Newsletter

Jak zmieniły się potrzeby firm i kandydatów IT w ciągu ostatnich dwóch lat?

24.04.2023, 14:10aktualizacja: 24.04.2023, 14:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Linkleaders/ theprotocol - LOGO
Linkleaders/ theprotocol - LOGO

Rynek pracy IT dynamicznie się zmienia, rosną wymagania pracodawców i kandydatów - podsumowują przedstawiciele the:protocol, serwisu rekrutacyjnego dla branży IT. Platforma, należąca do Grupy Pracuj, już od dwóch lat bada potrzeby rynku, rozwijając projekt uwzględniający potrzeby kandydatów i organizacji.

W 2021 roku Grupa Pracuj weszła na rynek rekrutacji IT z nowym pomysłem, a teraz skierowany do profesjonalistów serwis the:protocol świętuje dwa lata funkcjonowania. Jego koncepcję oparto na wieloletnim doświadczeniu biznesowym i jednocześnie na świeżych, dostosowanych do branży założeniach.

the:protocol wystartował w ciekawym dla rynku momencie - rozpędzonej rekrutacji, rosnącego zapotrzebowania na specjalistów i dyskusji o nowych trybach pracy. Dziś rynek wygląda inaczej, ale choć globalnie liczba rekrutacji IT spada, the:protocol stale umacnia pozycję, m.in. dzięki umiejętnej odpowiedzi na potrzeby użytkowników. W okresie 2021-2022 serwis zanotował m.in. wzrost liczby sesji użytkowników o 99 proc., wysłanych CV o 218 proc., a ogłoszeń o 247 proc. Porównanie pierwszych kwartałów 2022 i 2023 w ujęciu rok do roku pokazuje, że liczba sesji zwiększyła się o 36 proc., wysłanych CV o 140 proc., ogłoszeń o 46 proc.* 

„Planując start, dokładnie zbadaliśmy aktualne potrzeby kandydatów IT oraz rekruterów. Dzięki temu, mimo konkurencyjnego otoczenia, znaleźliśmy >>białe plamy<<, które pozwoliły na zbudowanie wyróżników serwisu. Stały się nimi konkret, dialog i profesjonalizm. Naszą strategię traktujemy bardzo konsekwentnie, akcentując je także poprzez kształt serwisu, ofertę biznesową, komunikację z użytkownikami. Kontynuujemy też praktykę uważnego przyglądania się ich potrzebom - mówi Piotr Trzmiel, Head of Growth the:protocol.

Analizy przed startem serwisu* pokazały m.in., że dla specjalistów IT najważniejsze są szczegóły i profesjonalna relacja z rekrutującym. Wśród problemów, ujawniających się podczas rekrutacji, kandydaci wymieniali m.in. brak konkretów projektowych w ofertach, zbyt długie procesy oraz rozdźwięk między rozmowami a realiami po zatrudnieniu. Deklarowali również zmęczenie mitami o branży i powielaniem stereotypów o trudnej relacji kandydat-rekruter. Z kolei firmy komunikowały potrzebę narzędzi, które pomogą im mierzyć się z wymagającym rynkiem i ułatwią procesy rekrutacyjne.

„Tworząc serwis dla profesjonalistów staramy się korzystać z najlepszych wzorców. Pracujemy zwinnie, a użytkowników badamy w stałym cyklu metodą continuous discovery. Podejście Minimum Loveable Product pozwala nam za to testować nowe rozwiązania, w taki sposób, by użytkownicy je pokochali. Dzięki temu możemy szybko i skutecznie reagować na zmiany w IT” - tłumaczy Paweł Olwert, Product Owner the:protocol. 

Zmian niemało jest też po stronie pracodawców: 

„W trakcie tych dwóch lat zaobserwowaliśmy m.in. ewolucję ich świadomości. Coraz częściej rozumieją, że na skuteczność wpływają szczegółowe opisy projektów i transparentne widełki wynagrodzeń. Widzimy to w statystykach aplikacji oraz klikalności ofert. Rozwijamy serwis, uwzględniając te dane” - uzupełnia.

Według ekspertów obecnie kandydaci IT oczekują szczegółów dotyczących oferty, ale także szybkich rekrutacji, gdzie sprawnie otrzymają feedback i decyzję. Odpowiedzią na trudniejszą sytuację gospodarczą nie zawsze są zwolnienia. Wiele organizacji poszukuje intensywnie doświadczonych specjalistów m.in. data science, technologii chmurowych i cyberbezpieczeństwa, wkrótce zapewne wzrośnie także liczba rekrutacji związanych z obsługą narzędzi AI. Wśród aktualnych potrzeb na rynku pracy IT ważne miejsce zajmuje konkretyzacja i profesjonalizacja ofert - podsumowują eksperci the:protocol. 

*Źródło: dane, wywiady i badania własne the:protocol. 

Źródło informacji: Linkleaders

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 24.04.2023, 14:10
Źródło informacji Linkleaders
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii