Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele instytucji związanych z rozwojem przedsiębiorczości i nauki, a także reprezentanci dużych zagranicznych firm mających oddziały w Polsce.
„My nie tylko produkujemy tu innowacyjne leki i przenosimy bardzo nowoczesny know-how do naszej lokalnej fabryki, ale też na różnym poziomie rozwoju leku współpracujemy z wieloma ośrodkami naukowymi, m.in. z akademiami medycznymi i klinikami. Robimy razem m.in. badania chemiczne i podstawowe analizy w ośrodkach akademickich” – wyjaśniła Joanna Drewla.
Oceniła ona, że Polacy są znakomitymi specjalistami we wdrażaniu na rynek projektów zaawansowanych technologicznie. Jej zdaniem, Polska jest bardzo rozwojowym rynkiem dla przedsiębiorstw z branży farmaceutycznej, problemem jednak jest brak przewidywalności dla producentów leków, związany z tym, że działają oni na rynku regulowanym i co 3 lata zmieniają się ceny leków refundowanych. „Nie wiemy, gdzie się znajdziemy za trzy lata, to bardzo utrudnia planowanie długoterminowe, np. decyzję o rozbudowie fabryki - mówiła. - Oczekiwałabym większej przewidywalności, wtedy łatwiej by nam było przekonać naszą centralę np. o kolejnych inwestycjach” - tłumaczyła.
Według niej, inwestycje zagraniczne w Polsce są komplementarne z rozwojem polskich firm. „Komplementarny jest również rozwój kapitału ludzkiego. Obecnie zatrudniamy około 500 pracowników, wszyscy są Polakami. Mamy specyficzną politykę kadrową: nie szukamy ludzi z 20-letnim doświadczeniem. Zatrudniamy raczej młodych ludzi, którzy wraz z naszą firmą się rozwijają. To jeden z czynników, który powoduje, że ludzie od nas nie odchodzą. W trakcie kariery pełnią różne funkcje, niekoniecznie te same, a potem przenoszą tę kulturę pracy na zewnątrz” – mówiła Joanna Drewla.
Servier ma fabrykę leków zlokalizowaną na warszawskiej Białołęce. Na świecie firma ma 10 zakładów produkcyjnych, a polski zakład jest w tym zestawieniu piątym co do wielkości. Każdego dnia w zakładzie jest produkowanych średnio 5 mln tabletek, a rocznie jest wytwarzanych blisko 26 mln opakowań leków. 60% produkcji jest kierowana na rynek polski, a 40% - na eksport. Firma zainwestowała w zakład ok. 150 mln zł i stale inwestuje w rozwój linii produkcyjnych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.11.2018, 12:33 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Firma Creditsafe - klient BlackLine - odnotowuje 234-procentowy zwrot z inwestycji i zdobywa nagrodę 2025 Nucleus Research ROI Awards
Wyróżnienie od niezależnej instytucji potwierdza, że bazująca na SI platforma wsparcia działów finansowych przedsiębiorstw, którą stworzyła firma BlackLine, ma wymierny wpływ na modernizację światowej branży finansowej.- 03.07.2025, 16:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.- 03.07.2025, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP/Google
-
Image
Hisense przybliża fanów z całego świata do gry dzięki doświadczeniom „Own the Moment” w trakcie FIFA Club World Cup 2025™
- 03.07.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ