Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wsparcie strony publicznej przez podmioty sektora prywatnego, zwłaszcza firmy farmaceutyczne, może znacząco pomóc w zarządzaniu kryzysem związanym z pandemią COVID-19. Podstawowym narzędziem mającym na celu ograniczanie rozprzestrzeniania się koronawirusa są testy diagnostyczne, dlatego AstraZeneca zdecydowała się wesprzeć te dwie niezwykle ważne instytucje znajdujące się na pierwszej linii walki z pandemią COVID-19 i przekazać im łącznie 45000 testów RT-PCR na obecność wirusa SARS-CoV-2.
„Niezwykle się cieszymy, ponieważ takie darowizny wspierają funkcjonowanie placówki w tej skomplikowanej, pandemicznej rzeczywistości - mówi dr Andrzej Tysarowski z Narodowego Instytutu Onkologii w Warszawie. - Musimy pamiętać, że koronawirus komplikuje życie każdego z nas, ale przede wszystkim osób cierpiących na choroby przewlekłe, w tym onkologiczne, o które w obecnej sytuacji musimy szczególnie się troszczyć z uwagi na ich ograniczoną odporność”.
AstraZeneca od początku wybuchu pandemii jest jednym z globalnych liderów walki z pandemią SARS-CoV-2. Oprócz zaawansowanych prac nad opracowaniem szczepionki, działania spółki koncentrują się również na minimalizowaniu negatywnych skutków kryzysu związanego z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i zabezpieczeniem potrzeb pacjentów cierpiących na inne choroby. „Dokładamy wszelkich starań, aby podejmowane przez nas inicjatywy w sposób jak najbardziej optymalny wspierały walkę z pandemią COVID-19. Z powodu rozprzestrzeniającego się wirusa pacjenci, zwłaszcza przewlekle chorzy, mają utrudniony dostęp do specjalistycznej opieki medycznej. Mamy nadzieję, że lepszy dostęp do diagnostyki w kierunku SARS-CoV-2 poprawi sytuację tej grupy chorych" - podkreślił Piotr Najbuk, Public & Government Affairs Director w AstraZeneca.
„Darowizna spółki AstraZeneca stanowi istotny wkład w wysiłki Instytutu na rzecz zapewnienia optymalnej diagnostyki COVID-19” - podkreśla Anna Dela, rzecznik prasowy z Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny.
Testy przekazane przez AstraZeneca to testy genetyczne wykonywane metodą RT-PCR (Real-Time Polymerase Chain Reaction), która umożliwia ustalenie, czy pacjent jest aktualnie zakażony wirusem SARS-CoV-2. Technologia ta cechuje się bardzo wysoką czułością oraz swoistością, co pozwala ograniczyć ryzyko fałszywie ujemnych lub fałszywie dodatnich wyników.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.09.2020, 17:36 |
Źródło informacji | AstraZeneca |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Firma Creditsafe - klient BlackLine - odnotowuje 234-procentowy zwrot z inwestycji i zdobywa nagrodę 2025 Nucleus Research ROI Awards
Wyróżnienie od niezależnej instytucji potwierdza, że bazująca na SI platforma wsparcia działów finansowych przedsiębiorstw, którą stworzyła firma BlackLine, ma wymierny wpływ na modernizację światowej branży finansowej.- 03.07.2025, 16:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.- 03.07.2025, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP/Google
-
Image
Hisense przybliża fanów z całego świata do gry dzięki doświadczeniom „Own the Moment” w trakcie FIFA Club World Cup 2025™
- 03.07.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ