Newsletter

Badanie: w centrach handlowych więcej klientów niż prognozowano

09.06.2020, 17:04aktualizacja: 09.06.2020, 17:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Odwiedziny w obiektach handlowych przekraczają już średnio 70 proc. wartości z analogicznego okresu sprzed pandemii i są znacznie częstsze niż prognozowano - wynika z badań Polskiej Rady Centrów Handlowych po trzecim etapie odmrożenia gospodarki.

Jak podano, po 4 maja około 70 proc. najemców w centrach handlowych otworzyło swoje punkty, a kolejni udostępniali je stopniowo zależnie od swoich możliwości operacyjnych, negocjacji w zakresie umów najmu czy charakterystyki danego obiektu i wcześniejszych osiąganych w nim wyników.

Według raportu, branża stopniowo się podnosi, a liczba odwiedzających centra handlowe okazała się znacznie wyższa niż prognozowano: w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku kształtowała się - w zależności od dnia - na poziomie od 53 proc. do 68 proc. Kluczowe - jak stwierdza raport - było otwarcie po 18 maja stref gastronomicznych, beauty i rozrywkowych, gdyż wówczas liczby odwiedzin przekroczyły 70 proc. i zależnie od dnia wahała się między 73 proc. a 79 proc.

Z badań cytowanych w raporcie wynika, że polscy klienci najbardziej czekali na wizytę u fryzjera czy kosmetyczki - przyznało tak 68 proc. badanych, a kolejnym 38 proc. brakowało również otwartej części gastronomicznej i rozrywkowej.

Według raportu, prawdziwy "boom" nastąpił w przeddzień Dnia Matki (25.05), gdy średnia odwiedzalność wyniosła 93 proc. poziomu z roku 2019. Dane pochodzą z niemal 90 obiektów handlowo-usługowych w całej Polsce, stanowiących 25 proc. całości polskiego rynku (udział pod kątem powierzchni najmu - m kw. GLA). (PAP)

autor: Małgorzata Werner-Woś

mww/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.06.2020, 17:04
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ