Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Debata „Technologia w służbie ochrony środowiska” odbyła się w Centrum Prasowym PAP na kilka miesięcy przed uruchomieniem polskiego systemu kaucyjnego. Producenci tzw. butelkomatów odpowiadali na wszystkie pytania i wątpliwości konsumentów, samorządowców, właścicieli sklepów oraz mediów.
„Nasza firma jest autentycznie polska, konkurencyjna dla zagranicznych producentów. Stawiamy na swoje, autorskie rozwiązania, które już testujemy w wielu placówkach handlowych. W sklepach wielko- i mało powierzchniowych” – oświadczył Dariusz Staszewski, prezes R3 Polska podczas panelowej dyskusji w CP PAP.
Od 1 stycznia 2025 roku każdy uczestnik towarowego obrotu napojami w opakowaniach znajdzie się w systemie kaucyjnym. Ustalono, że oddający puste opakowanie dostanie złotówkę za butelkę szklaną i 50 groszy za plastikową albo puszkę. To wielkie wyzwanie logistyczne i inwestycyjne dla producentów maszyn RVM, zwanych potocznie butelkomatami lub kaucjomatami.
„Polacy przyzwyczaili się już do różnorodnych automatów sprzedających, pozwalających na bezobsługowe nabywanie żywności, napojów czy biletów. Jednak już w przyszłym roku w przestrzeni publicznej pojawią się nowe urządzenia: RVM, które nie są jeszcze powszechnie znane polskim konsumentom” – mówił Krzysztof Hornicki, wiceprezes zarządu Krajowego Systemu Kaucyjnego ZWROTKA S.A., moderator debaty „Technologia w służbie ochrony środowiska”.
Według szacunków przedstawicieli branży produkującej recyklomaty, w Polsce powinno działać nawet 60 tys. maszyn, odbierających zużyte opakowania. Będą przyjmować butelki i puszki. Kilka elementów wymaga jeszcze dopracowania (zgniecione opakowania, odkodowywanie specjalnych oznaczeń na butelkach itp.), ale – jak stwierdził prezes R3 Polska – „da się zbudować dobre, polskie urządzenie, które spełni wymogi ustawodawcy”.
„Należy cały czas dopasowywać się do rynku. Urządzenia muszą być sprawne, wydajne, ale jednocześnie niekosztowne. Przed nami stoi szereg wyzwań. Na przykład do procesu kaucyjnego potrzebny będzie niezawodny system informatyczny – największy system informatyczny w Polsce. Jego implementacja będzie wymagała wysiłku wszystkich uczestników rynku” – powiedział prezes Staszewski.
Warto dodać, że polska spółka R3 od lat buduje system Smart RVM (wraz z Centrum Badawczo-Rozwojowym Autocomp Management oraz firmą Mentor), wspierający proces odzysku opakowań po napojach. Jednym z celów firmy jest motywowanie konsumentów do zwrotu butelek i puszek, a tym samym budowanie świadomości proekologicznej społeczeństwa.
„Skoncentrowaliśmy się na ochronie środowiska, tworząc produkty poprawiające jakość naszego życia i przyszłych pokoleń. Nasze systemy zwrotu butelek i puszek Smart RVM stanowią dobre instrumenty techniczne, ekonomiczne i ekologiczne dla bardziej skutecznego zarządzania odpadami” – przekazał prezes Staszewski i dodał, że spółka R3 Polska „nie ustaje w poszukiwaniu nowych rozwiązań, które mogą wpłynąć na naszą przyszłość”.
„Nasze recyklomaty to doskonała propozycja dla sieci handlowych, firm, szkół, miast i gmin zainteresowanych ekoinnowacjami. Chcemy w najbardziej efektywny sposób wdrażać innowacyjne rozwiązania, zgodnie z naszym hasłem: reduce, recycle, reuse” – powiedział Dariusz Staszewski, prezes R3 Polska.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.06.2024, 12:37 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT