Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Platforma Niceflight.pl została uruchomiona na początku listopada 2014 r. i już w pierwszym kwartale działalności spotkała się z uznaniem podróżnych. Platforma obsługuje pasażerów 30 linii lotniczych. Dotychczas reklamacje złożyli klienci 12 z nich. Prezentowane dane dotyczące reklamacji podróży krajowych i zagranicznych złożonych podczas 3 miesięcy działania platformy, mimo że stanowią wycinek rynku pasażerskich przewozów lotniczych, pozwalają wyciągnąć pierwsze wnioski na temat problemów i potrzeb pasażerów.
Najwięcej skarg zgłoszonych na platformie Niceflight.pl dotyczy zakłóceń operacji lotniczej (m.in. odwołany i opóźniony rejs) - 79 proc. Pozostałe zgłoszenia dotyczą w głównej mierze problemów związanych z bagażem - 12 proc. oraz obsługą pasażera - 6 proc. Zaledwie 3 proc. spraw dotyczy biletu i umów sprzedaży. Najczęstszym powodem reklamacji są odwołane (28 proc.) i opóźnione rejsy (22 proc.) oraz związany z tym brak należytej opieki (m.in. niedostateczna informacja i konieczność upominania się pasażerów o swoje prawa) - 23 proc. Pasażerowie skarżyli się na brak informacji ze strony przedstawiciela linii lotniczej lub utrudniony dostęp do niej, często powtarzający się w sytuacji, gdy powodem odwołania rejsu był strajk (27 proc.) i pogoda (23 proc.). W wielu przypadkach pasażerom wcale nie podano przyczyny odwołania ich rejsu (38 proc.).
Ponad jedna trzecia zgłoszeń reklamacyjnych, na wniosek pasażerów, została przekazana do monitoringu organizacji strażniczej.
Z zebranych danych wynika, że w wielu przypadkach jedną z największych niedogodności spotykających pasażerów podczas podróży jest niedostateczna dbałość przewoźników o zapewnienie sprawnego przepływu informacji. Ma to istotny wpływ na ocenę jakości usług i zadowolenie pasażerów. Bardzo ważną pozostaje również kwestia świadomości pasażerów w zakresie przysługujących im praw w przypadku zaistnienia zakłócenia lotu, m.in. zapewnienia przez przewoźnika odpowiedniej opieki i informacji.
Niceflight.pl wyraża zgodę na wykorzystanie niniejszego materiału lub jego fragmentu do publikacji przez Państwa redakcję, jednak z zachowaniem informacji o platformie Niceflight.pl.
W celu uzyskania dodatkowych informacji, prosimy o kontakt na adres e-mail: press@niceflight.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 27.01.2015, 16:56 |
| Źródło informacji | www.niceflight.pl |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Wymarzony urlop na Krecie z PLL LOT. Bezpośrednie połączenie z Warszawy do Heraklionu już w sprzedaży
• Polskie Linie Lotnicze LOT uruchamiają sprzedaż biletów na połączenia między Warszawą a Heraklionem.
• Inauguracyjny rejs odbędzie się 30 maja 2026 r., a operacje na trasie WAW-HER-WAW będą realizowane w sezonie letnim 2026.
• Narodowy przewoźnik zaprosi pasażerów na swoje pokłady 3 razy w tygodniu - w poniedziałki, piątki i soboty.- 27.11.2025, 15:54
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
Modon Holding ogłasza strategiczną inwestycję w Wellington Lifestyle Partners, rozszerzając globalny portfel luksusowych przedsięwzięć deweloperskich w sektorze lifestyle'u
• Modon dołącza do konsorcjum inwestorów w celu wzbogacenia terenów Wellington International przeznaczonych na pokazy jeździeckie oraz rozwoju ultraluksusowego ośrodka łączącego lokale mieszkalne, hotelowo-gastronomiczne oraz sportowe w Wellington w hrabstwie Palm Beach na Florydzie.
• Decyzja wzmacnia pozycję Modon na arenie międzynarodowej i umożliwia wymianę wiedzy w dziedzinie mieszanych, hotelowo-gastronomicznych i lifestyle'owych przedsięwzięć deweloperskich realizowanych na dużą skalę.- 27.11.2025, 08:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ