Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zielona energia płynąca z umów cPPA, zawieranych pomiędzy odbiorcami biznesowymi a wytwórcami energii z OZE, wyraźnie sprzyja realizacji założeń zrównoważonego rozwoju i unijnych wymogów dotyczących ESG. Rosnąca liczba umów cPPA i wzrost wolumenu zakontraktowanej energii to silny trend. Dane za 2023 rok pokazują, że w Europie moc zainstalowanych źródeł OZE w ramach umów cPPA przekroczyła 10 GW, stanowiąc jednocześnie 40 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2022.
Nie ma też wątpliwości, że silny sektor energetyki wiatrowej wiąże się z napływem zagranicznych inwestycji. Dzięki rozwojowi farm wiatrowych w minionym roku Polska znalazła się w top 15-stce najbardziej atrakcyjnych państw dla inwestorów w odnawialne źródła energii według rankingu EY RECAI. Popyt na OZE wśród odbiorców biznesowych rośnie, dlatego na umowy cPPA decyduje się coraz więcej podmiotów. Z raportu RE-Source Poland Hub i DWF wynika, że umowy cPPA wybierają najczęściej firmy prowadzące działalność produkcyjną oraz branża cementowa. Podobny trend utrzymuje się w sektorze telekomunikacyjnym, a także wśród firm z sektora nieruchomości. Autorzy raportu przewidują, że w 2024 r. możliwościami zawierania umów cPPA mogą zainteresować się również jednostki samorządu terytorialnego.
Umowy cPPA to dla firm ważny krok w kierunku zeroemisyjności i efektywnej realizacji celów ESG, ale również elastyczny instrument chroniący korporacyjnych odbiorców energii elektrycznej przed wahaniami cen. Ich potencjał jest ogromny, jednak jak zauważają eksperci z branży energetyki wiatrowej - wciąż widoczna jest potrzeba budowania świadomości na temat rynku cPPA wśród polskich przedsiębiorców. Znakomitą okazją to wymiany merytorycznej wiedzy i doświadczeń będzie konferencja „Zielona Energia dla Biznesu” organizowana przez Re-Source Poland Hub.
„W dniach 24 i 25 kwietnia katowickie Międzynarodowe Centrum Kongresowe zgromadzi cenionych ekspertów, odbiorców oraz wytwórców energii z OZE. W trakcie konferencji zostaną omówione kluczowe trendy europejskie oraz wyzwania, jakie stoją na drodze do zawierania kontraktów cPPA. W panelach dyskusyjnych wezmą udział przedstawiciele firm, które podpisały już umowy cPPA, zapewniając dużą dawkę merytorycznej wiedzy w zakresie kontaktów na zakup zielonej energii oraz wpływu cPPA na strategię biznesową ich firm. Uczestnicy konferencji poznają również kulisy negocjacji takiej umowy na linii odbiorca - wytwórca energii z OZE” - mówi Szymon Kowalski, wiceprezes Fundacji RE-Source Poland Hub.
W tym roku agenda konferencji obejmie tematy związane m. in. z ESG, linią bezpośrednią, zazielenianiem łańcucha dostaw, prawem UE, finansowaniem projektów OZE, dekarbonizacją przemysłu czy gospodarką obiegu zamkniętego.
Wydarzenie jest bezpłatne dla odbiorców energii elektrycznej - wystarczy rejestracja, aby poznać najnowsze trendy branży OZE i nawiązać perspektywiczne kontakty biznesowe w trakcie networkingu oraz spotkań B2B. Odbiorcy będą mogli również wziąć udział w bezpłatnych warsztatach prezentujących, w jaki sposób wybrać model biznesowy kontraktowania zielonej energii przy uwzględnieniu profilu zużycia własnej firmy. W tym zakresie chętni przedsiębiorcy będą mogli bezpłatnie uzyskać szczegółową analizę dostosowaną do potrzeb konkretnej firmy.
Zarejestruj się już teraz! https://konferencjaresource.pl/
Źródło informacji: Fundacja Re-Source Poland Hub
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 15.04.2024, 12:33 |
| Źródło informacji | Fundacja Re-Source Poland Hub |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ