Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Forum Gospodarki Morskiej odbędzie się 14 października 2022 r. w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni, która stanie się centrum gorących branżowych dyskusji istotnych dla regionu i Polski.
„Myśleliśmy, że po pandemicznej przerwie powrócimy nareszcie do normalności. Jednak wojna w Ukrainie spowodowała kolejne kryzysy, kolejne zagrożenia. O tym właśnie chcemy rozmawiać podczas tegorocznego forum” – mówi Sławomir Kalicki, lider merytoryczny Forum Gospodarki Morskiej.
Dr Małgorzata Bonikowska, prezeska Centrum Stosunków Międzynarodowych, omówi obecną sytuację geopolityczną i jej skutki dla naszego regionu. Natomiast sytuację ekonomiczną przeanalizuje Jacek Wiśniewski, wieloletni, główny ekonomista Raiffeisen Bank Polska. Obecność na Forum potwierdzili również: Marisa Farrugia, ambasador Republiki Malty oraz Ole Toft, ambasador Królestwa Danii.
„Forum Gospodarki Morskiej na trwale wpisało się do kalendarza wydarzeń biznesowych Gdyni. Nasze miasto bardzo mocno jest związane z morzem – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Wielu naszych mieszkańców pracuje w firmach z tego sektora, wiele przedsiębiorstw z tej branży ma tutaj swoją siedzibę, więc jesteśmy bardzo mocno zainteresowani, aby ten sektor się prężnie rozwijał”.
Okiem eksperta
Lider panelu „Technologie Morskie”, Adam Niklewski wraz z zaproszonymi gośćmi omówi nowe, alternatywne paliwa okrętowe, ich dostępność zarówno od strony technologii jak i infrastruktury, szczególnie w odniesieniu do polskich portów. Uczestnicy dyskusji zastanowią się również nad konsekwencjami regulacji prawnych, które będą dotyczyły pomiaru śladu węglowego w transporcie morskim.
Tomasz Chamera, prezes Polskiego Związku Żeglarskiego poprowadzi panel „Przemysły Jachtowe”, którego uczestnicy będą omawiali rozwiązania, jakie należy zastosować, aby wyjść naprzeciw wyzwaniom związanym z transformacją energetyczną w przemyśle jachtowym.
Tomasz Pelc, lider panelu „Energia Odnawialna”, wraz z gośćmi omówi wpływ realizacji Europejskiej Strategii Offshore oraz Europejskiej Strategii Wodorowej na zmiany zachodzące w gospodarce. Dyskusje dotyczyć będą też wymagań stawianych przez UE oraz rozwiązań dla przemysłu związanych z zeroemisyjnością.
Podczas panelu „Logistyka Morska”, rozmówcy wraz z liderem Markiem Tarczyńskim, przeanalizują wpływ kryzysu wywołanego pandemią na zakłócenie globalnego łańcucha dostaw. Paneliści zastanowią się także, jakie skutki wywołają w polskich portach morskich sankcje wojenne nałożone na Rosję.
Lider panelu poświęconego portom morskim, Piotr Pawłowski, poprowadzi dyskusję o długoterminowej wizji rozwoju portów morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. Prezesi portów z Gdyni, Gdańska, Szczecina i Świnoujścia omówią też potrzeby i oczekiwania swoich partnerów biznesowych wobec infrastruktury portowej.
„Miecznik”
Wydarzeniem towarzyszącym forum będzie seminarium poświęcone programowi „Miecznik” – obecnie najważniejszemu programowi modernizacji polskiej marynarki wojennej. Dyskusje dotyczyć będą założeń programu oraz transferu technologii i wiedzy. Specjaliści i eksperci m.in. z Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Babcock International oraz Thales omówią założenia programu, planowane inwestycje, modernizacje w stoczniach, potrzeby rekrutacyjne i łańcuch dostaw.
Bieżąca tematyka i ciekawi rozmówcy
Tematy zaproponowane przez organizatorów forum dotyczą najważniejszych, bieżących zagadnień gospodarczych, a dobór rozmówców gwarantuje ciekawą i rzeczową dyskusję. Propozycję dodatkowych zagadnień lub pytania do panelistów skierować można poprzez zakładkę „zadaj pytanie”.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, po wcześniejszej rejestracji na stronie internetowej: https://forum.gdynia.pl.
Źródło informacji: Agencja Rozwoju Gdyni
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 30.09.2022, 15:05 |
Źródło informacji | Agencja Rozwoju Gdyni |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
OSHEE głównym partnerem Igi Świątek - nowy rozdział w globalnej współpracy
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych, pisze nowy rozdział we współpracy z Igą Świątek, stając się jej partnerem głównym. To przełomowy moment, który wzniesie dotychczasowe wspólne działania na jeszcze wyższy, międzynarodowy poziom, np. poprzez obrandowanie strojów meczowych.- 03.03.2025, 19:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OSHEE
-
Image
Branża wentylacji mechanicznej: nadchodzi kryzys w domowej opiece długoterminowej
Od początku roku środowisko świadczeniodawców wentylacji mechanicznej alarmuje o coraz trudniejszej sytuacji, w jakiej znalazł się ten obszar opieki długoterminowej. Pomimo opracowania modelu świadczenia dedykowanego pacjentom z przewlekłą niewydolnością oddechową i bezdechem sennym w warunkach domowych przez Agencję Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) - nowy model świadczenia powstał we współpracy z Ogólnopolskim Związkiem Świadczeniodawców Wentylacji Mechanicznej (OZŚWM), Narodowym Funduszem Zdrowia oraz środowiskami lekarskimi i pacjenckimi - Ministerstwo Zdrowia nie wdraża gotowego rozwiązania. Utrzymywanie się takiej sytuacji oraz brak rozliczenia nadlimitowych pacjentów z ubiegłego roku mogą doprowadzić do wstrzymania przyjęć nowych pacjentów, których szpitale kwalifikują do wentylacji domowej.- 03.03.2025, 17:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OZŚWM
-
Image
Aleksandra Mirosław w najnowszej kampanii Grupy WeNet
Z początkiem marca ruszyła nowa ogólnopolska kampania reklamowa marki WeNet, której celem jest zainspirowanie przedsiębiorców sektora MŚP do rozwoju swojej firmy w Internecie. W nowej, kolejnej serii spotów reklamowych wystąpiła Aleksandra Mirosław – mistrzyni we wspinacze sportowej, która tym samym dołączyła do wspaniałego grona dotychczasowych ambasadorów marki: Roberta Korzeniowskiego i Mai Włoszczowskiej, którzy pod okiem ekspertów WeNet rozwijają swoje biznesy w sieci.- 03.03.2025, 11:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ