Pobierz materiał i Publikuj za darmo
PEKIN i NOWY JORK, 19 kwietnia 2017 r. /PRNewswire/ - Nowy raport ONZ potwierdza, że platformy takie, jak Alipay i WeChat Pay odpowiedzialne były za pośredniczenie w płatnościach cyfrowych w Chinach w 2016 roku na łączną kwotę 2,9 tryliona dolarów, co stanowi 20-krotny wzrost na przełomie minionych czterech lat. Dane wskazują na to, że płatności cyfrowe przy wykorzystaniu istniejących platform i sieci zapewniają dostęp do szerszego zakresu usług finansowych, poszerzając integrację finansową i zwiększając możliwości gospodarcze w Chinach i krajach sąsiednich.
Nowy raport opublikowany przez inicjatywę Better Than Cash Alliance przy ONZ traktujący o mediach społecznościowych, platformach e-handlu i rozwoju ekosystemu płatności cyfrowych w Chinach oraz znaczeniu zmian dla innych krajów zawiera kluczowe wnioski dla innych państw dążących do integracji większej liczby ludności w działania gospodarcze przez odejście od gotówki na rzecz płatności cyfrowych. Zgodnie z danymi opublikowanymi w raporcie McKinsey Global Institute zmiana ta może doprowadzić do wzrostu PKB w krajach rozwijających się o 6 procent do roku 2025, przynosząc dodatkowe 3,7 tryliona dolarów i 95 milionów miejsc pracy.
"Media społecznościowe i platformy e-handlu zyskują na popularności w każdej gospodarce, niezależnie od rozmiaru - komentuje Ruth Goodwin-Groen, dyrektor zarządzająca w Better Than Cash Alliance. - W Chinach płatności cyfrowe kwitną dzięki właśnie tym kanałom, włączając miliony mieszkańców w działania gospodarcze. Takie przemiany mają znaczenie, bo wiemy, że kiedy ludność, w tym zwłaszcza kobiety, zyskuje dostęp do usług finansowych otwiera to możliwości oszczędzania, budowania majątku, radzenia sobie z trudnościami finansowymi i podnoszenia poziomu życia" - dodaje dyrektor.
Główne wnioski zawarte w raporcie:
- Więcej osób ma możliwości oszczędzania i inwestowania. Platformy takie, jak Yu'e bao firmy Alibaba sprawiają, że inwestowanie środków w różnorodne produkty finansowe jest bardziej dostępne nawet wśród osób o niskich dochodach. Takie rozwiązanie pozwala na inwestowanie środków pozostałych na kontach cyfrowych, co przekłada się na przyrostowe, długoterminowe oszczędności. W latach 2013 do 2016 platforma Yu'e bao rozwinęła się na tyle, że obecnie zarządza kapitałem w wysokości 117 miliardów dolarów na rzecz ponad 152 milionów klientów.
- Finanse cyfrowe przyczyniają się do znacznego zwiększenia dostępu do kapitału dla drobnych kupców. Do września 2016 r. jeden z dostawców, Ant Financial firmy Alibaba, spółka zarządzająca platformą Alipay, udzielił w sumie ponad 740 miliardów RMB (107,3 miliardów dolarów) pożyczek na rzecz 4,11 milionów małych i bardzo małych przedsiębiorstw i przedsiębiorców.
- Duże ilości danych generowanych w platformach umożliwiają budowanie historii kredytowej i ułatwiają dostęp do pożyczek zwłaszcza wśród ludności o niskich dochodach zwyczajowo wykluczonej z systemów finansowych. Na przykład firma Sesame Credit oferuje alternatywne sposoby ocen zdolności kredytowej przez ocenę historii kredytowej, zachowań finansowych, zdolności umownych, tożsamości oraz sieci społecznościowych użytkowników.
W raporcie znalazło się także potwierdzenie tego, że zarówno Alipay, jak i WeChat rozszerzają swoją działalność poza teren Chin i obie firmy inwestują w duże przedsiębiorstwa typu fintech i obsługi płatności. Inne duże platformy komunikacyjne idą w ich ślad, ponieważ możliwości wykorzystania istniejących sieci społecznościowych i platform e-handlu w zakresie zwiększania płatności cyfrowych i integracji finansowej są szczególnie duże w krajach, gdzie popularność smartfonów rośnie przy jednoczesnej współpracy między sektorami prywatnymi i publicznymi.
- W Republice Południowej Afryki 78 procent ruchu w internecie odbywa się poprzez kanały mobilne, co jest jednym z najwyższych wyników na świecie. Jednak pomimo ciągłego wzrostu wskaźników przyjęcia tylko 15 procent mieszkańców RPA potwierdziło dokonanie zakupu na telefonie w miesiącu poprzedzającym badania przeprowadzone w 2016 r.
- W Indiach zarówno Ant Financial, jak i Tencent wykupiły udziały na krajowym rynku płatności mobilnych, który cieszy się szybkim wzrostem w świetle nowych przepisów. Tylko firma Ant Financial zainwestowała 900 milionów dolarów w spółkę PayTM, a także udostępniła jej pracowników i doświadczenie techniczne. W wyniku tej inwestycji spółka PayTM w zaledwie kilka lat zwiększyła liczbę użytkowników z 5 milionów do około 200 milionów.
- Indonezja była najszybciej rosnącym rynkiem m-handlu w 2016 roku, notując wzrost o 155% w okresie od stycznia 2016 roku do stycznia 2017 roku. Część wzrostu może być powiązana z wprowadzeniem na rynek w 2015 roku rozwiązania Instant Mobile Payments firmy BBM Pay. Popularna aplikacja komunikacyjna BBM ma ponad 55 milionów użytkowników w Indonezji i ciągle się rozwija.
- Rynki Ameryki Południowej mają infrastrukturę konieczną do zbudowania ekosystemów płatności podobnych do rozwiązań w Chinach. 59% populacji Ameryki Południowej korzysta z mediów społecznościowych, a 52% łączy się z tymi usługami na telefonach. Jednak rynek płatności cyfrowych pozostaje rozdrobniony, a żaden z dostawców płatności nie zdecydował się na połączenie usług z platformami społecznościowymi. Nie ma też rozwiązań proponujących odwrotne połączenie usług.
Więcej informacji na temat raportu można uzyskać od ekspertów Better Than Cash Alliance pozostających do dyspozycji.
Źródło: Better Than Cash Alliance
KONTAKT:
Angela Corbalan
dyrektor ds. komunikacji
tel. (+1) 917 224 9109
e-mail: angela.corbalan@uncdf.org
Inicjatywa Better Than Cash Alliance opiera się na współpracy partnerskiej rządów, firm i organizacji międzynarodowych na całym świecie, którym przyświeca cel przyspieszenia odejścia od płatności gotówkowych na rzecz płatności cyfrowych w celu walki z ubóstwem i szerzenia integracyjnego wzrostu gospodarczego. Fundusz rozwoju kapitałowego Organizacji Narodów Zjednoczonych pełni rolę sekretariatu.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.betterthancash.org lub śledząc @BetterThan_Cash.
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/460828/better_than_cash_alliance_logo.jpg
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.04.2017, 11:18 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |