Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W związku z osiągnięciem części celów przewidzianych do realizacji w strategii na lata 2015 - 2020 oraz działaniami zmierzającymi do konsolidacji mniejszych jednostek biznesowych w ramach Segmentu Systemów Aluminiowych, Zarząd Grupy Kęty S.A. podjął decyzję o opracowaniu i przedłożeniu Radzie Nadzorczej spółki aktualizacji strategii na lata 2015 - 2020 ("Strategia 2020"). W związku z zatwierdzeniem jej podstawowych założeń na posiedzeniu Rady w dniu 7 lutego 2017 r., Zarząd podaje powyższe do publicznej wiadomości.
Cele Strategii:
Podstawowym celem Strategii 2020 jest zapewnienie trwałego wzrostu wartości spółki dla akcjonariuszy dzięki:
- zrównoważonemu rozwojowi prowadzącemu do systematycznego zwiększania wypracowywanych zysków oraz środków pieniężnych,
- stabilnej polityce dywidendowej,
- stworzenia potencjału dla dalszego rozwoju w kolejnych okresach,
- utrzymywaniu wysokich standardów corporate governance.
Założenia operacyjne oraz założenia makroekonomiczne:
Bazując na przyjętych założeniach dotyczących kształtowania się cen surowców oraz kursów walut, poszczególne segmenty prognozują następujące wartości przychodów ze sprzedaży:
- Segment Wyrobów Wyciskanych 1 444 mln zł (+53% w porównaniu do 2016 roku),
- Segment Systemów Aluminiowych 1 420 mln zł (+32% w porównaniu do 2016 roku),
- Segment Opakowań Giętkich 665 mln zł (+34% w porównaniu do 2016 roku),
Biorąc powyższe pod uwagę, skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej w 2020 roku powinny osiągnąć poziom 3 257 mln zł (+44% w porównaniu do 2016 roku), zysk z działalności operacyjnej 359 mln zł (+24% w porównaniu do 2016 roku), zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) poziom 506 mln zł (+28% w porównaniu do 2016 roku) a skonsolidowany zysk netto 265 mln zł (-4% w porównaniu do 2016 roku).
Powyższe prognozy przygotowaniu w oparciu o następujące założenia makroekonomiczne:
- średnia cena aluminium (3M) - 1800 USD/t
- średni kurs USD 4,05 zł
- średni kurs EUR 4,30 zł
- relacja EUR/USD 1,06
- wzrost PKB Polska 3,4%
Zmiany w strukturze zarządzania:
Zarząd Grupy Kęty S.A. zamierza podjąć działania zmierzające do wydzielenia ze struktur Grupy Kęty S.A. działalności produkcyjnej Segmentu Wyrobów Wyciskanych. Grupa Kęty S.A. pozostałaby spółką holdingową notowaną na GPW w Warszawie posiadającą majątek w postaci akcji i udziałów w wiodących spółkach każdego z segmentów.
Plan inwestycyjny:
Zarząd zakłada, iż w okresie objętym niniejszą strategią (uwzględniając wydatki poniesione do tej pory od początku realizacji strategii czyli od 2015 roku) wydatki inwestycyjne osiągną poziom ok. 1246 mln zł (+316 mln w porównaniu do strategii 2015 oraz łącznie 787 mln wydatków w latach 2017-2020), w tym:
- Segment Wyrobów Wyciskanych 550 mln zł
- Segment Systemów Aluminiowych 393 mln zł
- Segment Opakowań Giętkich 257 mln zł
Niniejsza prognoza nie obejmuje ewentualnych dodatkowych wydatków na akwizycje, których efektów również nie uwzględniono w prognozie sprzedaży i wyników.
Polityka dywidendowa:
Przyjęta przez Radę Nadzorczą Grupy Kęty S.A. polityka dywidendowa zakłada wypłatę dywidendy na poziomie 60-100% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kęty S.A. w okresie obowiązywania Strategii 2020. Zarząd zakłada, że wypłata dywidendy w okresie realizacji planu strategicznego Strategia 2020 ukształtuje się średnio na poziomie 80% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kęty S.A.
Zarząd przy ustalaniu wartości rekomendowanej dywidendy będzie brał pod uwagę m.in.:
- relację długu netto Grupy Kapitałowej do skonsolidowanego zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA), wyliczoną na ostatni dzień bilansowy poprzedniego roku obrotowego z maksymalnym poziomem 2,0;
- przesunięcia czasowe otrzymywanych dywidend ze spółek zależnych, wpływających na maksymalny poziom rekomendowanej dywidendy;
- wartość potencjalnych i możliwych do zrealizowania akwizycji,
- wartość rzeczywistych wydatków inwestycyjnych do poniesienia w roku wypłaty dywidendy.
Potencjalne akwizycje:
W prognozach do 2020 roku nie uwzględniono żadnych efektów z tytułu potencjalnych projektów akwizycyjnych. Niemniej jednak Zarząd rozważa dwa kierunki potencjalnych akwizycji w ramach istniejących segmentów oraz utworzenie nowego segmentu:
1) w Segmencie Wyrobów Wyciskanych - mogą one dotyczyć rozwoju dotychczasowych lub nabycia nowych kompetencji w zakresie obróbki profili oraz produkcji komponentów na bazie profili aluminiowych. Potencjalne projekty mogą dotyczyć podmiotów o przychodach ze sprzedaży na poziomie do 50 mln EUR,
2) w Segmencie Systemów Aluminiowych - mogą one dotyczyć rozwój geograficznego lub produktowego na nowych rynkach. Potencjalne projekty mogą dotyczyć podmiotów o przychodach ze sprzedaży na poziomie do 20 mln EUR,
3) nowy segment, którego potencjał pozwoliłby osiągnąć w 2020 roku przychody ze sprzedaży na poziomie min. 200 mln zł.
Poziom zadłużenia:
W związku z realizowanym programem inwestycyjnym oraz planowaną wypłatą dywidend wzrośnie zadłużenie Grupy Kapitałowej do poziomu ok. 820 mln zł na koniec roku 2018 (ok. 762 mln zł netto) i ok. 801 mln zł na koniec roku 2020 (ok. 682 mln zł netto).
Ryzyko niepewności oraz częstotliwość oceny realizacji strategii:
Niniejsze założenia do strategii, w tym prognozy dotyczące przyszłych przychodów oraz zysków, zostały ustalone na podstawie szeregu założeń, oczekiwań oraz projekcji, a w związku z tym obarczone są ryzykiem niepewności i mogą ulec zmianie pod wpływem czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych. Spółka będzie dokonywała oceny możliwości realizacji Strategii 2020 oraz dokonywała ewentualnych korekt w cyklach rocznych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.02.2017, 18:05 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |