Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Uroczystość 30-lecia Volvo Trucks w Polsce zgromadziła trzy tysiące gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele m.in. Ministerstwa Infrastruktury oraz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Obecny był również Andreas von Beckerath, Ambasador Królestwa Szwecji w Polsce. Nie zabrakło również przedstawicieli centrali Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe, w tym Rogera Alma, prezydenta Volvo Trucks i Roberta Grozdanovskiego, szefa regionu Europy Centralno-Wschodniej i Wschodniej w Volvo Trucks. Na Gali obecny był także Marcio Pedroso, Prezydent VFS Usługi Finansowe.
„To dla mnie wyjątkowy moment, w którym możemy wspólnie świętować trzy dekady naszej obecności na jednym z kluczowych rynków dla Volvo Trucks na świecie. Polska nieustannie udowadnia swoją strategiczną rolę w globalnej strukturze naszej firmy, a jej sukcesy są świadectwem ogromnego potencjału i zaangażowania naszych pracowników, klientów i partnerów biznesowych” - podkreślił Roger Alm, Prezydent Volvo Trucks.
Zagraniczni goście byli pełni uznania dla osiągnięć Polaków w budowaniu nowoczesnej infrastruktury i silnej polskiej gospodarki, jaki nastąpił w ostatnich trzech dekadach.
„Transformacja, jaką przeszły wasze miasta, infrastruktura i przemysł w ciągu tych 30 lat, jest naprawdę imponująca i stanowi przykład sukcesu w wielu aspektach” - ocenił Robert Grozdanovski, szef regionu Europy Centralno-Wschodniej i Wschodniej w Volvo Trucks. „Cieszę się, że jako Volvo Trucks mogliśmy przyczynić się do tej ewolucji zarówno w polskiej branży transportowej, jak i w społeczeństwie. To przyjemność i przywilej brać w tym udział” - powiedział.
O historii firmy na polskim rynku opowiedziała Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska. Jej zdaniem 30 lat dynamicznego rozwoju Volvo Trucks Polska powiodło się dzięki klientom, partnerom biznesowym i pracownikom. „Przed nami kolejne dekady wspólnego budowania zrównoważonego transportu, w oparciu o przyjazne środowisku, bezpieczne i doskonałe technologicznie ciężarówki z nowym Volvo FH Electric na czele” - zaznaczyła.
Przypomniała, że historia Volvo Trucks w Polsce zaczęła się w 1994 roku, kiedy to Grupa Volvo podjęła strategiczną decyzję o otwarciu w Warszawie biura Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe.
„W tamtym czasie firmę tworzyło jedynie 16 pracowników w Volvo Trucks Polska oraz jeden specjalista w VFS Usługi Finansowe. Mimo skromnych początków, od pierwszego dnia, firma miała ambitne plany, skupiając się na budowaniu silnych fundamentów w oparciu o innowacje, jakość i bliskie relacje z klientami. Dziś, po 30 latach, Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe tworzy zespół ponad pół tysiąca wysoko wykwalifikowanych i zaangażowanych specjalistów” - powiedziała Małgorzata Kulis. Dodała, że z biegiem lat firma zbudowała szeroką sieć autoryzowanych serwisów, która dostarcza nowoczesne pojazdy oraz kompleksowe rozwiązania dla branży transportowej. „W Volvo Trucks dbamy również o zrównoważony rozwój sektora, stając się liderem w dostosowywaniu swoich produktów i usług do zmieniających się potrzeb rynku” - wskazała.
Jak podkreśliła Kulis, tak imponujący rozwój nie byłby możliwy bez silnych, wieloletnich relacji, opartych na wzajemnym zaufaniu.
„To właśnie dzięki powracającym klientom oraz niezawodnym partnerom biznesowym, Volvo Trucks i VFS zdołały zbudować swoją pozycję na rynku, stając się synonimem jakości, niezawodności i innowacji w polskim sektorze transportowym. Każdy etap rozwoju firmy, od jej skromnych początków aż po dzisiejszą pozycję lidera, jest świadectwem sukcesu opartego na wspólnych wartościach, bliskiej współpracy i nieustannym dążeniu do doskonałości” - oceniła dyrektor zarządzająca Volvo Trucks.
Małgorzata Kulis zwróciła uwagę, że synonimem tej doskonałości jest nowe Volvo FH Aero oraz bezemisyjne Volvo FH Electric o zasięgu 600 km, który do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2025 roku.
„Natomiast wyrazem uznania dla naszych klientów i partnerów biznesowych oraz wszystkich naszych pracowników jest spektakularna Gala 30-lecia Volvo Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce zorganizowana w majestatycznych murach Twierdzy Modlin” - dodała.
Marcio Pedroso zwrócił uwagę, że przez trzy dekady rozwijała się również bogata oferta VFS, która była wsparciem dla polskich klientów we współpracy z Volvo Trucks i w realizowaniu ich aspiracji biznesowych.
Uroczystość była też okazją do rozmowy o przyszłości transportu, bez którego nie ma nowoczesnej gospodarki.
Jak zauważył Roger Alm, prezydent Volvo Trucks, branża transportowa odpowiada za ok. 7 proc. globalnych emisji CO2. „W obliczu rosnącego zapotrzebowania na transport, spowodowanego wzrostem populacji, nasza firma stawia sobie za cel jednoczesne zaspokojenie tych potrzeb oraz redukcję emisji” - powiedział.
Przypomniał, że Volvo Trucks zobowiązało się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku, co oznacza, że od 2040 roku będzie produkować wyłącznie pojazdy o zerowej emisji. Wynika to z faktu, że wymiana całej floty zajmuje ok. dekady. „Już do 2030 roku Volvo Trucks planuje redukcję emisji CO2 o 40 proc., co jest pierwszym dużym krokiem na drodze do osiągnięcia tego celu” - dodał.
Roger Alm zwrócił uwagę, że Volvo Trucks inwestuje w rozwój pojazdów elektrycznych, będąc liderem rynku z udziałem wynoszącym 44 proc. w Stanach Zjednoczonych i 56 proc. w Europie. Firma już uruchomiła seryjną produkcję ośmiu modeli elektrycznych ciężarówek i zainwestowała w fabrykę, produkującą baterie na dużą skalę w Szwecji oraz przejęła biznes baterii od firmy Proterra w Stanach Zjednoczonych.
„Do tej pory 3500 elektrycznych ciężarówek Volvo pokonało łącznie ponad 61 mln km (38 mln mil), co odpowiada 1500 okrążeń Ziemi” - podał prezydent Alm.
Jak podkreśliła Małgorzata Kulis, strategia Volvo obejmuje rozwój trzech kluczowych technologii: elektrycznych pojazdów bateryjnych, pojazdów z ogniwami paliwowymi oraz silników spalinowych zasilanych paliwami odnawialnymi, takimi jak biodiesel czy HVO, czyli odnawialny olej napędowy.
Zwróciła uwagę, że Volvo ma świadomość, że nie ma jednego „srebrnego pocisku” i że różne regiony świata i różni klienci będą potrzebować różnych rozwiązań, w zależności od dostępności energii, kosztów infrastruktury ładowania oraz lokalnych uwarunkowań.
„Przykładem już wdrażanej technologii jest nowy model Volvo VNL, który redukuje zużycie paliwa o 10 proc., a bestseller Volvo FH, który w ciągu ostatnich pięciu lat zmniejszył to zużycie o 20 proc., co przekłada się na 9 milionów ton mniej wyemitowanego CO2 przez nasze ciężarówki w porównaniu z rokiem 2019” - podała.
Według dyrektor zarządzającej Volvo Trucks Polska, przyszłość zaczęła się dziś, a pozytywne zmiany, jakie ona przyniesie, przełożą się nie tylko na gospodarkę i środowisko, ale również na zdrowie i jakość życia ludzi.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.09.2024, 09:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT