Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Celem raportu jest zdefiniowanie kluczowych czynników sukcesu rozwoju energetyki jądrowej w Polsce oraz ocena zdolności i zdefiniowanie warunków jakie muszą spełnić krajowe przedsiębiorstwa, aby w optymalny sposób uczestniczyć w tym procesie (maksymalizując udział tzw. local content).
Wnioski wynikające z raportu pozwolą na ocenę kilku scenariuszy rozwoju energetyki jądrowej uwzględniając zachodzące zmiany w strukturze wykorzystania różnych paliw i źródeł energii oraz rolę tzw. małego i dużego atomu. Przedstawione rekomendacje pozwolą na zaplanowanie rynkowych i instytucjonalnych instrumentów wsparcia dla rozwoju tej dziedziny energetyki w Polsce.
Raport został przygotowany przez Wydział Zarządzania UW, Instytut Energetyki i Klub Energetyczny.
Po prezentacji odbędą się trzy sesje dyskusyjne:
- Potencjał polskich firm w realizacji programu jądrowego
- Finansowanie Polskiego Programu Jądrowego
- Pozyskanie paliwa dla elektrowni jądrowych
Udział w konferencji potwierdzili m.in.
- Mateusz Berger, pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej
- Adam Guibourgé-Czetwertyński, wiceminister klimatu i środowiska
- Karol Rabenda, wiceminister aktywów państwowych
a także przedstawiciele świata biznesu:
Respect Energy, PGE, Westinghouse Polska, EDF Polska, KGHM, Enea, BGK, PFR, GE Hitachi, NuScale, oraz przedstawiciele świata nauki.
Szczegółowa agenda konferencji: NUCLEARCONFERENCE.PL
Partnerzy strategiczni: Respect Energy, PGE Polska Grupa Energetyczna
Partnerzy: Bank Gospodarstwa Krajowego, EDF, Enea, GE Hitachi, KGHM, NuScale, PFR
Źródło informacji: Klub Energetyczny WZ UW
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.01.2023, 13:50 |
Źródło informacji | Klub Energetyczny WZ UW |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |