Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Targi były dwudniowym wydarzeniem, poprzedzonym wielomiesięcznym programem edukacyjnym realizowanym w ponad 125 szkołach ponadpodstawowych województwa pomorskiego.
Na zaproszenie ORLEN Neptun w panelu pt. "Przyszłość zasilana wiatrem - kształcenie kadr dla polskiej energetyki morskiej" wzięli udział przedstawiciele środowiska dydaktycznego z Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, Windhunter Academy oraz Vulcan Training & Consultancy.
"Pierwsza polska farma wiatrowa Baltic Power już w 2026 roku będzie kluczowym dostawcą czystej energii o mocy blisko 1,2 GW. Dodatkowo Grupa ORLEN uzyskała zgodę Ministerstwa Infrastruktury na pięć nowych lokalizacji farm wiatrowych, które wygenerują około 5,2 GW, co pozwoli produkować czystą energię wystarczającą na zasilenie ok. 8 milionów gospodarstw domowych" - mówił Karol Lewandowski – kierownik w dziale ds. Projektowania i Pozwoleń ORLEN Neptun. I dodawał - Przedsięwzięcia te znacząco przyspieszą rozwój sektora OZE i wygenerują nowe miejsca pracy. Realizacja tych projektów wykracza daleko poza budowę farm wiatrowych, turbin i rozbudowę infrastruktury. Stwarza to zapotrzebowanie na specjalistów o różnorodnych umiejętnościach, począwszy od inżynierów i techników, a skończywszy na specjalistach ds. zarządzania projektami".
Do wypowiedzi Karola Lewandowskiego nawiązywali także Artur Ambrożewicz z Windhunter Academy i Magdalena Kryszewska Vulcan Training & Consultancy. Ambrożewicz zauważył, że przemysł offshore jest złożonym procesem wymagającym zaangażowania szerokiego grona ekspertów - od techników turbin wiatrowych, przez specjalistów w zakresie doradztwa, projektowania, logistyki, prawa a nawet marketingu. Podkreślił również rosnące znaczenie elektryfikacji w branży, zapowiadając nowe możliwości dla elektryków, inżynierów automatyki czy mechatroników.
Magdalena Kryszewska z Windhunter Academy podkreśliła z kolei wzrost udziału kobiet w branży energetyki wiatrowej, który wynosi obecnie blisko 30%. Kobiety pełnią w branży równoprawne funkcje, odpowiadając m.in. za nadzór BHP, logistykę lub pracując w charakterze techników bezpośrednio przy turbinach wiatrowych.
Zdaniem dr hab. Sambora Guze, prodziekana Uniwersytetu Morskiego w Gdyni branża offshore wind to przyszłość polskiej energetyki, która z jednej strony daje szansę rozwoju, ale również wymaga stałego doskonalenia i dostosowywania się do potrzeb zmieniającego się pod względem technologicznym rynku. „Nasza uczelnia posiada kompleksową ofertę programów edukacyjnych, organizuje także wizyty studyjne na farmach wiatrowych, które umożliwiają zdobycie praktycznej wiedzy i doświadczenia na międzynarodowym poziomie” - zauważył dr Guze.
ORLEN Neptun jest zaangażowany w rozwój kompetencji w branży offshore wind zarówno na poziomie akademickim jak i szkół ponadpodstawowych. Współpracuje z Akademią Morską w Gdyni oraz Politechniką Morską w Szczecinie. Spółka uruchomiła też w Zespole Szkół Morskich w Świnoujściu i Zespole Szkół nr 4 im. Armii Krajowej w Szczecinie pierwsze w Polsce specjalistyczne szkolenia dla osób zainteresowanych pracą na terminalach instalacyjnych morskich farm wiatrowych. Po ich zakończeniu, najlepsi uczniowie zostaną zatrudni przez ORLEN Neptun do pracy na terminalu offshore wind w Świnoujściu.
Źródło informacji: Orlen Neptun
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.03.2024, 15:12 |
Źródło informacji | Orlen Neptun |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet