Newsletter

Zdrowie i styl życia

Wystartowała druga edycja programu #NestleDlaNauki - inicjatywy wspierającej młodych badaczy i innowatorów

09.10.2025, 14:16aktualizacja: 09.10.2025, 14:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

SEC Newgate CEE
SEC Newgate CEE
Nestlé Polska ogłasza II edycję programu #NestleDlaNauki. Jego celem jest wsparcie polskich środowisk naukowych w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w obszarze łańcucha żywnościowego. W roku akademickim 2025/2026 studenci i doktoranci zmierzą się z wyzwaniami dotyczącymi zasobów wodnych w regeneratywnym systemie żywnościowym. W ramach IDEATHONU #NestleDlaNauki, który odbędzie się w dniach 22–23 listopada br. na Uniwersytecie Łódzkim, studenci będą pracować nad rozwiązaniami wspierającymi odpowiedzialne postawy konsumenckie.

Program #NestleDlaNauki składa się z dwóch filarów: jesiennego IDEATHONU i grantów przyznawanych wiosną kolejnego roku. Pierwsza z tych aktywności – IDEATHON odbędzie się już 22–23 listopada 2025 roku w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym Uniwersytetu Łódzkiego. Zgłoszenia przyjmowane są do 31 października 2025 r. poprzez formularz dostępny na stronie: https://www.nestledlanauki.pl/ideathon. Organizator zaprasza zespoły liczące 2-4 studentów, a o ich udziale w wydarzeniu zdecyduje kolejność zgłoszeń. Tematem IDEATHONU będzie wypracowanie innowacyjnego rozwiązania wspierającego kształtowanie odpowiedzialnych zachowań konsumenckich w kontekście zasobów wodnych. Na zwycięzców, którzy zaprezentują najciekawsze pomysły, czekają atrakcyjne nagrody, w tym: program rozwojowy Foodtech.ac oraz 10 000 zł, a ponadto dwa wyróżnienia po 5 000 zł.

„Nestlé wspiera innowacje i rozwój młodych talentów w Polsce poprzez program #NestleDlaNauki, którego jednym z kluczowych elementów jest IDEATHON. To wydarzenie, organizowane przez nas już po raz drugi, dające studentom możliwość wykazania się kreatywnością i opracowania nowatorskich rozwiązań, które mogą mieć realne zastosowanie w łańcuchu żywnościowym. Podczas spotkania w Łodzi studenci będą mogli eksperymentować, tworzyć i rozwijać swoje pomysły pod okiem ekspertów i praktyków. Wierzymy, że świeże spojrzenie jest kluczowe dla wypracowania rozwiązań, które wykraczają poza tradycyjne schematy” - mówi Blanka Mellova, koordynatorka programu #NestleDlaNauki.

Uczestnicy będą mieli dwa dni na opracowanie swoich projektów. Pomysły zostaną zaprezentowane przed Radą Programową złożoną z ekspertów świata nauki i biznesu, w skład której wchodzą:

- prof. Anna Dąbrowska (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie),

- prof. Krystyna Gutkowska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie),

- prof. dr hab. inż. Tomasz Okruszko (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego),

- prof. Katarzyna Przybyłowicz (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie),

- prof. Magdalena Rudzińska (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu),

- dr hab. Magdalena Urbaniak (Uniwersytet Łódzki)

ponadto:

- dr Kamil Jawgiel (prezes zarządu Fundacji Hydroni),

- Michał Mądry (partner foodtech.ac oraz JP Weber),

z ramienia Nestlé Polska:

- Aleksander Wasilewski (prezes zarządu Nestlé Polska),

- Blanka Mellova (koordynatorka programu #NestleDlaNauki),

- Agata Kruszec (Sustainability Manager Nestlé Polska),

- Rafał Wróblewski (Business Executive Officer Nestlé Waters w Polsce).

Więcej informacji na https://www.nestledlanauki.pl.

O Nestlé

Nestlé jest jedną z wiodących firm sektora spożywczego w Polsce, z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, jest również pracodawcą dla ponad 6 tys. osób zatrudnionych w 8 lokalizacjach. W ciągu ostatnich 30 lat obecności na polskim rynku Nestlé stało się ważnym podmiotem zaangażowanym w rozwój i innowacyjność krajowej gospodarki oraz zaufanym partnerem dla lokalnych społeczności. Firma nieustannie się zmienia, kładąc nacisk na nową ofertę produktową, innowacje i zrównoważony rozwój. Z szacunkiem rozwija znane i lubiane polskie marki, takie jak WINIARY, BOBO FRUT i NAŁĘCZOWIANKA. Polskim konsumentom daje dostęp do uznanych międzynarodowych marek, jak: GERBER, GARDEN GOURMET, NESCAFÉ czy NESPRESSO. W ostatnich latach firma znacząco powiększyła swoje portfolio o suplementy diety, m.in.: VITAL PROTEINS, SOLGAR, co odzwierciedla kierunek jej rozwoju.

Nestlé Polska to firma oparta na wiedzy, troszcząca się o swoich pracowników, którzy mają wpływ i mogą wspólnie zmieniać przyszłość. Swoim pracownikom daje różnorodne możliwości rozwoju kariery w Polsce, jak i zagranicą w ramach jednej organizacji.

Nestlé wyzwala moc jedzenia, by podnosić jakość życia każdego z nas oraz przyszłych pokoleń.

KONTAKT:

Biuro Prasowe Nestlé Polska

e-mail: biuroprasowenestle@pl.nestle.com 

Źródło informacji: SEC Newgate CEE

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 09.10.2025, 14:16
Źródło informacji SEC Newgate CEE
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ