Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Aplikacja podpowie, jak kupić bilet, jak dojechać na festiwal, gdzie i o której godzinie gra ulubiony artysta, a także jaka będzie pogoda podczas koncertu.
Paneliści zastanawiali się w piątek, jak rozwój technologii zmienia i będzie zmieniał tworzenie i korzystanie z muzyki. Gościem specjalnym dyskusji był zespół hip-hopowy Molesta Ewenement.
Według prezesa Zarządu Warner Music Poland Piotra Kabaja, choć przez ostatnich kilkanaście lat w branży muzycznej wiele się zmieniło, jedna rzecz jest niezmienna - najważniejsza pozostała piosenka i artysta. Kabaj ocenił, że 50% przychodów rynku muzycznego na świecie pochodzi ze sprzedaży CD, drugie tyle - ze sprzedaży digitalnej.
"Odrobiliśmy lekcję, którą przegraliśmy na początku wieku, gdy ówczesny szef Universal uznał, że Internet dla branży fonograficznej jest zbędny" - powiedział szef Warner Music Poland.
Jak wyliczył, w Polsce nadal 72% przychodów stanowi sprzedaż fizyczna. Zwrócił uwagę, że sprzedaż płyt wrosła w zeszłym roku o 3%, w tym samym okresie sprzedaż cyfrowa skoczyła o 32%. Odnotowano ogólny wzrost sprzedaży muzyki w Polsce na poziomie 8%.
Zdaniem członka Zarządu Independent Digital Marka Włodarczyka trendy w sprzedaży cyfrowej są jasne, nadal będzie rozwijał się streaming. Natomiast nie wiadomo w jakim stopniu, ponieważ odbywa się to różnie na różnych rynkach, inaczej jest w Polsce, a inaczej w Niemczech czy Norwegii.
"W Szwecji i Norwegii streaming absolutnie dominuje i stanowi w tej chwili nawet ok. 80% wpływów całej branży, w Niemczech dalej bardzo mocno trzyma się sprzedaż fizyczna, która jest motorem rynku muzycznego - wyjaśnił Włodarczyk. - Myślę, że w Polsce wybierzemy sobie, jako klienci, swój własny kierunek. Natomiast rynek cyfrowy będzie stopniowo rósł. Będzie to stopniowe przejście do cyfrowej rzeczywistości z naciskiem na rozwój streamingu" - dodał.
W jego ocenie jeszcze przez dłuższy czas pewna grupa fanów będzie kupowała muzykę na tradycyjnych nośnikach, zanim w serwisach cyfrowych nie zostanie ona udostępniona w bardzo wysokiej jakości.
Jak zaznaczył, istotna jest "konwersja" do legalnego modelu odbioru muzyki, płatnego lub reklamowego. "Wszyscy są słuchaczami, jeśli zacząć korzystać z serwisów, które rozliczają się później z artystami i z wytwórniami, to naprawdę mielibyśmy olbrzymi sukces, tak się jednak nie dzieje" - powiedział.
Według niego proces ten przebiega powoli za sprawą mentalności i zasobności portfela, który mamy na polskim rynku, ale jest w tej sprawie optymistą.
Dyrektor marketingu ofert multimedialnych Orange Polska Dariusz Boduch przyznał, że w zeszłym roku wzrosła sprzedaż płyt winylowych i zauważalny jest powrót do słuchania muzyki w sposób wyrafinowany, jednak, jak podkreślił, nie zawsze jest to możliwe. Tymczasem urządzenia mobilne wychodzą nam naprzeciw.
"Smartfon nie wymaga od nas dodatkowego wysiłku, żeby móc korzystać z muzyki, daje nam możliwość słuchania jej wszędzie, kiedy biegamy, jeździmy na rowerze, jesteśmy w podróży, towarzyszy we wszystkich aspektach życia" - zaznaczył.
Stąd też pomysł firmy na serwis streamingowy "Muzyka Tu i Tam", na którym już teraz można posłuchać wszystkich zespołów, które zagrają na Orange Warsaw Festival. Orange zapewnia darmowy transfer w trakcie odsłuchiwania lub pobierania muzyki przez aplikację w sieci Orange na terenie całego kraju. Serwis "Muzyka Tu i Tam" oferuje ponad 20 milionów nagrań.
"Muzyka dzisiaj jest dostępna pod różnymi postaciami, ale to, co nas wyróżnia, to podanie jej w bardzo wygodny sposób. Chcemy podkreślać, że można korzystać z muzyki legalnie, a mimo to tanio i wygodnie" - przekonywał Boduch.
Orange Warsaw Festival 2015 odbędzie się w dniach od 12 do 14 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec. Festiwal potrwa 3 dni, a na 3 scenach wystąpi 49 wykonawców, takich jak legendarni The Chemical Brothers, Incubus czy Noel Gallagher’s High Flying Birds.
Orange Warsaw Festival to jedno z najważniejszych muzycznych wydarzeń w stolicy, a zarazem jedna z największych tego typu, cyklicznych imprez w Polsce.
Co roku jest to wielkie święto muzyczne, pełne nowych brzmień, muzycznych odkryć i artystów na światowym poziomie. Dzięki Orange polscy fani mogli zobaczyć na żywo takie gwiazdy jak Beyoncé, Linkin Park, The Prodigy, The Offspring i Fatboy Slim.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.05.2015, 18:52 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
175 years of Heidelberger Druckmaschinen: Company starts anniversary year with growth strategy
• Growth strategy: medium-term sales potential of more than € 300 million
• Growth drivers in the core business: packaging, digital printing
Software and lifecycle business
• Industrial business: focus on further expansion
• 175 years: the company has been shaping the printing industry for decades
with technological innovations, quality and reliability
• Numerous anniversary activities throughout the year
- 08.01.2025, 13:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Mohawk Industries, Inc. Invites You to Join its Fourth Quarter Earnings Conference Call
- 08.01.2025, 10:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire