Newsletter

Zdrowie i styl życia

Zdrowie: Nadmierne restrykcje zabiją potencjał e-papierosów

30.09.2015, 15:26aktualizacja: 30.09.2015, 15:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Instytucje tworzące regulacje prawne dotyczące papierosów elektronicznych powinny mieć na uwadze, że grupą docelową tych produktów są palacze, którzy chcą ograniczyć lub rzucić palenie tytoniu. Aby osiągnąć ten cel, należy palaczy uczciwie informować o względnej szkodliwości różnych produktów oraz, że e-papierosy nie są wyrobami tytoniowymi i nie są lekami - apelują naukowcy, prof. Konstantinos E. Farsalinos i Jacques Le Houezec w artykule opublikowanym 29 września br. w prestiżowym magazynie medycznym Risk Management and Healthcare Policy.

Eksperci podkreślają, że obecnie dostępne dane naukowe nie budzą wątpliwości, iż elektroniczne papierosy są o wiele mniej szkodliwe niż palenie i mają potencjał, aby być najbardziej skutecznymi produktami redukującymi szkody wywołane przez uzależnienie od tytoniu. E-papierosy umożliwiają bowiem jednoczesne zaspokojenie potrzeb behawioralnych palacza oraz głodu nikotynowego.

"Projekt nowelizacji polskiej tzw. ustawy tytoniowej, która ma obowiązywać od przyszłego roku, pozbawia firmy e-papierosowe prawa do informowania konsumentów o produktach w punktach sprzedaży. To dyskryminacja, która będzie skutkować wzrostem konsumpcji wyrobów tytoniowych. Jak mamy przekonać palaczy do korzystania z e-papierosów bez prawa do informacji o produkcie? - alarmuje Jerzy Jurczyński ze Stowarzyszenia eSmoking Association. - W Polsce co roku z powodu chorób odtytoniowych umiera około 70 tysięcy osób. Nowa ustawa tytoniowa zadecyduje o wykorzystaniu lub zaprzepaszczeniu potencjału e-papierosów w walce z tymi niechlubnymi statystykami" - ocenia Jerzy Jurczyński.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.09.2015, 15:26
Źródło informacji eSmoking Association
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii