Pobierz materiał i Publikuj za darmo
BRUKSELA, 19 września, 2016 /PRNewswire/ - Dziś, na rozpoczęcie IV Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi (19-23 września), Europejskie Towarzystwo Nowotworów Głowy i Szyi (EHNS) oraz organizatorzy kampanii Make Sense zapowiedzieli szereg wydarzeń, które mają na celu zwiększanie świadomości społeczeństwa na temat czynników ryzyka związanych z tymi nowotworami oraz ich objawów. Przyczyni się to do wcześniejszego diagnozowania pacjentów.
Zeszłoroczna kampania spotkała się z uznaniem, w związku z czym w tym roku hasło przewodnie to "Wierni naszym celom", co ma być zachętą do większej jedności między pacjentami i ich opiekunami, pracownikami ochrony zdrowia oraz przedstawicielami władz. Wszystko to z myślą o podniesieniu jakości wszystkich aspektów procesu diagnostyki i leczenia.
"Przez ostatnie trzy lata zespół i uczestnicy projektu Make Sense pracowali niezwykle ciężko na to, by kampania odbiła się jak najszerszym echem. Z przyjemnością weźmiemy udział w kolejnej, czwartej już edycji tego wydarzenia. Nadal jednak przed nami jeszcze wiele pracy, choć nie ustajemy w wysiłkach na rzecz zwiększania powszechnej świadomości o oznakach i symptomach nowotworów głowy i szyi, jak również zachęcamy wszystkich do badania się pod kątem tych chorób. Stawką jest tu przecież ludzkie życie - powiedział René Leemans, przewodniczący EHNS oraz profesor i szef oddziału chirurgii otolaryngologicznej oraz leczenia nowotworówgłowy i szyi wchodzącego w skład Centrum Medycznego Wolnego Uniwersytetu w Amsterdamie. - W ostatnich latach byliśmy świadkami coraz większych postępów w obszarze terapii raka głowy i szyi. Naszym celem jest wspieranie tego trendu, z korzyścią dla pacjentów".
Jako że stale obserwujemy zmiany w obszarze diagnostyki i leczenia nowotworów, w tym roku organizatorzy wydarzenia szczególną uwagę poświęcili kwestii zapewnienia wszystkim zainteresowanym stronom dostępu do rzetelnych informacji o tych chorobach, co powinno pozwolić na optymalizację diagnostyki oraz lepszą opiekę nad pacjentami. Do działań z tym związanych należy zaktualizowanie treści, przeprojektowanie i uruchomienie nowej strony internetowej Make Sense, zorganizowanie w różnych miejscach Europy "dni wczesnej diagnostyki", podczas których będzie się można poddać bezpłatnym badaniom przesiewowym w kierunku wczesnego wykrycia głowy i szyi, i wreszcie promowanie wiedzy o chorobie i jej objawach wśród uczniów i starszej młodzieży.
Na nowej stronie Make Sense zamieszczono interaktywną mapę, na której widać, w którym miejscu świata aktualnie odbywają się wydarzenia związane z kampanią.
Nowa odsłona strony internetowej Make Sense
W swej odświeżonej, bardziej intuicyjnej odsłonie strona projektu Make Sense sprzyja większemu zaangażowaniu pacjentów, ich opiekunów oraz pracowników ochrony zdrowia, a także przybliża sedno problemu szerszemu gronu odbiorców.
Nową stronę można już przeglądać, jak również dowiedzieć się więcej o lokalnych wydarzeniach związanych z Europejskim Tygodniem Profilaktyki Nowotworów Głowy i Szyi pod adresem: http://makesensecampaign.eu/
Zrozumieć HPV
Jednym z największych osiągnięć w ostatnim czasie, jeśli chodzi o nowotwory regionu głowy i szyi, było poszerzenie wiedzy społeczeństwa na temat wirusa brodawczaka ludzkiego (HPV). Więcej informacji o HPV w kontekście tych nowotworów znaleźć można pod tym adresem: http://makesensecampaign.eu/en/cancer-information/hpv-in-head-and-neck-cancer/; nowe materiały na ten temat dostępne są do pobrania tutaj: http://makesensecampaign.eu/en/resources/#Leaflets
Jak zaangażować się w kampanię?
Wszystkie osoby pragnące zaangażować się w kampanię i pomóc jej organizatorom w promowaniu wiedzy o nowotworach regionu głowy i szyi mogą:
- dołączyć do wymiany opinii na Twitterze, korzystając z hashtaga #UnitingVoices;
- śledzić kampanię na Facebooku, w tym opublikować swoje nagranie video na stronie kampanii, oznaczając je hashtagiem #UnitingVoices;
- odwiedzić któryś z lokalnych ośrodków otwartych z okazji "dnia wczesnej diagnostyki" i wziąć udział w wydarzeniach organizowanych w ramach "lokalnych dni promowania wiedzy" http://makesensecampaign.eu/en/current-activities/;
- zachęcić innych do rozmowy - pobierz nasze ulotki i plakaty, aby promować wiedzę o rakach głowy i szyi: http://makesensecampaign.eu/en/resources/.
Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.makesensecampaign.eu
Kampania Make Sense
Kampania Make Sense organizowana przez Europejskie Towarzystwo Leczenia Nowotworów Regionu Głowy i Szyi (EHNS) ma na celu zwiększanie świadomości społeczeństwa o nowotworach tego typu, a w dłuższym rozrachunku polepszenie perspektyw terapeutycznych dla dotkniętych nimi pacjentów. Cel ten ma zostać osiągnięty poprzez:
- realizację działań edukacyjnych i profilaktycznych
- zwiększanie wiedzy społeczeństwa o oznakach i symptomach choroby
- promowanie wczesnych badań przesiewowych, diagnostyki i kierowania na leczenie
Kampania Make Sense prowadzona jest przy wsparciu Merck and Boehringer Ingelheim.
EHNS
Europejskie Towarzystwo Nowotworów Głowy i Szyi (EHNS) to międzynarodowe stowarzyszenie o charakterze niezarobkowym non-profit, którego siedziba znajduje się w Belgii. W skład EHNS wchodzą osoby prywatne, organizacje krajowe i międzynarodowe oraz związane z nimi grupy badawcze, które zajmują się zagadnieniami związanymi z badaniami, szkoleniami i leczeniem raka głowy i szyi z obszaru całej Europy. Członkami EHNS mogą też jednak zostać osoby z innych części świata. Misją EHNS jest wspieranie wymiany wiedzy na temat wszystkich aspektów chorób nowotworowych głowy i szyi oraz promowanie najwyższych standardów badań, edukacji i szkoleń, a także profilaktyki i opieki nad pacjentami. Więcej informacji o Towarzystwie znaleźć można na stronie http://www.ehns.org
Nowotwory głowy i szyi
Nowotworami głowy i szyi nazywane są wszystkie odmiany nowotworów, które powstają w regionie głowy i szyi, w tym obrębie ust i języka (tj. jamy ustnej), gardła (jama gardłowej) i krtani, nie obejmując oczu, mózgu, uszu ani przełyku. Nowotwory te powstają w komórkach nabłonka płaskiego, które wyściełają wilgotne, pokryte śluzówką powierzchnie wewnątrz głowy i szyi, np. w jamie ustnej, nosie czy gardle.
Kluczowe fakty
- Nowotwory regionu głowy i szyi zajmują wśród nowotworów 7. miejsce pod względem zapadalności na świecie.
- Występują o połowę rzadziej niż rak płuc, ale dwa razy częściej niż rak szyjki macicy.
- U około 60% osób nowotwór regionu głowy i szyi diagnozowany jest w stadium zaawansowanym.
- Około 60% osób z zaawansowanym stadium choroby umrze w ciągu pięciu lat od postawienia diagnozy.
- Prawdopodobieństwo zachorowania jest od dwóch do trzech razy wyższe w przypadku mężczyzn, aczkolwiek obserwuje się wzrost zapadalności na te nowotwory wśród kobiet.
- Nowotwory regionu głowy i szyi najczęściej dotykają osób powyżej 40. roku życia, jednak ostatnio odnotowano większą liczbę zachorowań w grupie osób młodszych.
Źródło: Europejskie Towarzystwo Leczenia Nowotworów Regionu Głowy i Szyi
KONTAKT:
Edward Brightman
tel. +44(0)20-3595-2430
e-mail: edward@makesensecampaign.eu
-
Karley Ura
tel.+44(0)20-3595-2415
e-mail: karley@makesensecampaign.eu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.09.2016, 18:42 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |