Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Bohdan Wyżnikiewicz, wiceprezes Zarządu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, wśród największych zmian technologicznych na polskim rynku gospodarczym wskazał m.in. na bankowość elektroniczną, handel internetowy, medycynę, GPS czy edukację - nauczanie na odległość. "Dzięki nowym technologiom niewątpliwie odnotowujemy wzrost PKB, poprawę jakości życia oraz zmiany w strukturze produkcji i zatrudnienia" - mówił.
Nowe technologie wpływają tak na klienta. W ocenie profesora Kazimierza Krzysztofka, socjologa z Instytutu Nauk Społecznych SWPS, to, jak Polacy adaptują się do nowych technologii zależy od czynników społeczno-kulturowych, głównie czynnika wieku. "Luka pokoleniowa z upływem czasu powoli się zawęża - przekonywał. - Ważną zmianą kulturową jest to, że teraz młodzi ludzie sami dla siebie tworzą ofertę" - zauważył Wyżnikiewicz. "Komórka, bardziej niż Internet, jest nierozpoznanym aktorem zmiany w Polsce" - dodał Aleksander Tarkowski, socjolog z Centrum Cyfrowego Projekt Polska.
Łucja Krzyżanowska z Pracowni Badań i Innowacji Społecznych Stocznia wskazała na trzy ślady, które w społeczności lokalnej zostawia firma prowadząca działalność biznesową. "Lokalny rozwój gospodarczy, zmiana społeczna oraz wpływ na zaangażowanie społeczne w danej społeczności lokalnej" - wyliczała Krzyżanowska i wyjaśniła, czym tak naprawdę jest wpływanie: "To jest różnica miedzy tym, w jaki sposób firma pomaga, a tym, w jaki sposób szkodzi danej społeczności."
Jacek Kowalski, członek Zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska zwrócił uwagę na wyjątkowe znaczenie rozwoju technologii. "Firmy dostarczając swoje usługi, budują nie tylko środowisko dla swoich usług, lecz także infrastrukturę, która ma kluczowe znaczenie dla rozwoju Internetu i co za tym idzie - rozwoju społeczności lokalnych" - powiedział.
Była to już czwarta debata Miasteczka Myśli zorganizowana przez Orange Polska.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.01.2015, 10:17 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Czytanie łączy. Wystartowała trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta2025
Dlaczego mężczyźni czytają mniej niż kobiety i jak to zmienić? To pytanie, które stawiają sobie organizatorzy ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta, która po raz trzeci zaprasza ojców, opiekunów, a także pozostałych członków rodziny do wspólnego czytania dzieciom. Dlaczego warto? Odpowiedź jest prosta: bo czytanie łączy.- 15.05.2025, 13:54
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja powszechnego czytania
-
The Whole World is Dancing to “Chicken Banana”
- 15.05.2025, 12:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Nowe logo, nowa strategia: PWN przechodzi rebranding
Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję PWN w cyfrowej rzeczywistości. Za nową kreację odpowiada White Cat Studio, znane z pracy dla największych polskich marek.- 15.05.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PWN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ