Pobierz materiał i Publikuj za darmo
FILADELFIA - (BUSINESS WIRE) Hay Group (http://www.haygroup.com/ww/about/index.aspx?id=68), globalna firma z branży zarządzania i konsultingu, opublikowała dziś ósmą edycję badania spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych (Best Companies for Leadership Study - http://www.haygroup.com/BestCompaniesForLeadership/) oraz listę Top 20 (http://www.haygroup.com/bestcompaniesforleadership/research-and-findings/global-top-20.aspx). W badaniu tym ujęto najlepsze pod względem kompetencji przywódczych podmioty z całego świata oraz przeanalizowano, w jaki sposób promują one talenty i innowacje wśród swoich szeregach. W tym roku na szczycie listy znalazło się Procter & Gamble, a kolejne miejsca zajęły Microsoft, General Electric i Coca-Cola.
Jak wskazuje badanie Hay Group, spółki wiodące pod względem kompetencji przywódczych w celowy i strategiczny sposób pomagają liderom w rozwoju i samorealizacji oraz motywują ich w obrębie całej organizacji. Aż 73% spółek z listy Top 20 przyznało, iż zapewnia każdemu, niezależnie od szczebla organizacji, szansę rozwoju i doskonalenia umiejętności wymaganych do kierowania innymi. Wśród spółek ujętych ogółem wskaźnik ten wyniósł zaledwie 47%. Co więcej, te najlepsze, zorientowane na przyszłość podmioty starają się przewidzieć, które role są i będą warunkować ich sukces, a następnie wskazują osoby o wymaganym potencjale i pomagają im go doskonalić, tak aby mogły te role skutecznie realizować. Mając na uwadze uproszczenie tego procesu, firmy z listy Top 20 skupiają się zwłaszcza na managerach nowych i tych ze średniego szczebla, oferując im więcej internetowych szkoleń z zakresu kompetencji przywódczych (72% w porównaniu do 39% wśród ogółu spółek), bezpośrednich szkoleń w salach wykładowych (80% w porównaniu do 55%) oraz mentoringu ze strony starszego managera lub członka zarządu (68% w porównaniu do 39%).
"Spółki wiodące pod względem kompetencji przywódczych zdają sobie sprawę z faktu, że cechy, które niegdyś musiała posiadać tylko wyższa kadra menedżerska - wysoki poziom inteligencji emocjonalnej, stałe uczenie się, analityczne myślenie - dziś mają zasadnicze znaczenie na każdym szczeblu organizacji - mówi Ruth Malloy, globalny dyrektor zarządzający Hay Group ds. rozwoju kadr i umiejętności przywódczych (http://www.haygroup.com/ww/services/index.aspx?id=104) oraz współautor badania spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych. - Aby zapewnić sobie czołową pozycję w tak skomplikowanym i konkurencyjnym środowisku biznesowym, z jakim mamy do czynienia dzisiaj, najlepsze spółki świadomie podejmują kroki na rzecz doskonalenia i promowania cech przywódczych. To pozwala im osiągać znakomite wyniki operacyjne, a jednocześnie wspiera innowacyjne rozwiązania na przyszłość".
Okazuje się, że 82% spółek z badania "Best Companies for Leadership" stosuje nagrody i kary oparte na rygorystycznych normach skuteczności w realizacji celów. Wśród ogółu spółek wskaźnik ten wynosi tylko 58%. Ponadto 89% podmiotów z listy Top 20 (w porównaniu do 69% wśród wszystkich spółek) zachęca swoich pracowników do wyznaczania sobie ambitnych i wymagających planów.
Spółki wiodące pod względem kompetencji przywódczych przykładają także dużą wagę do kultury pracy, która promuje innowacyjność. 76% podmiotów z listy Top 20 (w porównaniu do 54% wśród wszystkich spółek) nagradza i promuje współpracę między jednostkami biznesowymi, której efektem są nowe formy działalności. Ponadto o wiele częściej zachęcają one swoich pracowników do poszerzania wiedzy o obszary spoza ich specjalizacji (70% w porównaniu do 48%), jak również doceniają ich za innowacyjne i nieszablonowe koncepcje biznesowe (77% w porównaniu do 58%).
"Coraz trudniej jest uruchomić i prowadzić działalność tradycyjnymi metodami - mówi Rick Lash, dyrektor Hay Group ds. doskonalenia kadr i kompetencji przywódczych oraz współautor badania spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych. - Organizacje muszą zmienić swój sposób myślenia o relacjach z segmentem rynku, na którym są obecne. Spółki z naszego badania potrafią doskonale przewidywać i spełniać wymogi klientów z wielu różnych sektorów. Zmieniają profil, nie są już tylko sprzedawcami produktów i usług, stając się zintegrowanymi partnerami biznesowymi, którzy służą swoim klientom pomocą w rozwiązywaniu najbardziej palących problemów".
Aż 78% spółek z listy Top 20 zachęca personel do omawiania z klientami ich przyszłych potrzeb, podczas gdy dla spółek ogółem wskaźnik ten wynosi tylko 55%.
Ponadto w 90% najlepszych podmiotów, kadry menedżerskie tych spółek informowały pozostałych pracowników, że przyszłość firmy zależy od tego, czy dostosuje się ona do zmieniających się trendów rynkowych (70% wśród wszystkich spółek).
"W czasach szybkich zmian wiele spółek traci z oczu swój cel, nie będąc w stanie nadążyć za innymi i zaktywizować pracowników w obliczu starań organizacji, by realizować krótkoterminowe bądź pilne plany - dodaje Lash. - Spółki, które skupiają się na najważniejszych priorytetach, a jednocześnie dają personelowi poczucie celowości, jak również budują kadry przywódcze na wszystkich szczeblach - tak aby mogły one wnieść coś od siebie i realizować innowacyjne pomysły - mają większą szansę na finansowy sukces".
Inne wnioski z opracowanego przez Hay Group "Badania podmiotów wiodących pod względem kompetencji przywódczych"
Wiodące spółki rozwijają, motywują, angażują i aktywizują swoich pracowników: ----------Top 20---------Wszystkie pozostałe spółki
-
Spółka aktywnie zarządza grupą następców
na stanowiska o kluczowym znaczeniu;---------------------------------------------------------------------85%-------------55%
-
Programy rozwoju kompetencji przywódczych
dają pracownikom więcej możliwości realizacji celów/strategii spółki;----------------------------84%-------------62%
-
Liderzy starają się przydzielać dane osoby
do projektów, które są dla nich osobiście ważne;--------------------------------------------------------82%---------------61%
-
Wyższa kadra poświęca swój czas,
by osobiście pomagać młodszym kolegom w doskonaleniu ich umiejętności;-----------------74%--------------48%
-
Spółka zapewnia pracownikom dostęp do materiałów
inspirujących ich innowacyjność, choć nie zawsze z gwarancją powodzenia;------------------68%--------------47%
-
Liderzy potrafią wzbudzać lojalność osobistą i zawodową.---------------------------------------------84%--------------67%
***
Wiodące spółki stawiają na innowacyjność:-----------------------------------------------------------------Top 20-----------Wszystkie pozostałe spółki
-
Spółka oferuje młodszym pracownikom strukturalne
możliwości przekazywania kierownictwu innowacyjnych pomysłów;--------------------------------71%-------------54%
-
Spółka traktuje porażki jako wartościowe lekcje
(o ile w pracę włożono dużo wysiłku), a nie powód do wstydu;----------------------------------------72%-------------59%
-
Spółka uważa pracowników we wdrażanych i innowacyjnych
obszarach za równie istotnych, co personel odpowiedzialny
za usprawnienia operacyjne;---------------------------------------------------------------------------------------80%--------------56%
-
Spółka stawia przed pracownikami kreatywne
wyzwania, a nie ściśle określone zadania.--------------------------------------------------------------------78%-------------62%
***
Wiodące spółki przyjmują globalną perspektywę i szanują odmienność:--------------------------Top 20----------Wszystkie pozostałe spółki
-
Jednym z głównych wymogów stawianych przez
spółkę pracownikom jest rozumienie zagadnień o zasięgu globalnym;-----------------------------79%-------------46%
-
Spółka chętnie zatrudnia przedstawicieli mniejszości kulturowych; ---------------------------------71%-------------34%
-
Liderzy mają wiedzę na temat różnych kultur i
potrafią efektywnie współpracować z zespołami o zróżnicowanej strukturze;--------------------84%--------------64%
-
Spółka zatrudnia wiele kobiet na wyższych stanowiskach kierowniczych.------------------------59%--------------40%
***
Wiodące spółki stawiają nacisk na odpowiedzialność ekologiczną i społeczną:-----------------Top 20----------Wszystkie pozostałe spółki
-
Liderzy wspierają ekologicznie odpowiedzialne praktyki biznesowe;----------------------------------89%--------------61%
-
Liderzy inspirują zmiany na rzecz wyższych standardów ochrony środowiska;-------------------86%--------------59%
-
Spółka realizuje politykę na rzecz zrównoważenia i efektywności energetycznej;----------------83%--------------56%
-
W procesie rekrutacji pracowników spółka kieruje się
zasadami odpowiedzialności społecznej.-------------------------------------------------------------------------68%-------------48%
Więcej informacji o opracowanym przez Hay Group badaniu spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych znaleźć można na stronie: http://www.haygroup.com/BCL lub w serwisie Twitter, śledząc najnowsze wpisy dotyczące #BCLeaders pod adresem: http://twitter.com/HayGroup.
Aby umówić się na wywiad z Ruth Malloy lub Rickiem Lashem, prosimy o kontakt z Aven James, dzwoniąc pod nr (212) 584-5472 lub pisząc na adres: aven@blissintegrated.com.
"Badanie spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych" (http://www.haygroup.com/BestCompaniesForLeadership/?utm_source=Press%2BRelease&utm_medium=Press%2BRelease&utm_campaign=Hay%2BGroup%2B2012%2BBest%2BCompanies%2Bfor%2BLeadership) autorstwa Hay Group (http://www.haygroup.com/ww/)
Hay Group prowadzi badanie spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych już od roku 2005. W tym roku w ankiecie wzięło udział ponad 18 000 osób z przeszło 2 200 organizacji rozsianych po całym świecie. Ankieta oparta jest na odpowiedziach udzielonych przez organizacje za pośrednictwem Internetu oraz wzajemnych wskazaniach respondentów. Uczestnicy badania pochodzą ze 125 krajów: 7% z Ameryki Północnej, 41,3% z Europy, 1,1% z Bliskiego Wschodu, 14,8% z Azji/regionu Pacyfiku/Afryki i 35,7% z Ameryki Łacińskiej. Lista Top 20 z lat 2005 - 2012 dostępna jest na stronie badania spółek wiodących pod względem kompetencji przywódczych, pod adresem: http://www.haygroup.com/BCL.
Hay Group (http://www.haygroup.com/ww/)
Hay Group to globalna firma konsultingowa, która pracuje z najlepszymi nad przekuwaniem strategii w rzeczywistość. Rozwijamy talenty, jak również zarządzamy ludźmi, by zwiększać ich efektywność, oraz motywujemy ich, by dawali z siebie wszystko. Dysponując 86 oddziałami w 48 krajach, współpracujemy z ponad 8 000 klientami z całego świata. Nasi klienci to przedstawiciele sektora prywatnego, publicznego i non-profit z wszystkich najważniejszych branż. Reprezentują szerokie i zróżnicowane spektrum wyzwań. Skupiamy się na tym, by umożliwiać zmiany oraz pomagać ludziom i organizacjom w pełnej realizacji swojego potencjału.
KONTAKT:
Bliss Integrated Communication
Aven James
tel. 212-584-5472
e-mail: aven@blissintegrated.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.09.2013, 20:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |