Pobierz materiał i Publikuj za darmo

• Przedmiotowe portfolio obejmuje parki Sompolno i Opalenica, w których rozwijane są instalacje OZE o łącznej mocy 58.6 MW. Oba parki są podłączone do polskiej sieci elektroenergetycznej, a Sompolno oferuje pionierskie w Polsce rozwiązanie hybrydowe.
• Uzgodniona sprzedaż jest spójna ze strategią rotacji aktywów Grupy Greenvolt. Celem Grupy Greenvolt jest sprzedaż w tym roku co najmniej 200 MWp łącznie.
Greenvolt Power, spółka należąca do Grupy Greenvolt, specjalizująca się w wielkoskalowych projektach wiatrowych i fotowoltaicznych, osiągnęła porozumienie z ENERGA WYTWARZANIE w sprawie sprzedaży portfolio projektów OZE w Polsce. Sprzedaż projektów wiatrowych i fotowoltaicznych o łącznej mocy ok. 58.6 MW jest zgodna z planem strategicznym rotacji aktywów Grupy Greenvolt.
Aktywa te mają szacunkowo produkować 111 GWh rocznie i zostały sprzedane za łączną kwotę 107 mln euro. Za budowę portfela i doprowadzenie do fazy operacyjnej odpowiada Greenvolt Power.
Umowa została podpisana z ENERGA WYTWARZANIE, z Grupy ENERGA (część Grupy ORLEN), która jest jedną z czterech największych firm energetycznych w Polsce. Podstawowa działalność Grupy ENERGA obejmuje wytwarzanie, sprzedaż i dystrybucję energii elektrycznej i cieplnej oraz obrót gazem.
ENERGA WYTWARZANIE jest liderem Linii Biznesowej Wytwarzanie w Grupie ENERGA, zarządza aktywami odnawialnymi takimi jak 45 elektrowni wodnych, 6 farm wiatrowych i 6 instalacji fotowoltaicznych.
Przedmiotowe portfolio obejmuje projekt Opalenica, na który składają się trzy parki fotowoltaiczne o łącznej mocy 22 MW oraz Sompolno, z instalacjami wiatrowymi o mocy 26MW, instalacjami fotowoltaicznymi o mocy 10 MW.
Projekt Opalenica wejdzie w fazę eksploatacji komercyjnej w grudniu 2023 r. a Sompolno w czerwcu 2024 r.
„Te dwa projekty, znajdujące się obecnie w końcowej fazie budowy, są doskonałym przykładem kompetencji Grupy Greenvolt w rozwijaniu wysokiej jakości projektów OZE w połączeniu z innowacyjnymi rozwiązaniami maksymalizującymi moce produkcyjne, co jest cenione przez kupujących - w tym przypadku przez Energę” - stwierdza João Manso Neto.
„Widzimy, że apetyt inwestorów na rozwijane przez nas projekty OZE rośnie” - dodaje prezes Grupy Greenvolt, zaznaczając, że firma w ramach osiągania celów strategicznych planuje sprzedać do końca tego roku aktywa wiatrowe i fotowoltaiczne o wartości 200 MW.
Polska jest dla Grupy Greenvolt jednym z głównych rynków w rozwoju strategii promocji, rozwoju i budowy dużych projektów wiatrowych i fotowoltaicznych. Spółka ma obecnie w realizacji instalacje o mocy 6,9 GW - z czego 3,4 GW znajduje się w Polsce, a 2,9 GW jest w zaawansowanej fazie rozwoju do końca roku.
Oprócz promocji wielkoskalowych projektów wiatrowych i fotowoltaicznych na kilku rynkach europejskich i amerykańskich, Grupa Greenvolt jest również obecna w strategicznym segmencie rozproszonego wytwarzania energii, działając w segmencie biznesowym i mieszkaniowym w sześciu regionach geograficznych. Jeśli chodzi o produkcję energii z biomasy resztkowej, Greenvolt Power jest aktywny na rynkach Portugalii i Wielkiej Brytanii.
Źródło informacji: Greenvolt
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.07.2023, 17:00 |
Źródło informacji | Greenvolt |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ