Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Szacuje się, że względem zeszłego roku koszty ponoszone na paliwo w firmach flotowych wzrosły od 25% do nawet 40%. Jest to wydatek, którego nie da się uniknąć, ale którym da się zarządzać i który można optymalizować.
W trakcie szkolenia zaproszeni eksperci - Rafał Zywert, analityk rynku paliw z firmy REFLEX , Marek Łopata, Fleet Manager w firmie inFIRST oraz Artur Brzeziński, Webfleet - opowiedzą min. o tym, jakie są przewidywania dotyczące rynku paliw w Polsce i jakie czynniki mają na nie wpływ, w jaki sposób można identyfikować wszelkie nieprawidłowości w eksploatacji pojazdów i jak można zwiększyć ogólną efektywność paliwową.
Przy poszukiwaniu potencjalnych oszczędności warto zwrócić szczególną uwagę na trzy kluczowe obszary.
Monitorowanie stylu jazdy kierowców
Sposób prowadzenia pojazdu może mieć wpływ nawet na 30% całkowitych kosztów posiadania pojazdu (TCO). Niewłaściwe nawyki i technika jazdy powodują nie tylko większe zużycie paliwa, ale także zwiększają koszty serwisowania i obsługi technicznej. Systemy telematyczne dają pełen wgląd w zachowania na drodze i pozwalają szybko zidentyfikować obszary wymagające korekty. Przykładowo rozwiązanie WEBFLEET OptiDrive 360 zapewnia bieżący monitoring stylu jazdy pod kątem 8 kluczowych parametrów, opisujących wydajność i ekonomiczność jazdy, takie jak min.: przekraczanie prędkości, praca na biegu jałowym, nagłe hamowania, utrzymywanie stałej prędkości, zużycie paliwa, ekologiczna prędkość czy toczenie pojazdu. System nie tylko mierzy i ocenia styl jazdy, ale dzięki aktywnemu coachingowi w trakcie jazdy, umożliwia podejmowanie działań korygujących i efektywną naukę ekonomicznych nawyków prowadzenia auta.
Odpowiednie planowanie i optymalizacja tras
Większy przebieg, to większe zużycie paliwa. Najbardziej ekonomiczne kilometry to te, których nie trzeba przejechać. We flotach transportowych nabijanie kilometrów jest nie do uniknięcia, ale niepotrzebne objazdy, stanie w korkach, puste przebiegi da się zminimalizować. Profesjonalna nawigacja dostosowana do typu pojazdu z informacjami w czasie rzeczywistym o natężeniu ruchu i utrudnieniach na trasie to nieoceniona pomoc. Dodatkowo dzięki systemowi telematycznemu nie tylko można wyznaczyć optymalną trasę, ale za jednym kliknięciem można także zoptymalizować całą sekwencję obsługi zleceń tak, by przejazd był jak najbardziej efektywny pod kątem pokonywanej odległości i zużycia paliwa.
Właściwa eksploatacja opon
Powolne wycieki ciśnienia w oponach powodują wzrost zużycia paliwa o 2,5 proc., a spadek ciśnienia o 20 proc. (poniżej zalecanego) może skutkować wzrostem zużycia paliwa nawet o 5 proc. A mimo to wciąż około 20 proc. opon w pojazdach użytkowych na drogach ma za niskie ciśnienie. Ręczne sprawdzanie stanu opon przez kierowców jest czasochłonne, a do tego nie wszystkie problemy są w stanie zauważyć i zidentyfikować.
Warto postawić na automatyzację wykorzystując systemy TPMS zintegrowane z platformą telematyczną. Przykładowo WEBFLEET TPMS wykorzystuje czujniki umieszczone na każdej oponie, które na bieżąco dostarczają informacji o poziomie ciśnienia i temperatury. System identyfikuje ewentualne problemy i przesyła informacje do menedżera floty w WEBFLEET oraz kierowcy, którzy otrzymują w czasie rzeczywistym powiadomienia o konieczności podjęcia działań.
Źródło informacje: Webfleet
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.02.2023, 14:07 |
Źródło informacji | Webfleet |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu