Newsletter

GRUPA KĘTY SA (6/2017) Aktualizacja planu strategicznego Strategia 2020

07.02.2017, 18:05aktualizacja: 07.02.2017, 18:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 6/2017

W związku z osiągnięciem części celów przewidzianych do realizacji w strategii na lata 2015 - 2020 oraz działaniami zmierzającymi do konsolidacji mniejszych jednostek biznesowych w ramach Segmentu Systemów Aluminiowych, Zarząd Grupy Kęty S.A. podjął decyzję o opracowaniu i przedłożeniu Radzie Nadzorczej spółki aktualizacji strategii na lata 2015 - 2020 ("Strategia 2020"). W związku z zatwierdzeniem jej podstawowych założeń na posiedzeniu Rady w dniu 7 lutego 2017 r., Zarząd podaje powyższe do publicznej wiadomości.

Cele Strategii:

Podstawowym celem Strategii 2020 jest zapewnienie trwałego wzrostu wartości spółki dla akcjonariuszy dzięki:

- zrównoważonemu rozwojowi prowadzącemu do systematycznego zwiększania wypracowywanych zysków oraz środków pieniężnych,

- stabilnej polityce dywidendowej,

- stworzenia potencjału dla dalszego rozwoju w kolejnych okresach,

- utrzymywaniu wysokich standardów corporate governance.

Założenia operacyjne oraz założenia makroekonomiczne:

Bazując na przyjętych założeniach dotyczących kształtowania się cen surowców oraz kursów walut, poszczególne segmenty prognozują następujące wartości przychodów ze sprzedaży:

- Segment Wyrobów Wyciskanych 1 444 mln zł (+53% w porównaniu do 2016 roku),

- Segment Systemów Aluminiowych 1 420 mln zł (+32% w porównaniu do 2016 roku),

- Segment Opakowań Giętkich 665 mln zł (+34% w porównaniu do 2016 roku),

Biorąc powyższe pod uwagę, skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej w 2020 roku powinny osiągnąć poziom 3 257 mln zł (+44% w porównaniu do 2016 roku), zysk z działalności operacyjnej 359 mln zł (+24% w porównaniu do 2016 roku), zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) poziom 506 mln zł (+28% w porównaniu do 2016 roku) a skonsolidowany zysk netto 265 mln zł (-4% w porównaniu do 2016 roku).

Powyższe prognozy przygotowaniu w oparciu o następujące założenia makroekonomiczne:

- średnia cena aluminium (3M) - 1800 USD/t

- średni kurs USD 4,05 zł

- średni kurs EUR 4,30 zł

- relacja EUR/USD 1,06

- wzrost PKB Polska 3,4%

Zmiany w strukturze zarządzania:

Zarząd Grupy Kęty S.A. zamierza podjąć działania zmierzające do wydzielenia ze struktur Grupy Kęty S.A. działalności produkcyjnej Segmentu Wyrobów Wyciskanych. Grupa Kęty S.A. pozostałaby spółką holdingową notowaną na GPW w Warszawie posiadającą majątek w postaci akcji i udziałów w wiodących spółkach każdego z segmentów.

Plan inwestycyjny:

Zarząd zakłada, iż w okresie objętym niniejszą strategią (uwzględniając wydatki poniesione do tej pory od początku realizacji strategii czyli od 2015 roku) wydatki inwestycyjne osiągną poziom ok. 1246 mln zł (+316 mln w porównaniu do strategii 2015 oraz łącznie 787 mln wydatków w latach 2017-2020), w tym:

- Segment Wyrobów Wyciskanych 550 mln zł

- Segment Systemów Aluminiowych 393 mln zł

- Segment Opakowań Giętkich 257 mln zł

Niniejsza prognoza nie obejmuje ewentualnych dodatkowych wydatków na akwizycje, których efektów również nie uwzględniono w prognozie sprzedaży i wyników.

Polityka dywidendowa:

Przyjęta przez Radę Nadzorczą Grupy Kęty S.A. polityka dywidendowa zakłada wypłatę dywidendy na poziomie 60-100% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kęty S.A. w okresie obowiązywania Strategii 2020. Zarząd zakłada, że wypłata dywidendy w okresie realizacji planu strategicznego Strategia 2020 ukształtuje się średnio na poziomie 80% skonsolidowanego zysku netto Grupy Kęty S.A.

Zarząd przy ustalaniu wartości rekomendowanej dywidendy będzie brał pod uwagę m.in.:

- relację długu netto Grupy Kapitałowej do skonsolidowanego zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA), wyliczoną na ostatni dzień bilansowy poprzedniego roku obrotowego z maksymalnym poziomem 2,0;

- przesunięcia czasowe otrzymywanych dywidend ze spółek zależnych, wpływających na maksymalny poziom rekomendowanej dywidendy;

- wartość potencjalnych i możliwych do zrealizowania akwizycji,

- wartość rzeczywistych wydatków inwestycyjnych do poniesienia w roku wypłaty dywidendy.

Potencjalne akwizycje:

W prognozach do 2020 roku nie uwzględniono żadnych efektów z tytułu potencjalnych projektów akwizycyjnych. Niemniej jednak Zarząd rozważa dwa kierunki potencjalnych akwizycji w ramach istniejących segmentów oraz utworzenie nowego segmentu:

1) w Segmencie Wyrobów Wyciskanych - mogą one dotyczyć rozwoju dotychczasowych lub nabycia nowych kompetencji w zakresie obróbki profili oraz produkcji komponentów na bazie profili aluminiowych. Potencjalne projekty mogą dotyczyć podmiotów o przychodach ze sprzedaży na poziomie do 50 mln EUR,

2) w Segmencie Systemów Aluminiowych - mogą one dotyczyć rozwój geograficznego lub produktowego na nowych rynkach. Potencjalne projekty mogą dotyczyć podmiotów o przychodach ze sprzedaży na poziomie do 20 mln EUR,

3) nowy segment, którego potencjał pozwoliłby osiągnąć w 2020 roku przychody ze sprzedaży na poziomie min. 200 mln zł.

Poziom zadłużenia:

W związku z realizowanym programem inwestycyjnym oraz planowaną wypłatą dywidend wzrośnie zadłużenie Grupy Kapitałowej do poziomu ok. 820 mln zł na koniec roku 2018 (ok. 762 mln zł netto) i ok. 801 mln zł na koniec roku 2020 (ok. 682 mln zł netto).

Ryzyko niepewności oraz częstotliwość oceny realizacji strategii:

Niniejsze założenia do strategii, w tym prognozy dotyczące przyszłych przychodów oraz zysków, zostały ustalone na podstawie szeregu założeń, oczekiwań oraz projekcji, a w związku z tym obarczone są ryzykiem niepewności i mogą ulec zmianie pod wpływem czynników zewnętrznych jak i wewnętrznych. Spółka będzie dokonywała oceny możliwości realizacji Strategii 2020 oraz dokonywała ewentualnych korekt w cyklach rocznych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.02.2017, 18:05
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ