Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Spadek średniego wieku wagonów związany był z coraz większym udziałem elektrycznych zespołów trakcyjnych: w 2012 roku stanowiły one nieco ponad 50 proc., by w 2016 wzrosnąć do prawie 60 proc.
Według danych zaprezentowanych przez UTK, przewoźnicy pasażerscy w 2016 roku zmniejszyli liczbę taboru znajdującego się w ich dyspozycji. Wycofywali ze stanu głównie nieużywane od lat zespoły trakcyjne i wagony, których naprawa byłaby nieopłacalna.
Inną tendencję można było zaobserwować w 2016 roku wśród przewoźników towarowych. Wzrosła liczba zarówno lokomotyw (o 95 sztuk), jak i wagonów (o 693). Taki wzrost związany był głównie z pozyskaniem taboru przez przewoźników spoza grupy PKP. Tymczasem spółki grupy PKP najczęściej pozbywały się wagonów i lokomotyw.
Średni wiek lokomotyw na koniec 2016 r. wzrósł do 36,1 roku z 35,9 w roku 2015, a wagonów towarowych - do 30,2 roku z 29,1 zanotowanych w roku 2015.
Jak podaje UTK, w ubiegłym roku na polski tabor kolejowy składały się: 1262 elektryczne zespoły trakcyjne, 2908 wagonów pasażerskich, 91 tys. 717 wagonów towarowych, 322 lokomotywy elektryczne u przewoźników pasażerskich, 1517 lokomotyw elektrycznych u przewoźników towarowych, 119 lokomotyw spalinowych u przewoźników pasażerskich i 2216 lokomotyw spalinowych u przewoźników towarowych.(PAP)
pif/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.09.2017, 10:05 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |