Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dla kogo?
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Międzynarodowego Towarzystwa Kontynencji (ICS), nietrzymanie moczu (NTM) to przypadłość obejmująca jakikolwiek epizod niezależnego od woli wycieku moczu z pęcherza moczowego. Dotyka zarówno kobiet jak i mężczyzn, często przybierając postać przewlekłą. Wśród kobiet największą grupę stanowią pacjentki po porodach, po menopauzie i po zabiegach ginekologicznych, wśród mężczyzn – po zabiegach urologicznych. To właśnie z myślą o nich Medical Continence Centers S.A. (MCC) uruchamia w Warszawie wzorcowe Centrum Kontynencji oferujące swoim pacjentom kompleksową opiekę i profesjonalną pomoc.
NTM – problem społeczny i ekonomiczny
Wg danych szacunkowych problem NTM dotyczy ok. 2,5 mln osób, jednak prawdziwe liczby mogą być znacznie wyższe, gdyż intymny charakter schorzenia utrudnia zebranie rzetelnych danych.
„Problem jest ogromny i będzie narastał, jako że wraz ze zmianami demograficznymi przybywa osób ze schorzeniami urologicznymi. Żaden publiczny system nie udźwignie rosnących kosztów opieki zdrowotnej, bez radykalnego wzrostu podatków lub składek” – mówi prof. Piotr Błędowski, przewodniczący Rady Nadzorczej MCC.
Wg profesora Błędowskiego, wraz ze wzrostem statusu materialnego Polaków, zaczynają oni w sposób naturalny postrzegać jakość życia jako istotny czynnik starości. I będą chcieli w nią inwestować.
„Czarna dziura” systemu
W krajach rozwiniętych inkontynencja przestała być już tematem wstydliwym. W Polsce też przestaje być tabu, ale wypracowanie prawdziwych struktur to nadal przyszłość.
„Pacjenci z inkontynencją w Polsce, trafiają w +czarną dziurę+ systemu, dla którego, wobec zbyt małych zasobów finansowych, priorytetem będzie zawsze ratowanie życia, a nie poprawa jego jakości – mówi dr Andrzej Przybyła, wiceprezes zarządu MCC – Odpowiedzią na ten stan jest właśnie MCC wraz z innowacyjną formułą integrującą urologię czynnościową, uroginekologię, ambulatoryjną fizjoterapię uroginekologiczną i rehabilitację urologiczną.
MCC – odpowiedź na potrzeby pacjentów i rynku
Pierwsze wzorcowe Centrum Kontynencji powstanie w Warszawie jeszcze w tym roku. Jest autorskim pomysłem Tomasza Michałka, prezesa zarządu MCC i dra Andrzeja Przybyły. Pierwszy jest doświadczonym menadżerem, który tematyką NTM zajmuje się zawodowo na poziomie krajowym i międzynarodowym już od blisko dwudziestu lat, drugi jest pionierem rehabilitacji urologicznej w Polsce a z wykształcenia doktorem nauk medycznych ze specjalizacją urologa i androloga.
Twórcy MCC twierdzą, że nie będą konkurencją dla publicznych szpitali, ani prywatnych sieci. Wypełniają jedynie niszę, wymagającą specjalistycznej wiedzy, którą posiadają zarówno od strony medycznej, jak i organizacyjnej czy biznesowej.
Razem możemy więcej
Założyciele MCC od samego początku szukali własnej formuły na uruchomienie Centrum Kontynencji. Mogli stosunkowo łatwo pozyskać kapitał i uruchomić kopię kolejnej prywatnej placówki medycznej. Wybrali jednak inne rozwiązanie, bo zależało im na zbudowaniu szerokiej wspólnoty.
„Chcemy włączyć społeczność polskich pacjentów w proces rozwoju spółki od jej samego początku – mówi Tomasz Michałek – Dlatego emisja akcji jest skierowana nie tylko do inwestorów, ale również do pacjentów, między innymi tych zrzeszonych od przeszło 10 lat w Stowarzyszeniu UroConti. To dla nich tworzymy rozwiązania, które pomogą przywrócić im utraconą, niekiedy latami, godność i radość życia”.
Equity Crowdfunding
Crowdfunding, bo o tym rozwiązaniu mowa, nazywany inaczej finansowaniem społecznościowym, to dynamicznie rozwijające się źródło finansowania. W Polsce, po zwiększeniu limitu ze 100 tys. do 1 mln EUR, zyskuje coraz większą popularność.
„Chcielibyśmy zrealizować plan z szeroką grupą inwestorów, którzy nam zaufają i pomogą wspólnie urzeczywistnić naszą ideę” – mówi Andrzej Przybyła.
„Jak pokazują doświadczenia, większość Polaków lubi pomagać – dodaje Tomasz Michałek - a zostając akcjonariuszem MCC można jednocześnie pomóc sobie i swoim bliskim”.
Sieć placówek w kraju
Centrum Kontynencji powstanie w Warszawie jeszcze w tym roku. Twórcy MCC nie zamierzają jednak na tym poprzestać.
„Po roku od uruchomienia centrum w Warszawie, otworzymy kolejne umiejscowione w każdym przypadku w centralnych punktach dużych miast z dogodnym dojazdem – zapowiada Tomasz Michałek. – O tym, gdzie powstaną, zadecydują akcjonariusze, będą więc mieli dodatkową korzyść w postaci nowoczesnej placówki w swoim mieście. A pozostali inwestorzy otrzymają nie tylko możliwość uczestniczenia w rozwoju perspektywicznej niszy medycznej, ale przede wszystkim dobrze przemyślany model biznesowy”.
5 marca - start publicznej emisji akcji MCC
Cena za 1 akcję wynosi 50 zł. W ramach dodatkowych korzyści każdy akcjonariusz może liczyć na wysokie rabaty w pierwszej i kolejnych placówkach. Szczegóły na stronie www.mcc.beesfund.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.03.2019, 12:57 |
Źródło informacji | Medical Continence Centers S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Eko Filary 2024 PAP
Beata Drzazga, przedsiębiorca, założyciel m.in. BetaMed S.A., motywator, inspirator i doradca biznesowy, otrzymała nagrodę Eko Filary 2024 przyznawaną przez redakcję MANAGER Report za innowacyjne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. „W pomaganiu dajesz nie tylko pieniądze, ale i swój czas. To jest najcenniejsze” - podkreśla Beata Drzazga.- 02.07.2024, 10:19
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Pacjent z chorobą rzadką jest wyjątkowy i wymaga wyjątkowych rozwiązań - jakich zmian systemowych w zakresie chorób rzadkich oczekują eksperci?
Wprowadzenie nowego Planu dla Chorób Rzadkich, odpowiednie zarządzanie wiedzą ekspercką, efektywna diagnostyka i wczesne włączenie leczenia - to kluczowe rekomendacje ekspertów płynące z trzeciej odsłony debaty z cyklu „Healthcare Policy Summit” poświęconej chorobom rzadkim.- 01.07.2024, 16:42
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Instytut Rozwoju Spraw Społecznych