Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"KNF standardowo wyjaśnia wszystkie okoliczności transakcji, m.in. w kontekście dalszych zamiarów grupy UniCredit w stosunku do inwestycji w Polsce" - poinformował Dajnowicz, pytany przez PAP o stanowisko Komisji ws. sprzedaży przez UniCredit ok. 10 proc. akcji Pekao.
We wtorek UniCredit poinformował w komunikacie, że chce sprzedać do 10 proc. akcji banku Pekao. Zaznaczono, że budowa księgi popytu miała zacząć natychmiast. Oferta została skierowana do określonych inwestorów instytucjonalnych. "Oferta pozwoli UniCredit na dalsze wzmocnienie pozycji kapitałowej przy utrzymaniu kontroli nad spółką" - napisano w komunikacie. Ponadto UniCredit poinformował o 90-dniowym okresie tzw. lock-up w stosunku do pozostałych udziałów w Pekao - zobowiązaniu do niesprzedawania akcji z pozostałego pakietu.
Wystawiony na sprzedaż pakiet akcji Pekao rozszedł się na pniu. W nocy z wtorku na środę UniCredit poinformował w komunikacie, że sprzedano ok. 10 proc. akcji Pekao za ok. 3,3 mld zł. Do inwestorów instytucjonalnych trafiło ok. 26,2 mln akcji w cenie 126 zł za sztukę. Wskazano, że inwestorzy uzyskali premię w wysokości ok. 6 proc. w stosunku do rynkowej ceny z zamknięcia w dniu ogłoszenia oferty.
Podano, że po zakończeniu transakcji UniCredit nadal będzie posiadał pakiet kontrolny udziałów w Pekao odpowiadający 40,1 proc. kapitału zakładowego spółki.
Wicepremier Mateusz Morawiecki, komentując zapowiedź UniCredit dot. sprzedaży do 10 proc. akcji Pekao, powiedział PAP we wtorek, iż program PiS zakłada starania na rzecz zwiększenia udziału polskich instytucji w sektorze bankowym. (PAP)
mmu/ zab/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.07.2016, 13:19 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |