Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wynika z badania zleconego przez Santander Consumer Bank, nadzieją dla właścicieli lokali gastronomicznych, które pozostaną zamknięte co najmniej do końca stycznia, jest utrzymujące się zainteresowanie zamawianiem jedzenia na wynos. Z takiej opcji korzysta już co czwarty Polak (27 proc.) w tym najwięcej osób w wieku 18-29 lat (61 proc.) i 30-39 lat (39 proc.).
Według autorów badania, jednak zainteresowanie to spada wraz z wiekiem respondentów np. wśród czterdziestolatków wynosi już jedynie 17 proc. To zjawisko może wiązać się z tym, że starsze pokolenia są bardziej przyzwyczajone do przygotowywania posiłków samodzielnie i nawet przed pandemią nie korzystały z opcji obiadu +na mieście+ tak często jak młodzi dorośli - czytamy.
Z badania wynika, że zamówienia jedzenia na wynos przez internet w trakcie pandemii stały się również popularnym wyborem dla mieszkańców metropolii powyżej 500 tys. mieszkańców takich jak Warszawa, Łódź czy Poznań (44 proc.) i osób z wyższym wykształceniem najczęściej przebywających na tzw. home-office (42 proc.).
Co ciekawe, mimo że najchętniej na wynos zamawiają najlepiej zarabiający, z tej opcji korzysta już co szósta osoba, której dochody nie przekraczają 2 tys. zł miesięcznie (17 proc.) - podano. (PAP)
autorka: Longina Grzegórska-Szpyt
lgs/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 26.01.2021, 14:01 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Wymarzony urlop na Krecie z PLL LOT. Bezpośrednie połączenie z Warszawy do Heraklionu już w sprzedaży
• Polskie Linie Lotnicze LOT uruchamiają sprzedaż biletów na połączenia między Warszawą a Heraklionem.
• Inauguracyjny rejs odbędzie się 30 maja 2026 r., a operacje na trasie WAW-HER-WAW będą realizowane w sezonie letnim 2026.
• Narodowy przewoźnik zaprosi pasażerów na swoje pokłady 3 razy w tygodniu - w poniedziałki, piątki i soboty.- 27.11.2025, 15:54
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Modon Holding ogłasza strategiczną inwestycję w Wellington Lifestyle Partners, rozszerzając globalny portfel luksusowych przedsięwzięć deweloperskich w sektorze lifestyle'u
• Modon dołącza do konsorcjum inwestorów w celu wzbogacenia terenów Wellington International przeznaczonych na pokazy jeździeckie oraz rozwoju ultraluksusowego ośrodka łączącego lokale mieszkalne, hotelowo-gastronomiczne oraz sportowe w Wellington w hrabstwie Palm Beach na Florydzie.
• Decyzja wzmacnia pozycję Modon na arenie międzynarodowej i umożliwia wymianę wiedzy w dziedzinie mieszanych, hotelowo-gastronomicznych i lifestyle'owych przedsięwzięć deweloperskich realizowanych na dużą skalę.- 27.11.2025, 08:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ