Pobierz materiał i Publikuj za darmo
<p>
<p>- Liczba pracowników Bosch w Polsce wzrosła do 7900 osób.
<p>- Inwestycje Grupy Bosch osiągnęły poziom blisko 600 mln zł.
Warszawa – Bosch, wiodący globalny dostawca technologii i usług, osiągnął w Polsce w 2019 roku skonsolidowany obrót w wysokości ponad 5,6 mld złotych (1,3 mld euro), co oznacza trzyprocentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedzającego. Obroty netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły w 2019 roku ponad 8,9 mld złotych (blisko 2,1 mld euro). Liczba pracowników Bosch w Polsce wzrosła w ubiegłym roku o ponad sześć procent do 7900 osób.
W związku ze światową pandemią koronawirusa, Bosch ogranicza swoje prognozy na bieżący rok. „Ze względu na obecną sytuację oczekujemy, że ten rok będzie dla nas trudny. Jednak nasze zaangażowanie w polski rynek i wysoka ocena jego potencjału rozpatrywanego w perspektywie długoterminowej, pozostają bez zmian” - powiedział Rafał Rudziński, prezes Zarządu Robert Bosch Sp. z o.o. i przedstawiciel Grupy Bosch w Polsce.
Zaangażowanie Bosch jest widoczne także w inwestycjach „W 2019 roku zainwestowaliśmy w Polsce blisko 600 mln zł. Fabryka układów hamulcowych w Mirkowie pod Wrocławiem rozpoczęła pracę nad nową linią innowacyjnego podzespołu do samochodów elektrycznych i hybrydowych, a spółka BSH otworzyła nowe centrum R&D i fabrykę zmywarek w Łodzi. Te działania umacniają obecność koncernu w Polsce i umożliwiają naszym spółkom projektowanie i wdrażanie innowacji” – podkreśla Rafał Rudziński, prezes spółki Robert Bosch i reprezentant Grupy Bosch w Polsce.
Wyniki w poszczególnych obszarach biznesowych
Należący do sektora Mobility Solutions dział Części Samochodowych odnotował w 2019 roku dwucyfrowy wzrost obrotów. Szczególnie dynamicznie rozwijała się sprzedaż układów hamulcowych i wycieraczek samochodowych, wspierana szeregiem działań promocyjnych z dystrybutorami i kampaniami marketingowymi. W zmodernizowanych salach Centrum Szkoleniowego Techniki Samochodowej w Warszawie, przeszkolono w 2019 roku rekordową liczbę mechaników i właścicieli warsztatów samochodowych. W ubiegłym roku dział dalej rozwijał też sieć Bosch Car Service, kładąc nacisk na podnoszenie standardów jakości i wsparcie biznesowe zrzeszonych w niej warsztatów. Współpraca z branżą serwisów samochodowych rozwijana była także poprzez program lojalnościowy Bosch „eXtra” - liczba uczestniczących w nim warsztatów przekroczyła 5000. Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k. Wrocławia w 2019 roku rozpoczęła proces uruchomienia nowej linii produkcyjnej iBooster 2 - innowacyjnego podzespołu układów hamulcowych nowej generacji, wykorzystywanego głównie w samochodach elektrycznych i hybrydowych.
Do sektora Consumer Goods należą dział Elektronarzędzi oraz spółka BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego. W 2019 roku dział Elektronarzędzi dalej umacniał pozycję lidera sprzedaży elektronarzędzi w Polsce, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty, m.in. X-LOCK - najłatwiejszy w obsłudze system wymiany osprzętu, oraz w jeszcze większym stopniu koncentrując się na ofercie narzędzi akumulatorowych. Zastosowano też nowe rozwiązania online pomagające partnerom handlowym osiągać jeszcze lepszą efektywność działania, m.in. webinary i szkolenia produktowe online oraz szkolenia z zakresu kompetencji internetowych. Będąca częścią Działu Elektronarzędzi najmłodsza spółka Grupy Bosch w Polsce - sia Abrasives Polska, w 2019 r. rozwinęła produkcję materiałów ściernych zdobywając nowych klientów z różnych branż na całym świecie. W 2019 roku w zlokalizowanej w Goleniowie pod Szczecinem firmie, otwarto dział Badań i Rozwoju i zatrudniono pierwszych specjalistów w tym obszarze. 2019 rok był też kolejnym rokiem znaczących inwestycji firmy BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego w Polsce. Spółka otworzyła w Łodzi nową fabrykę zmywarek, która jest największą fabryką AGD Grupy Bosch w Europie. W łódzkiej fabryce powstają zmywarki wyposażone w ekosystem Home Connect, pozwalające użytkownikom na zdalną obsługę urządzeń. Docelowo w zakładzie produkowanych ma być 3 mln urządzeń rocznie. W 2019 roku w Łodzi otwarte zostało również Centrum Badań i Rozwoju firmy BSH, które odpowiada za rozwój innowacji w obszarze pralnictwa (suszarki do ubrań i pralki). Firma BSH kontynuowała również budowę Centrum Logistycznego we Wrocławiu, które będzie obsługiwało wrocławskie fabryki spółki.
Dział Termotechniki, będący częścią dywizji Energy and Building Technology zakończył rok 2019 z dwucyfrowym wzrostem obrotów. Dział koncentrował się na wprowadzeniu na rynek innowacyjnych produktów, m.in. nowej generacji kotłów gazowych z linii Bosch Condense GC 2300. Intensywnie rozwijał też współpracę z partnerami biznesowymi inwestując w nową salę szkoleniową pomp ciepła Bosch oraz kompleksową modernizację sal szkoleniowych dedykowanych urządzeniom marki Buderus. Dodatkowo, oferta działu została uzupełniona o nową linię klimatyzacji VRF Airflux. Do sektora Energy and Building Technology należy również dział Systemów Zabezpieczeń, który w 2019 roku osiągnął w Polsce bardzo dobre wyniki sprzedaży. Wzrost odnotowano w każdej z oferowanych przez dział grup produktowych, składających się na kompletne rozwiązanie safety & security marki Bosch. W 2019 roku kilkaset budynków w naszym kraju wyposażonych zostało w dedykowane platformy bezpieczeństwa obejmujące: telewizję dozorową, kontrolę dostępu, system sygnalizacji pożarowej, dźwiękowy system ostrzegawczy, system sygnalizacji włamania i napadu oraz zarządzający całością rozwiązania Bosch Integration System. W roku 2019 dział Systemów Zabezpieczeń opracował i przeprowadził proces certyfikacji stworzonego lokalnie rozwiązania BIS SIUP. Jest to uniwersalna platforma, która pozwala na jeszcze głębszą integrację poszczególnych elementów oferty Bosch z rozwiązaniami innych dostawców.
Należąca do działu Industrial Technology firma Bosch Rexroth ponownie osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży, konsekwentnie zwiększając swoje udziały w polskim rynku. W roku 2019 przedsiębiorstwu udało się wzmocnić pozycję lidera innowacyjności między innymi dzięki otwartej platformie ctrlX AUTOMATION. Jest to pierwsza platforma automatyzacji oferowana przez Bosch Rexroth, która jest przystosowana do obsługi technologii 5G. Rozwiązanie pozwala łączyć różnorodne urządzenia z wykorzystaniem nowego standardu komunikacji i zapewnia jednolite mechanizmy łączności w zakładach produkcyjnych. Nową technologię można w łatwy sposób dodać do istniejących urządzeń dzięki rozwiązaniom modernizacyjnym. W 2019 roku firma wprowadziła na rynek także system transportu samojezdnego Active Shuttle, który zapewnia większą elastyczność funkcjonowania i produktywność zautomatyzowanej fabryki. Dodatkowo w biurze firmy w Warszawie, rozpoczęła się budowa Laboratorium Innowacji, w którym prezentowane będą rozwiązania z zakresu Przemysłu 4.0, które są częścią koncepcji Fabryki Przyszłości Bosch Rexroth.
Grupa Bosch: perspektywy na 2020 r. i strategia długoterminowa
W związku z pandemią koronawirusa, Bosch przewiduje, że w bieżącym roku obrotowym światowa gospodarka stanie przed poważnymi wyzwaniami. Wiele wysiłku będzie wymagało od firmy osiągnięcie przynajmniej zrównoważonego wyniku, a działania podjęte przez Zarząd Grupy Bosch zostały ogłoszone podczas ostatniej dorocznej konferencji prasowej w Niemczech. Pomimo obecnych wyzwań, Bosch utrzymuje swój długoterminowy kurs strategiczny: globalny dostawca technologii i usług kontynuuje systematyczną realizację ambitnych celów klimatycznych i rozwija obszary niezbędne do rozwoju zrównoważonej mobilności. „Nawet jeśli obecnie w większym stopniu koncentrujemy się na innych tematach, nie wolno nam tracić z oczu przyszłości naszej planety” – zauważył Denner. Bosch osiągnie swoje globalne cele klimatyczne w 2020 r. Wszystkie 400 lokalizacji firmy na całym świecie będą neutralne dla klimatu pod względem emisji CO2. Bosch chce także zorganizować działania wstępne i uzupełniające w obrębie łańcucha wartości w taki sposób, aby były one w jak największym stopniu neutralne dla klimatu. Do 2030 roku wartość związanych z tym emisji Bosch (zakres 3) zmaleje o 15 proc., czyli o ponad 50 milionów ton rocznie. Ponadto firma planuje wykorzystać doświadczenie zdobyte podczas realizacji ponad 1000 własnych projektów w zakresie efektywności energetycznej i udostępnić je na rynku w formie usług konsultingowych, które będą świadczone przez nowo utworzoną spółkę doradczą Bosch Climate Solutions. Działania na rzecz klimatu przyspieszają zmiany strukturalne w wielu sektorach, a wodór staje się coraz ważniejszy, zarówno w przemyśle motoryzacyjnym, jak i technologii budowlanej, dlatego Bosch współpracuje z partnerami rozwijając mobilne i stacjonarne ogniwa paliwowe. Według Dennera w obszarze mobilności ważna jest szeroka ofensywa technologiczna, która nie tylko będzie wspierać zrównoważoną mobilność opartą na akumulatorach elektrycznych, ale uwzględni też rolę wydajnych silników konwencjonalnych, a przede wszystkim - odnawialne paliwa syntetyczne i ogniwa paliwowe.
Tam, gdzie to możliwe, Bosch chce przyczyniać się do powstrzymania pandemii, na przykład poprzez nowo opracowany szybki test Covid-19 i urządzenie do analizy Vivalytic. Firma zamierza wyprodukować ponad milion szybkich testów na koronawirusa w 2020 r. i zwiększyć produkcję do trzech milionów w przyszłym roku. Ponadto w niektórych regionach Bosch produkuje maski ochronne i środki dezynfekujące, w celu ochrony swoich pracowników.
Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania z podpisem fot. Bosch.
W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch Sp. z o.o.; Bosch Rexroth Sp. z o.o.; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego.
Sp. z o.o.; i sia Abrasives Sp. z o.o. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia 7 900 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2019 r.). W 2019 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót w wysokości ponad 5,6 mld złotych.
Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska
Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia blisko 400 000 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2019 r.). W 2019 roku firma wygenerowała obrót w wysokości 77,7 miliarda euro. Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Bosch realizuje wizję mobilności, która jest zrównoważona, bezpieczna i ekscytująca. Wykorzystuje swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie technologii czujników, oprogramowania i usług, a także własnej chmury IoT, aby oferować swoim klientom połączone rozwiązania między domenami z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch poprawia jakość życia na całym świecie dzięki innowacyjnym produktom i usługom, które wzbudzają entuzjazm. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas” Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 440 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż i produkcję, działalność badawczo-rozwojową i sprzedaż niemal we wszystkich krajach świata. Podstawą przyszłego wzrostu przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Bosch zatrudnia 72 600 pracowników w działach badań i rozwoju w 126 ośrodkach R&D na całym świecie oraz 30 000 programistów.
Więcej: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-presse.de, www.twitter.com/BoschPresse
KONTAKT:
Kierownik Działu Komunikacji Korporacyjnej
Magdalena Kołomańska
e-mail: magdalena.kolomanska@pl.bosch.com
tel. +48 715 48 04
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.05.2020, 14:11 |
Źródło informacji | Bosch |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT