Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wynika z raportu Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce, który zaprezentowano podczas spotkania w warszawskim hotelu Bellotto, na polskim rynku działa 2725 przedsiębiorstw z włoskim kapitałem, które zatrudniają około 82 tys. osób . Największym włoskim pracodawcą w Polsce jest Grupa FCA, licząca 16 spółek i 10 tys. pracowników, która 70% swojej produkcji w Polsce eksportuje na rynki zagraniczne.
Włoski ambasador w Polsce Alessandro De Pedys podkreślał w swoim wystąpieniu, że dla Włoch Polska jest większym rynkiem niż Brazylia, Rosja, Turcja czy całe Bałkany. Wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński wskazał z kolei, że Włochy są drugim w Europie partnerem Polski pod względem obrotów i że ta wymiana handlowa z roku na rok rośnie.
De Pedys powiedział, że obecność włoskiego kapitału w Polsce to nie tylko włoskie restauracje, włoskie produkty, firmy realizujące kontrakty budowlane czy architekci. Oba kraje współpracują również w zakresie zaawansowanych technologii, m.in. w lotnictwie, a ponad połowa spośród włoskich przedsiębiorstw obecnych na polskim rynku dokonuje w Polsce inwestycji. Ambasador wyraził nadzieję, że otoczenie biznesowe, przemysłowe i inwestycyjne w Polsce będzie sprzyjało rozwojowi wzajemnej współpracy.
Wiceminister Kościński zapewnił, że polski rząd chce przyciągać zagraniczny kapitał, który będzie inwestował w nowoczesne technologie i innowacje. Zaprezentował - opracowaną z myślą o przedsiębiorcach - Konstytucję Biznesu. Zapewnił o wsparciu dla inwestorów: poprzez jednolite standardy, wsparcie w poszczególnych regionach kraju oraz zachęty podatkowe (rozciągnięte na 10-15 lat). Wspomniał też o dobrej tradycji polsko-włoskich relacji, zwracając uwagę, że to Włochy były pierwszym państwem, które uznało niepodległość Polski w 1918 roku.
Henryka Bochniarz - prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i członek rady nadzorczej FCA Poland - nawiązała do obchodzonej w tym roku 100. rocznicy odzyskania Niepodległości oraz podkreśliła, że obie organizacje, które reprezentuje, czyli Lewiatan oraz Fiat Chrysler Automobiles, rozpoczęły w naszym kraju działalność właśnie sto lat temu. Wspomniała, że marka Fiat jest obecna na rynku polskim od 1906 roku, a spółka „Polski Fiat” powstała już w 1920 roku. Grupa FCA zainwestowała od 1993 roku w Polsce ponad 17 mld zł, a w 2018 roku rozpocznie kolejną inwestycję w linię produkcyjną silników w fabryce FCA Powertrain w Bielsku-Białej.
Henryka Bochniarz nawiązała również w wystąpieniu do tradycji Lewiatana, organizacji założonej w 1919 roku przez reprezentującego ówczesne środowiska gospodarcze Andrzeja Wierzbickiego. Zadaniem konfederacji jest działalność na rzecz konkurencyjnych warunków prowadzenia biznesu, trwałego wzrostu gospodarczego i sprzyjających przedsiębiorcom, dobrych rozwiązań prawnych.
Swoje doświadczenia inwestycyjne i biznesowe w Polsce prezentowały także inne włoskie firmy, m.in. Brembo, Leonardo, Mapei, Ferrero, Roboplast, Frubella, Bitron, Generali, GI Group, Balbe i Rabugino.
Podczas seminarium podkreślano ponadto, że również polskie firmy umacniają swoją pozycje we Włoszech, m.in. Solaris - który dostarczył na rynek włoski już 850 autobusów - Boryszew, Comarch, Fakro, Impexmetal, Mostostal Siedlce czy Est Cargo Trans. Główne obszary działalności biznesu z Polski we Włoszech to transport, budownictwo, handel oraz przemysł chemiczny
W spotkaniu, które odbyło się 13 lutego 2018 r., wzięło udział około 200 menedżerów włoskich i polskich przedsiębiorstw oraz przedstawicieli rządu. Seminarium zorganizowane zostało przez ambasadę Włoch, Włoską Agencję Handlową oraz Włoską Izbę Handlowo-Przemysłową.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.02.2018, 10:51 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały nowego Boeinga 737 MAX 8
- 17.05.2024, 10:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
PARP na EKG 2024: wsparcie firm na każdym etapie rozwoju dzięki Funduszom Europejskim PAP
W ciągu 20 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uczestniczyła w dystrybucji środków europejskich. Agencja podpisała ponad 34 tys. umów na kwotę blisko 55 mld złotych, z czego przetransferowała środki na kwotę prawie 49 mld zł. Wykorzystując obecne Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej czy Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, Agencja uczy przedsiębiorców m. in. zakładać firmy, ale również finansowo wspiera innowacyjne start-upy.- 17.05.2024, 09:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dostawy w jeden dzień, także w soboty - ORLEN Paczka dowozi jakość
Korzystanie z automatów paczkowych stało się normą w dostawach e-commerce, a firmy z tej branży oferują już znacznie więcej niż tylko zwykłe przewiezienie przesyłki od nadawcy do odbiorcy. Konsumenci deklarują chęć odbioru zamówionych towarów jeszcze szybciej, przy użyciu maksymalnie dostępnych i intuicyjnych narzędzi. Rekordowe wyniki ORLEN Paczki wskazują, że usługa ta trafnie odpowiada na ten trend.- 17.05.2024, 09:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom