznościowych pod hasłem #WomenofHIV.

Kampania "See Us: Women Take a Stand on HIV"

Kampania "See Us: Women Take a Stand on HIV (See US)" to międzynarodowa inicjatywa ukierunkowana na podnoszenie świadomości w kwestii ogromnych wyzwań, z jakimi mierzą się kobiety żyjące z wirusem HIV. Jej realizację podjęto w grudniu 2013 r. pod przywództwem międzynarodowego stowarzyszenia IAPAC, we współpracy z eksperckim komitetem sterującym, National AIDS Manual (NAM) oraz kręgami medycznymi w Argentynie, Kanadzie, we Włoszech, w Nigerii, Polsce, Rumunii, Rosji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Realizacja kampanii "See Us" stała się możliwa dzięki środkom finansowym przekazanym przez AbbVie.

Kobiety: Nowa twarz wirusa HIV

Kobiety mają coraz większy udział w całkowitej, ogólnoświatowej liczbie osób zarażonych wirusem HIV(2). Co minutę jedna młoda kobieta zostaje zarażona wirusem, zazwyczaj przez kontakt płciowy(1). W skali globalnej ok. 49% wszystkich dorosłych osób zmagających się z HIV stanowią kobiety(1). Wskaźnik zarażeń wśród kobiet i dziewcząt w wieku 15 - 24 lat jest dwa razy wyższy niż wśród młodych mężczyzn(1). Potrzeby kobiet w zakresie opieki medycznej różnią się od potrzeb mężczyzn, obejmując takie aspekty jak ciąża, ryzyko zachorowania na raka szyjki macicy, przedwczesna menopauza czy osteoporoza(3). Na całym świecie wirus HIV jest główną przyczyną śmierci i zachorowań wśród kobiet w wieku reprodukcyjnym(4).

IAPAC

Międzynarodowe stowarzyszenie IAPAC zrzeszające dostawców opieki zdrowotnej nad pacjentami z AIDS (ang. International Association of Providers of AIDS Care) obejmuje ponad 20 000 lekarzy oraz profesjonalnych dostawców usług medycznych z ponad 100 krajów. Misją stowarzyszenia jest podnoszenie jakości działań prewencyjnych, opieki, leczenia oraz wsparcia udzielanego mężczyznom, kobietom i dzieciom zmagającym się z wirusem HIV/AIDS. Dalsze informacje na temat globalnej działalności IAPAC można znaleźć pod adresem: http://www.IAPAC.org.

AbbVie

AbbVie to realizująca badania naukowe firma biofarmaceutyczna o ogólnoświatowym zasięgu, która powstała w 2013 r. po odłączeniu się od Abbott Laboratories. Jej misją jest opracowywanie i wprowadzanie do sprzedaży, w oparciu o rozległą wiedzę praktyczną, zaangażowaną kadrę i wyjątkowe podejście do innowacji, zaawansowanych terapii stosowanych w leczeniu najbardziej skomplikowanych i najgroźniejszych chorób na świecie. AbbVie zatrudnia łącznie 25 000 pracowników, sprzedając swoje wyroby w ponad 170 krajach. Dalsze informacje na temat firmy, jej pracowników, oferty i realizowanych działań można znaleźć pod adresem: http://www.abbvie.com. Posiadamy także swoją stronę na portalach społecznościowych Twitter @abbvie, on FacebookLinkedIn.

(1) Women Out Loud. UNAIDS. Data dostępu: 26 września 2013 r.

(2) AIDS Epidemic Update, grudzień 2004 r. UNAIDS i WHO. Data dostępu: 26 września 2013 r.

(3) Guide for HIV/AIDS Clinical Care, Health Care of HIV-Infected Women Through the Life Cycle, kwiecień 2014 r. Departament Zdrowia, Usług Społecznych, Administracji Zasobami i Usługami Medycznymi Stanów Zjednoczonych, Biuro ds. HIV/AIDS. Data dostępu: 11 sierpnia 2014 r.

(4) Women and Health: Today's Evidence Tomorrow's Agenda. WHO. Data dostępu: 11 sierpnia 2014 r. 

Źródło: International Association of Providers of AIDS Care (IAPAC)

KONTAKT:

Emma Goldstein

tel. +1-212.845.5641

e-mail: Egoldstein@biosector2.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.11.2014, 17:30
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii