Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Finansów informuje:
- Do 31 stycznia 2025 r. płatnicy mają obowiązek złożenia dokumentów PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A za 2024 rok.
- W formularzach przesyłanych do urzędów skarbowych płatnicy powinni wpisać prawidłowe dane, w tym dane rejestracyjne podatników.
- Przypominamy, że nie ma możliwości przesłania informacji z nieprawidłowym identyfikatorem podatkowym PESEL albo NIP.
- Płatnicy powinni również uwzględnić informacje o zwolnieniach z podatku, wynikające z oświadczeń podatników, np. uprawnienie do skorzystania z ulgi dla rodzin 4+.
- Dokumenty należy wysłać drogą elektroniczną na aktualnych wersjach formularzy. Organizacje mogą to zrobić za pomocą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) bez konieczności podpisywania dokumentów. Do 31 stycznia płatnicy składają do urzędów skarbowych dokumenty PIT-11, PIT-R, PIT-8C i PIT-40A/11A. Przypominamy o obowiązku wpisywania w tych dokumentach poprawnych danych podatników.
Prawidłowy nr PESEL/NIP podatnika
Wpisanie prawidłowych danych, w tym danych rejestracyjnych takich jak PESEL lub NIP w informacji o przychodach pracownika, jest obowiązkiem wynikającym z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników [1].
Ponadto, nieprawidłowy numer PESEL/NIP utrudni, a często nawet uniemożliwi podatnikowi rozliczenie się z podatku za 2024 rok w usłudze Twój e-PIT. W przypadku przekazania przez płatnika błędnych danych, system nie będzie mógł wygenerować i udostępnić osobie, dla której jest wysyłana informacja, zeznania podatkowego w usłudze Twój e-PIT.
Informacje o zwolnieniach z podatku
Dokumenty przekazywane przez płatników do urzędów skarbowych powinny również zawierać informacje o zwolnieniach z podatku w zakresie ulgi dla młodych, a także o zwolnieniach, które wynikają ze złożonych przez podatników oświadczeń o spełnieniu warunków do skorzystania z:
- ulgi na powrót
- ulgi dla pracujących seniorów
- ulgi dla rodzin 4+
Gdzie znaleźć formularze
Aktualne wersje formularzy są dostępne do pobrania na stronie podatki.gov.pl w zakładce Formularze elektroniczne dla płatników: https://www.podatki.gov.pl/pit/e-deklaracje-pit/dla-platnikow/. Oznaczenie wersji znajduje się w prawym dolnym rogu każdego formularza.
Jak złożyć dokumenty
Wypełnione dokumenty należy przesłać drogą elektroniczną. Umożliwi to wygenerowanie zeznań w usłudze Twój e-PIT, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Organizacje mogą złożyć dokumenty za pomocą konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (e-US). Serwis e-Urząd Skarbowy umożliwia organizacjom, m.in. spółkom, fundacjom, stowarzyszeniom, składanie deklaracji podatkowych online bez podpisu kwalifikowanego i bez dodatkowego umocowania dla pełnomocnika. Użytkownicy konta organizacji mogą wysłać za pomocą e-US m. in. informacje podatkowe takie jak PIT-11, PIT-R, PIT-8C.
[1] Art. 11 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ bch/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.01.2025, 17:50 |
Źródło informacji | MF |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |