Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zielona energia płynąca z umów cPPA, zawieranych pomiędzy odbiorcami biznesowymi a wytwórcami energii z OZE, wyraźnie sprzyja realizacji założeń zrównoważonego rozwoju i unijnych wymogów dotyczących ESG. Rosnąca liczba umów cPPA i wzrost wolumenu zakontraktowanej energii to silny trend. Dane za 2023 rok pokazują, że w Europie moc zainstalowanych źródeł OZE w ramach umów cPPA przekroczyła 10 GW, stanowiąc jednocześnie 40 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2022.
Nie ma też wątpliwości, że silny sektor energetyki wiatrowej wiąże się z napływem zagranicznych inwestycji. Dzięki rozwojowi farm wiatrowych w minionym roku Polska znalazła się w top 15-stce najbardziej atrakcyjnych państw dla inwestorów w odnawialne źródła energii według rankingu EY RECAI. Popyt na OZE wśród odbiorców biznesowych rośnie, dlatego na umowy cPPA decyduje się coraz więcej podmiotów. Z raportu RE-Source Poland Hub i DWF wynika, że umowy cPPA wybierają najczęściej firmy prowadzące działalność produkcyjną oraz branża cementowa. Podobny trend utrzymuje się w sektorze telekomunikacyjnym, a także wśród firm z sektora nieruchomości. Autorzy raportu przewidują, że w 2024 r. możliwościami zawierania umów cPPA mogą zainteresować się również jednostki samorządu terytorialnego.
Umowy cPPA to dla firm ważny krok w kierunku zeroemisyjności i efektywnej realizacji celów ESG, ale również elastyczny instrument chroniący korporacyjnych odbiorców energii elektrycznej przed wahaniami cen. Ich potencjał jest ogromny, jednak jak zauważają eksperci z branży energetyki wiatrowej - wciąż widoczna jest potrzeba budowania świadomości na temat rynku cPPA wśród polskich przedsiębiorców. Znakomitą okazją to wymiany merytorycznej wiedzy i doświadczeń będzie konferencja „Zielona Energia dla Biznesu” organizowana przez Re-Source Poland Hub.
„W dniach 24 i 25 kwietnia katowickie Międzynarodowe Centrum Kongresowe zgromadzi cenionych ekspertów, odbiorców oraz wytwórców energii z OZE. W trakcie konferencji zostaną omówione kluczowe trendy europejskie oraz wyzwania, jakie stoją na drodze do zawierania kontraktów cPPA. W panelach dyskusyjnych wezmą udział przedstawiciele firm, które podpisały już umowy cPPA, zapewniając dużą dawkę merytorycznej wiedzy w zakresie kontaktów na zakup zielonej energii oraz wpływu cPPA na strategię biznesową ich firm. Uczestnicy konferencji poznają również kulisy negocjacji takiej umowy na linii odbiorca - wytwórca energii z OZE” - mówi Szymon Kowalski, wiceprezes Fundacji RE-Source Poland Hub.
W tym roku agenda konferencji obejmie tematy związane m. in. z ESG, linią bezpośrednią, zazielenianiem łańcucha dostaw, prawem UE, finansowaniem projektów OZE, dekarbonizacją przemysłu czy gospodarką obiegu zamkniętego.
Wydarzenie jest bezpłatne dla odbiorców energii elektrycznej - wystarczy rejestracja, aby poznać najnowsze trendy branży OZE i nawiązać perspektywiczne kontakty biznesowe w trakcie networkingu oraz spotkań B2B. Odbiorcy będą mogli również wziąć udział w bezpłatnych warsztatach prezentujących, w jaki sposób wybrać model biznesowy kontraktowania zielonej energii przy uwzględnieniu profilu zużycia własnej firmy. W tym zakresie chętni przedsiębiorcy będą mogli bezpłatnie uzyskać szczegółową analizę dostosowaną do potrzeb konkretnej firmy.
Zarejestruj się już teraz! https://konferencjaresource.pl/
Źródło informacji: Fundacja Re-Source Poland Hub
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.04.2024, 12:33 |
Źródło informacji | Fundacja Re-Source Poland Hub |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet