Newsletter

SFINKS POLSKA SA (19/2018) Informacja o wynikach przeprowadzonych testów na utratę wartości znaku Chłopskie Jadło

24.04.2018, 22:18aktualizacja: 24.04.2018, 22:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 19/2018

Zarząd Sfinks Polska S.A. ("Sfinks", "Spółka") informuje, że w toku prac nad sporządzeniem jednostkowego oraz skonsolidowanego raportu Sfinks Polska za rok obrotowy trwający od dnia 01.01.2017 - 31.12.2017 r., w dniu 24 kwietnia 2018 r. zakończył proces testowania wartości znaku Chłopskie Jadło, w rezultacie którego podjął w dniu dzisiejszym decyzję o dokonaniu odpisu aktualizacyjnego wartości w/w znaku na dzień 31 grudnia 2017 r. - o kwotę: 8.839 tys. PLN.

W wyniku przeprowadzonego na dzień bilansowy 31 grudnia 2016 r. testu na utratę wartości znaku Chłopskie Jadło Zarząd Sfinks dokonał odwrócenia odpisu o 8.726 tys. PLN, o czym informował w raporcie bieżącym nr 7/2017. Przesłanką do tego były między innymi wyniki przeprowadzonych testów sprzedaży oferty Chłopskiego Jadła w kanale delivery i take away, wprowadzenie oferty grupowej oraz wyniki badań rynkowych pod kątem oceny potencjału w/w marki. Na podjęcie decyzji o odwróceniu w całości odpisu na dzień 31 grudnia 2016 r. dodatkowo wpłynął sporządzony przez niezależny podmiot, na bazie projekcji opracowanej przez Spółkę, raport z wyceny znaku towarowego "Chłopskiego Jadło".

Na dzień 31 grudnia 2017 r. test na utratę wartości znaku Chłopskie Jadło został przeprowadzony w oparciu o plany finansowe Spółki opracowane na bazie opublikowanej Strategii Grupy Kapitałowej Sfinks Polska i zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą Sfinks. Plany te zakładają rozwój kanału delivery, przekształcenia części istniejących restauracji prowadzonych w modelu własnym w restauracje franczyzowe, rozwój sieci restauracji (głównie w modelu franczyzowym) oraz wzrost udziału sprzedaży oferty grupowej. W przypadku pełnej realizacji planów dla sieci Chłopskie Jadło wartość znaku Chłopskie Jadło rozpoznana w księgach Spółki nie uległaby zmianie. Po przeanalizowaniu stopnia realizacji projekcji finansowych przyjętych do testu na utratę wartości znaku Chłopskie Jadło przeprowadzonego na dzień 31 grudnia 2016 r. oraz czynników mających na to wpływ, Zarząd Sfinks podjął w dniu dzisiejszym decyzję o zastosowaniu do testu na utratę wartości znaku Chłopskie Jadło na dzień 31.12.2017 r. wyższej stopy ryzyka. W konsekwencji test został przeprowadzony w oparciu o przyjęte przez Radę Nadzorczą Sfinks plany finansowe dla restauracji istniejących na dzień przeprowadzenia testu oraz z zastosowaniem stopy procentowej na poziomie 13,93 %. Na stopień realizacji projekcji wyników sieci Chłopskie Jadło na rok 2017 miały wpływ zarówno czynniki zewnętrzne (takie jak wzrost kosztów pracy oraz niepewność otoczenia prawno-gospodarczego) jak też czynniki wewnętrzne, w tym okres prowadzonych z bankiem finansującym Spółkę rozmów w zakresie zmiany harmonogramu spłaty kredytu, co spowodowało opóźnienia w realizacji nowych inwestycji i zakładanych remontów, ograniczenie (w stosunku do planowanych) wydatków na marketing wspierających sprzedaż w sieci Chłopskie Jadło. Dodatkowo w 2017 roku miało miejsce opóźnienie wdrażania usługi delivery. Ponadto restauracje otwarte w roku 2016 charakteryzują się dłuższym niż zakładano okresem osiągania docelowego poziomu sprzedaży.

W związku z powyższym wartość użytkowa znaku "Chłopskie Jadło" na dzień 31.12.2017 r. wynosi 12.713 tys. PLN. Kwota odpisu z uwzględnieniem kalkulacji odroczonego podatku pomniejszy wynik finansowy za rok obrotowy trwający od dnia 01.01.2017 - 31.12.2017 r. o kwotę 7.160 tys. PLN, co zostanie odpowiednio uwzględnione w jednostkowym oraz skonsolidowanym sprawozdaniu za w/w okres.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.04.2018, 22:18
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ