Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Budimex S.A. (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202012/DOC.20201228.38067841.1.jpg?itok=X2BLWq_S)
Dzięki modernizacji gdyńskiego portu znacznie zwiększą się możliwości transportowe w tej części Polski. Docelowo, po zakończeniu budowy, do portu będą mogły dojeżdżać dłuższe, bo aż 740-metrowe pociągi transportujące większe ilości towarów. W ramach kontraktu pod nazwą „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” Budimex jest odpowiedzialny m.in. za przebudowę stacji kolejowej Gdynia Port wraz z rejonami przedportowymi i infrastrukturą towarzyszącą, oraz usprawnienie powiązanych linii kolejowych.
„Modernizacja węzła kolejowego Port Gdynia to kolejny, niezwykle zaawansowany projekt o strategicznym znaczeniu dla całego krajowego transportu kolejowego, realizowany przez Budimex – komentuje Artur Popko – wiceprezes i dyrektor operacyjny Budimex SA – Nasze działania obejmują m.in. roboty związane z sieciami trakcyjnymi i okablowaniem, torowe, wodno-kanalizacyjne oraz oczywiście kubaturowe. Zaawansowanie wszystkich prac na kontrakcie wynosi obecnie ponad 30 procent” – dodaje.
Od początku budowy w 2019 roku Budimex ułożył już m.in. 8000 szt. podkładów i zabudował 3 000 metrów szyn. Generalny wykonawca wybudował także 300 fundamentów słupów oświetleniowych, zajął się posadowieniem 146 słupów sieci trakcyjnych wraz fundamentami oraz ułożył ok 50 km kanalizacji kablowych. W obiektach inżynieryjnych firma wbudowała 105 ton zbrojenia oraz 850 m3 betonu. Obecnie trwają prace przy realizacji ściany oporowej tunelu pod torami oraz przy budowie przyczółka wiaduktu nad nimi. Postępy widać już także w pracach kubaturowych, w ramach których Budimex zajmuje się budową czterech nowych budynków – budynku Lokalnego Centrum Sterowania, dwóch nastawni kolejowych, budynku biurowego PKP Cargo oraz remontem trzech istniejących nastawni.
„Obecnie zakończyliśmy już budowę stanów surowych budynków przyszłych nastawni kolejowych oraz Lokalnego Centrum Sterowania. Prowadzimy prace w zakresie elewacji i stropodachów oraz instalacyjne wewnątrz budynków. Ponadto rozpoczęliśmy także działania remontowe w jednym z 3 budynków czynnych nastawni kolejowych” – komentuje Artur Popko.
W ramach kontraktu generalny wykonawca wyburzył również dotychczas około 110 obiektów kolejowych kolidujących z przyszłą infrastrukturą kolejową. Średnio przy modernizacji portu pracuje dziennie 314 pracowników wykorzystujących 83 jednostki sprzętowe. Cały zakres modernizacji wiąże się z przebudową 115 km torów oraz elektryfikacją dojazdów do bram portu. Przebudowanych będzie 13 km dróg, most kolejowy oraz 2 przejazdy kolejowo – drogowe. Komunikację ułatwi budowa dwóch wiaduktów kolejowych. Zakończenie modernizacji Portu Gdynia planowane jest na koniec 2021 roku. Całkowity koszt inwestycji to 1 487 405 291,36 zł netto.
Budimex SA znajduje się obecnie w pierwszej trójce największych wykonawców modernizacji linii kolejowych w Polsce. Firma realizuje aktualnie także inwestycje kolejowe, takie jak: Warszawa Zachodnia, E30 Trzebinia – Krzeszowice, LK139 – Czechowice – Dziedzice, LK7 Warszawa – Lublin na trzech odcinkach i E59 Wronki. W 2020 r. generalny wykonawca zakończył także m.in. modernizację stacji Idzikowice (kontrakt realizowany w konsorcjum z KZA Lublin w formule Projektuj i Buduj), a w ostatnim kwartale zmodernizował zabytkowy dworzec PKP S.A. w Białymstoku.
KONTAKT:
Michał Wrzosek
Rzecznik prasowy
tel. (22) 62 36 164
tel. kom. 512 478 522
e-mail: michal.wrzosek@budimex.pl
Źródło informacji: Budimex S.A.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.12.2020, 15:50 |
Źródło informacji | Budimex S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Inwestycje Holcim w rozwój terminala przemiałowego w Szczecinie PAP
Holcim Polska, lider innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań budowlanych, rozpoczyna modernizację przemiałowni w porcie w Szczecinie. To jeden z kluczowych projektów firmy, związany z linią cementu i wspierający zrównoważone budownictwo w Polsce.- 11.02.2025, 14:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Bank Ochrony Środowiska i Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie sfinansują nowoczesną biogazownię produkującą biometan
Czysta energia, zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko, czy nowe miejsca pracy - to tylko niektóre korzyści płynące z rozwoju biogazowni. Produkowany w nich biometan rośnie na znaczeniu w sektorze OZE, przyczyniając się do transformacji energetycznej kraju. Dzięki wsparciu finansowemu Banku Ochrony Środowiska oraz Rejonowego Banku Spółdzielczego w Lututowie, w województwie mazowieckim powstaje nowoczesna instalacja, która przyczyni się do wzrostu niezależności energetycznej i rozwoju lokalnej gospodarki.- 11.02.2025, 12:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BOŚ
-
Image
PFR i Baltic Hub napędzają transformację energetyczną Polski na Bałtyku
Morska farma wiatrowa Baltica 2 na Bałtyku stanowi istotny element transformacji energetycznej Polski. Ten największy projekt OZE w Polsce istotnie wzmacnia bezpieczeństwo energetyczne kraju oraz rozbudowuje jego potencjał morski. Inwestycja pozwoli na produkcję zielonej energii dla około 2,4 miliona gospodarstw domowych. Fundamentalną rolę w realizacji tego przełomowego projektu odgrywa Polski Fundusz Rozwoju (PFR) dzięki inwestycji w terminal 5 (T5) w gdańskim porcie Baltic Hub.- 11.02.2025, 09:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polski Fundusz Rozwoju
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ