Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Portal omawia wyniki badania „Wolters Kluwer Future Ready Lawyer Survey 2020: Performance Drivers”, przeprowadzonego jeszcze przed kryzysem COVID-19. Dokument zajmuje się przyszłością sektora prawnego. Respondentami byli prawnicy z USA oraz dziewięciu krajów europejskich.
Według Prawo.pl na top liście trendów są nowe technologie: aż 83 proc. kancelarii - z USA i Europy - widzi konieczność ich wdrażania, w celu poprawienie swojej wydajności. „Lekarstwem na kryzys” są też specjalizacja, bliska współpraca z klientem, czy też alternatywne sposoby rozliczeń.
Uczestniczące w badaniu firmy prawne, właśnie cenę usług uznały za jedno z najważniejszych kryteriów swoich działań. „45 proc. respondentów uważa to za główny problem” - przytacza fragment raportu Prawo.pl.
Według ekspertów cytowanych przez portal, klienci nie chcą jednak rezygnować z jakości usług. „Podstawowa zasada jest taka, że za byle jakość nie warto płacić” - mówił Prawo.pl adwokat Jacek Trela, prezes Naczelnej Rady Adwokackiej.
Według portalu z raportu wynika, że prawnicy też boją się zmian. Powód? Większość kancelarii dostrzega potrzebę zmian, jednak obawia się, że nie jest odpowiednio na nie przygotowana. W przypadku nowych technologii - dobre przygotowanie ma tylko 29 proc. z nich, a jedynie 26 proc. zapewnia, że jest gotowa do zaoferowania wyższego poziomu specjalizacji.
Dodatkowo o „włos” przed kancelariami są firmy doradcze: 97 proc. z nich podjęło przynajmniej jedno z różnego rodzaju działań w tym zakresie - choćby zatrudniły zespół ekspertów, opracowały rozwiązania LegalTech, wprowadziły politykę wspierania innowacji, czy stworzyły stanowisko ds. operacyjnych - podsumowuje raport Prawo.pl.
Więcej: https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/czego-oczekuje-klient-od-kancelarii-raport-wolters-kluwer-future,500849.html
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.06.2020, 16:39 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |