Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"W najbliższym czasie co trzeci konsument, który wziął udział w badaniu, zamierza przeznaczyć minimum 300 zł na zakupy podczas wyprzedaży poświątecznych i noworocznych, a kolejne 17 proc. konsumentów na zakupy chce wydać od 200 do 300 zł. Blisko co czwarty respondent odpowiedział, że nie zaplanował jeszcze budżetu do wydania podczas promocji sezonowych" - wynika z raportu KPMG w Polsce pt. "Wyprzedaże i promocje – jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków".
Największym zainteresowaniem Polaków podczas promocji i wyprzedaży cieszą się niezmiennie: buty, odzież, kosmetyki oraz elektronika i AGD. W pierwszych trzech kategoriach zakupów dokonują przede wszystkim kobiety. Elektronikę i AGD najczęściej zaś kupują mężczyźni (71 proc. mężczyzn, 45 proc. kobiet). Promocyjne zakupy obuwia i odzieży zdominowane są przez konsumentów w wieku poniżej 45 lat. Na dalszych miejscach znalazły się artykuły dla dzieci, meble i wyposażenie wnętrz, sprzęt sportowy, biżuteria i zegarki oraz produkty i usługi związane z turystyką i wypoczynkiem.
Badanie pokazało, że blisko 50 proc. respondentów przyznało, że wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży lub promocji. 38 proc. odpowiedziało, że zakupy promocyjne robi spontanicznie. Wstrzymywanie się z realizacją zakupów jest bardziej specyficzne dla mężczyzn - 54 proc. i konsumentów poniżej 35. roku życia (52 proc.). (PAP)
aop/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.12.2017, 12:49 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |