Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zawodnicy zajmujący się hobbistycznie tuningiem komputerów, czyli działaniami podnoszącymi walory estetyczne i usprawniającymi ich wydajność, zmierzyli się by na oczach widzów oglądających transmisję z wydarzenia w Internecie, przez 24 godziny stworzyć unikalną maszynę - komputer PC jakby rodem z filmów science fiction. Uczestnicy mieli do dyspozycji takie same komponenty składające się na komputer oraz dodatkowo materiały dostępne w każdym sklepie z artykułami do majsterkowania. Mogli ciąć, szlifować, spawać, malować itd.
Efekty można podziwiać, przeglądając zapis wideo z transmisji: http://bit.ly/2nfpMV1
Wydarzenie było oglądane na żywo w Polsce i Rumunii (poprzez serwisy Twitch i Facebook Live) przez ponad 200 tysięcy ludzi. To pierwsze tego typu międzynarodowe zawody, które w całości były transmitowane przez platformy społecznościowe. To wyraźny trend pokazujący, że coraz częściej wydarzenia kierowane do młodych osób odbywają się tylko w mediach elektronicznych, które jeszcze całkowicie nie zastępują, ale na pewno mocno rywalizują z tradycyjnymi środkami przekazu. Tego typu przedsięwzięcia to doskonała okazja dla młodych osób, szeroko interesujących się sztuką zmiany wyglądu domowej elektroniki, aby na własne oczy poznać poszczególne etapy działań i techniki użyte podczas prac wykończeniowych.
Drużyny, mając do dyspozycji identyczne komponenty i narzędzia, rywalizowały przez 24 godziny, tworząc w efekcie spektakularne modyfikacje komputerów. Mechanicy wykorzystali m.in. najnowsze karty graficzne GeForce GTX 1080 Ti. Polskę reprezentował Staszek "Tips" Wiertelak, który we współpracy z Jarkiem "Blackwhite" Arczyńskim stworzył maszynę opartą o stalowy profil, mającą wiele elementów ruchomych i wyglądającą diametralnie inaczej niż pierwotny komputer. Drużyna rumuńska w składzie Tudor "Monstru" Bădică oraz George "Papa Jock" Poteca postawiła na bardziej stonowany wygląd zewnętrzny, skupiając się na zaprojektowaniu jak najbardziej spektakularnego wnętrza obudowy komputera. Prace pozytywnie ocenili widzowie podkreślając walory zarówno jednego jak i drugiego dzieła.
GeForce Garage to przedsięwzięcie firmy NVIDIA, które zapoczątkowano w Stanach Zjednoczonych, a następnie zostało zaadoptowane w kolejnych krajach na całym świecie. Pierwszym z nich była Polska. Stanowi ono kompendium wiedzy i ciekawostek, dzięki którym każdy może samodzielnie złożyć swój komputer, dostosować jego wygląd do indywidualnych potrzeb czy zadbać o jego poprawne działanie. GeForce Garage inspiruje do działania, ale również pomaga realizować marzenia.
Na zorganizowany dwa lata temu konkurs, który wyłonił "mechaników" GeForce Garage w Polsce, zgłosili się pełni pasji miłośnicy komputerów w różnym wieku. Dzięki ich zaangażowaniu stworzono wideo-poradniki zarówno dla amatorów jak i bardziej zaawansowanych fanów szeroko rozumianej informatyki. Jednym z nich jest właśnie Staszek "Tips" Wiertelak, znany z takich projektów jak Tron dla Gracza (https://www.youtube.com/watch?v=wV3b6EBL5S4), czy komputera inspirowanego grą Rainbow 6 i ukrytego w wojskowej skrzyni (https://www.youtube.com/watch?v=ecsiw2KnmCw).
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.03.2017, 17:00 |
Źródło informacji | NVIDIA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Meteorolog: my, ludzie, mamy wpływ na klimat, ale dobrze, że nie możemy wpływać na pogodę PAP
W atmosferze Ziemi gromadzi się energia zdolna zatapiać miasta, zrównywać budynki z ziemią, zrzucać na każdy metr kwadratowy hektolitry wody. Choć kontrolowanie pogody może się wydawać kuszące - dobrze, że ludzie tego nie umieją. Taka władza mogłaby być używana nieodpowiednio - powiedział PAP meteorolog dr Dariusz Baranowski.- 23.11.2024, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Nauka w Polsce
-
Image
Dr Paulina Legutko-Kobus z SGH: planowanie przestrzenne umożliwia ochronę krajobrazu PAP
Samorządy mają wiele narzędzi do ochrony krajobrazu, pytanie - czy potrafią je wykorzystywać? - zauważa dr Paulina Legutko-Kobus, kierowniczka Zakładu Polityki Regionalnej i Lokalnej Szkoły Głównej Handlowej. „Jako kluczowe narzędzie wymieniane są instrumenty planowania przestrzennego” - mówi ekspertka.- 22.11.2024, 15:22
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Offshore Wind Poland 2024: od słów do czynów - będą nowe obszary pod rozwój następnej fazy offshore PAP
Zimą pierwsze spółki wychodzą z budową na morze, a rząd zapowiada wytyczenie kolejnych obszarów na Bałtyku pod następną fazę rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, poza dwiema już realizowanymi. „Powstaje raport o stanie zagospodarowanie obszarów morskich, który da nam podstawy do merytorycznej decyzji o wyznaczeniu nowych obszarów dla rozwoju morskich farm wiatrowych na Bałtyku” - zadeklarował Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury na Konferencji Offshore Wind Poland.- 22.11.2024, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom