Newsletter

Prezydenci oraz burmistrzowie polskich i zagranicznych miast w Warszawie

16.04.2015, 14:11aktualizacja: 16.04.2015, 14:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zdjęcie 3
Zdjęcie 3
Jak przyciągnąć do miast kapitał ludzki, inwestorów i biznes? Prezydenci oraz burmistrzowie polskich i zagranicznych metropolii będą o tym rozmawiać podczas I międzynarodowej konferencji "Konkurencyjne Miasta: przyciąganie kapitału ludzkiego, inwestycji i biznesu", która odbędzie się 15 maja w Warszawie. Swój udział potwierdzili przedstawiciele władz Warszawy, Poznania, Wrocławia, Łodzi, Gdyni oraz Barcelony i Turynu, a także inwestorzy aktywni na polskim rynku nieruchomości tacy jak: Skanska, Ghelamco, Strabag, Griffin, Tacit, ECE, LHI oraz TriGranit.

Na konferencję organizowaną przez ULI (Urban Land Institute) - jedną z największych międzynarodowych organizacji na świecie, która zrzesza ponad 33 tys. członków z branży nieruchomości, urbanistyki, gospodarki gruntami - przyjadą nie tylko prezydenci oraz burmistrzowie polskich i zagranicznych miast, lecz także światowej sławy eksperci specjalizujący się w tematyce dotyczącej konkurencyjności i rozwoju metropolii. Spotkanie poprowadzi Profesor Greg Clark, który jest Przewodniczącym Agencji OECD ds. Rozwoju i Forum Strategii Inwestycyjnych oraz członkiem ULI Europe, gdzie pełni funkcję Starszego Doradcy ds. gospodarki przestrzennej i dynamiki miejskich trendów urbanistycznych.

Zagraniczni goście

Jakie są kluczowe elementy konkurencyjnych miast? O planowaniu, urbanistyce i wizji opowie Valentino Castellani, były burmistrz Turynu, a o infrastrukturze i łączności - Brian Field, starszy ekonomista z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Edukacja wyższa, umiejętności i innowacje będą tematem prelekcji Mike'a Emmericha, prezesa New Economy Manchester. Temat identyfikacji wizualnej miast oraz internacjonalizacji poruszy Mateu Hernández Maluquer, prezes Barcelona Global. Z kolei o przywództwie, partnerstwie i organizacji opowie Deborach Mountford z OECD.

Panel dyskusyjny z udziałem prezydentów polskich miast

Jaka jest specjalizacja i przewaga konkurencyjna poszczególnych miast polskich? W jaki sposób walczą one o uwagę inwestorów, nowych pracowników, studentów, turystów? Jak wypadają na tle świata pod względem infrastruktury, kapitału ludzkiego, jakości życia i wizerunku? Co jest potrzebne, by nasze miasta stały się bardziej konkurencyjne? To tylko niektóre z pytań, które padną podczas panelu dyskusyjnego zorganizowanego z udziałem prezydentów polskich metropolii. "Dotychczas swój udział w konferencji potwierdzili przedstawiciele władz Warszawy, Poznania, Wrocławia, Łodzi i Gdyni, którzy mogą służyć dobrym przykładem dla innych miast" - mówi John Bańka, partner w Colliers International i założyciel oddziału ULI (Urban Land Institute) w Polsce.

Wizja a rzeczywistość

Podczas konferencji zaplanowano również panel biznesowy "wizja a rzeczywistość" dotyczący różnych branż mających wpływ na rozwój i konkurencyjność miast. Tematy poruszane podczas panelu będą dotyczyć m.in. budownictwa i branży deweloperskiej, usług finansowych, zasobów ludzkich, informatyki i telekomunikacji, produkcji, sprzedaży detalicznej, transportu i turystyki.

Szczegóły konferencji "Konkurencyjne Miasta: przyciąganie kapitału ludzkiego, inwestycji i biznesu”:

Data: 15 maja 2015 r.

Miejsce: Hotel Intercontinental, Warszawa

Formularz rejestracyjny: http://europe.uli.org/event/uli-poland-save-date-competitive-cities-conference/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.04.2015, 14:11
Źródło informacji Urban Land Institute Poland 
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ