Pobierz materiał i Publikuj za darmo
DARMSTADT, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - Dział Consumer Health firmy Merck odnotował istotny wzrost sprzedaży netto w I kw. 2015 r. dzięki skutecznej realizacji ukierunkowanych na konsumenta innowacji w obrębie kluczowych marek.
Konsumeryzacja kluczowych marek na rzecz strategicznego wzrostu
Dział Consumer Health firmy Merck osiągnął znaczny wzrost dzięki konsumeryzacji strategicznych marek, które dotąd łączone były z obszarem leków na receptę.
Na przykład produkcja suplementu witaminy D firmy Merck, dostępnego na rynku niemieckim pod nazwą Vigantoletten®, została przeniesiona z działu Serono do działu Consumer Health. Dążąc do przyspieszenia wzrostu, dział Consumer Health wypuścił na rynek nowy, cieszący się popularnością wśród konsumentów produkt pod nazwą Vigantoletten Sticks. Są to innowacyjne, szybko rozpuszczające się mikropeletki sprzedawane w saszetkach, które nie tylko posiadają wspaniały smak, ale także nie wymagają popicia wodą, gwarantując tym samym wygodę i łatwość użycia produktu, który dotąd przeznaczony był głównie do profesjonalnego użytku medycznego.
Również w przypadku dostępnego na brazylijskim rynku produktu pod nazwą Floratil® firma Merck przyjęła zaawansowaną strategię marketingową ukierunkowaną na leczenie biegunki - problemu, który w wielu krajach nadal stanowi temat tabu. Przenosząc produkt „spod lady” na widoczne dla konsumenta półki sklepowe, firma podjęła kampanię obejmującą promocję zewnętrzną, materiały drukowane i cyfrowe oraz elementy PR, wskutek której 70% użytkowników produktów konkurencyjnych marek oraz 46% osób niestosujących dotąd tego rodzaju wyrobów rozważyła zakup produktu. Roczna sprzedaż Floratilu w Brazylii wykazała wzrost organiczny powyżej 20% w 2014 r. w stosunku do roku poprzedzającego.
Firma Merck podjęła także istotne wyzwania w Indonezji, związane z kreowaniem wartości produktu pod nazwą Neurobion® - suplementu witaminy B dostępnego dotychczas na receptę. Zespół ds. marketingu przyjął dwukierunkowe podejście, łącząc doświadczenie w nawiązywaniu bezpośrednich relacji z konsumentami z ciągłą współpracą z głównymi opiniotwórcami. Dzięki działaniom rebrandingowym, stworzeniu nowego opakowania oraz realizacji kampanii informacyjnej na temat neuropatii (ang. Neuropathy Awareness Campaign), marka firmy Merck stała się największą w Indonezji marką leków dostępnych bez recepty sprzedawanych przez międzynarodowy koncern. Dzięki dużej popularności wśród konsumentów sprzedaż produktu znacznie przekroczyła oczekiwania.
„Nasza firma coraz szerzej stosuje ukierunkowane na konsumentów podejście w zakresie innowacji i komercjalizacji tych marek, które są tradycyjnie łączone z obszarem leków na receptę, wywołując tym samym zainteresowanie i zaangażowanie konsumentów. Osiągnięte przez nas wyniki sprzedaży dowodzą, że podejście to przyczynia się do istotnego wzrostu - podkreśla Uta Kemmerich-Keil, dyrektor generalna i prezes działu Consumer Health firmy Merck, świętująca swoją pierwszą rocznicę na tym stanowisku. - Konsumeryzacja leży u podstaw naszej głównej strategii biznesowej „3x3”, zakładającej osiągnięcie minimum 3% udziału rynkowego i co najmniej 3 czołowych marek na kluczowych dla nas rynkach”.
Działania na rzecz zdrowia kobiet i dzieci
Rok 2015 przynosi szereg przełomowych dla firmy wydarzeń, w tym 20. rocznicę wprowadzenia na rynek produktu pod nazwą Femibion®, stanowiącego popularny witaminowy suplement diety zawierający metafolinę, wytwarzany przez dział Consumer Health firmy Merck z myślą o potrzebach kobiet w okresie planowania dziecka, ciąży i laktacji.
Dążąc do stałego opracowywania produktów w oparciu o najnowsze badania i zalecenia ekspertów, dział Consumer Health firmy Merck wprowadził do sprzedaży na rynku niemieckim nową formułę Femibionu wzbogaconą o witaminę D. Wynosząca 800 I.E. dawka witaminy D jest zgodna z zaleceniami Niemieckiego Towarzystwa Żywienia dotyczącymi kobiet w okresie ciąży i karmienia. (1)
Początek roku 2015 w dobrej kondycji finansowej
Sprzedaż działu Consumer Health firmy Merck w pierwszym kwartale 2015 r. wyniosła 217 mln EUR, co stanowiło wzrost organiczny na poziomie 13% (z wyłączeniem wynoszącego 7% wzrostu przypisanego efektom walutowym) w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. (180 mln EUR). Tak pozytywny wynik był skutkiem wynoszącego 25% wzrostu organicznego za poprzedni rok, osiągniętego zarówno w Ameryce Łacińskiej jak i w Azji/Pacyfiku. W Europie wzrost organiczny sięgnął 3%, zaś na Bliskim Wschodzie/Afryce (2) 7% w skali roku. Kluczowe marki firmy, które umożliwiły osiągnięcie tych pozytywnych wyników, to Neurobion, Dolo-Neurobion, Nasivin i Kytta.
Dział Consumer Health firmy Merck
Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Dolo-Neurobion®, Neurobion®, Bion®, Seven Seas®, Nasivin® oraz Femibion® należą do najbardziej innowacyjnych marek na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów z całego świata. Dział Consumer Health działa na ponad 40 rynkach na świecie, zatrudniając ponad 2 600 pracowników. Od roku 2014 portfolio działu obejmuje marki o łącznych rocznych przychodach rzędu 1 mld USD. Consumer Health, należący do sektora opieki zdrowotnej, jest działem Grupy Merck z siedzibą główną w Darmstadt (Niemcy). Więcej informacji dostępnych jest pod adresem: www.merck-consumer-health.com.
Wszystkie informacje prasowe dotyczące firmy Merck są rozpowszechniane za pośrednictwem poczty elektronicznej i jednocześnie publikowane w serwisie internetowym Merck. Na stronie: www.merckgroup.com/subscribe można dokonać rejestracji, zmienić wybrane ustawienia lub zrezygnować z subskrypcji niniejszego biuletynu.
Firma Merck jest liderem w branży usług zdrowotnych, nauk przyrodniczych oraz materiałów chemicznych, wytwarzającym nowoczesne i innowacyjne produkty najwyższej jakości. W skład firmy wchodzi sześć działów, tj. Merck Serono, Consumer Health, Allergopharma, Biosimilars, Merck Millipore i Performance Materials, których łączne przychody osiągnęły w 2014 r. kwotę 11,3 mld EUR. Około 39 tys. pracowników firmy zatrudnionych w 66 krajach działa na rzecz poprawy jakości życia pacjentów, wspierając swoich klientów w odnoszeniu sukcesów i stawianiu czoła globalnym wyzwaniom. Merck jest najstarszą firmą branży farmaceutycznej i chemicznej na świecie. Od roku 1668 firma jest synonimem innowacyjności, sukcesu w biznesie i odpowiedzialnej przedsiębiorczości. Rodzina, która założyła spółkę, pozostaje większościowym udziałowcem w firmie po dziś dzień, posiadając ok. 70% udziałów. Merck z siedzibą w Darmstadt (Niemcy) posiada światowe prawa do nazwy i marki Merck. Jedynym wyjątkiem jest Kanada i Stany Zjednoczone, gdzie firma występuje pod nazwą EMD Serono, EMD Millipore i EMD Performance Materials.
(1) Witamina D (kalcyferol), Deutsche Gesellschaft für Ernährung e.V.
(2) W tym wybrane rynki europejskie, tj. Rosja, Włochy, Grecja i Szwajcaria.
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Źródło: Merck
KONTAKT:
Dział Consumer Health firmy Merck
dr Lars Atorf
tel. +49 6151 856-3114
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.06.2015, 14:18 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |